گزارش اختصاصی نصر/

بازتاب خبر ترور دانشمند هسته ای ایران در رسانه های ترکیه

1399/09/08 - 14:42 - کد خبر: 32859 نسخه چاپی

نصر: خبر ترور دانشمند هسته ای ایران در رسانه های کشورهای مختلف از جمله ترکیه بازتاب زیادی داشت و اکثر رسانه های این کشور اخبار این ترور را به مخاطبان خود مخابره کردند.

به گزارش نصر، خبر ترور شهید محسن فخری زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در بیشتر رسانه های کشورهای مختلف از جمله ترکیه بازتاب زیادی داشت و اکثر رسانه های این کشور با درج اخبار و گزارشات مختلف، این ترور را به مخاطبان خود در چند زبان مخابره کردند که در گزارش حاضر به برخی از آن ها اشاره می شود.

خبر ترور دانشمند هسته ای ایران در رسانه های چند زبانه ترکیه
خبرگزاری آناتولی از اولین دقایق اعلام خبر ترور شهید فخری زاده، با درج اخبار و گزارشات مختلف این موضوع را به مخاطبان خود مخابره کرد. این خبرگزاری دولتی ترکیه، گزارشات مختلفی درباره زندگی نامه و خدمات این شهید بزرگوار، عاملین این ترور و واکنش مقامات ایرانی را علاوه بر بخش فارسی در زبان های ترکی استانبولی و انگلیسی نیز منتشر کرد.
سازمان رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه (TRT) نیز همانند دیگر رسانه های مطرح این کشور، خبر ترور شهید محسن فخری زاده را در چند زبان از جمله فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی به مخاطبان خود مخابره کرد. بخش فارسی TRT، از اولین دقایق اعلام خبر ترور این شهید بزرگوار، این خبر را به نقل از خبرگزاری های کشورمان اعلام کرد و بعد از آن نیز این خبر در زبان های مختلف در خروجی این رسانه قرار گرفت.

خبر ترور دانشمند هسته ای ایران در دیگر رسانه های مطرح ترکیه
"شبکه خبری آحابر" (AHaber) ترکیه به عنوان یکی از رسانه های مطرح این کشور، خبر ترور دانشمند هسته ای ایران را مورد توجه قرار داد. این شبکه خبری در گزارشی، علاوه بر اعلام خبر ترور شهید فخری زاده، به جایگاه ویژه وی در حوزه تحقیقات هسته ای ایران نیز اشاره کرد.
یکی دیگر از رسانه های مطرح ترکیه که خبر ترور دانشمند هسته ای ایران را مورد توجه قرار داد، شبکه خبری "حابرتورک" (HABERTÜRK) است. این شبکه خبری نیز با درج گزارشی در وبسایت خود، علاوه بر بیان جایگاه ویژه این شهید بزرگوار در تحقیقات هسته ای ایران، واکنش مقامات ایرانی از جمله محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به این ترور را نیز منتشر کرد.
شبکه خبری "ان. تی. وی" (NTV) هم یکی دیگر از رسانه هایی بود که خبر این ترور را منتشر کرد. این شبکه خبری نیز علاوه بر اعلام این خبر در گزارشی واکنش مقامات ایرانی را نیز منتشر کرد.
روزنامه "حریت" (HÜRRİYET) ترکیه نیز با درج گزارشی درباره ترور این دانشمند موثر و رده بالای حوزه تحقیقات هسته ای ایران،  جزئیات این ترور و خدمات ارزنده این شهید بزرگوار در تحقیقات هسته ای ایران را مورد بررسی قرار داد.
انتهای پیام/
بازتاب خبر ترور دانشمند هسته ای ایران در رسانه های ترکیه آیدین خطیبی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار