خبر/

ترکیه از آغاز آزمایش موشک هوا به هوای این کشور خبر داد

1399/09/08 - 11:38 - کد خبر: 32829 نسخه چاپی

نصر: "فواد اوکتای" معاون رییس جمهوری ترکیه روز جمعه از آغاز آزمایش موشک هوا به هوای "گو توغ" ساخت این کشور و مرحله تولید سریالی موشک دریایی "اتمچه" خبر داد.

به گزارش نصر، اوکتای در جلسه تقدیم بودجه ریاست جمهوری و نهادهای آن برای سال ۲۰۲۱ در پارلمان ترکیه در آنکارا سخن می‎گفت، افزود:حجم صنایع دفاعی – نظامی این کشور در سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۱۱ میلیارد دلار بوده است.
اوکتای اضافه کرد: ترکیه دارای ۷۰۰ طرح برای صنایع دفاعی است و در سال ۲۰۱۹ نیز ۳ میلیارد دلار صادرات تسلیحات داشته است.
معاون رییس جمهوری ترکیه همچنین اظهار کرد که کشورش به مرحله پایانی آموزش تولید سریالی " بالگرد T۶۲۵ بومی به نام «گؤک‌بئی» " و پهپاد "آکینجی" رسیده است.
وی اداه داد : پرواز آزمایشی اولین نمونه پهپاد تهاجمی ترکیه در ۶ دسامبر ۲۰۱۹ صورت گرفت. این پرواز آزمایشی ۱۶ دقیقه به طول انجامید. این پهپاد ۱۰ ژانویه ۲۰۲۰ (دی/ بهمن ۹۸) نیز برای تایید کارایی سیستم از زمین بلند شده و ظرف یک ساعت و ۶ دقیقه در هوا ماند.
وی افزود: شرکت بایکار هدفگذاری کرده است که نخستین سری پهپادهای سفارشی را تا پایان سال جاری میلادی تحویل دهد. روند ساخت سومین نمونه پهپاد تهاجمی آکینجی نیز ادامه دارد.
اوکتای همچنین مدعی شد که ترکیه به لحاظ شاخص سازمان ملل متحد در توسعه دولت الکترونیک در سال ۲۰۲۰ به جایگاه بیست و دوم در شاخص خدمات الکترونیک، ۲۳ در شاخص مشارکت الکترونیک در بین ۱۹۳ کشور جهان دست یافته است.
وی گفت : وی ادامه داد: ۱۸ طرح با نظارت دفتر سرمایه‌گذاری ریاست جمهوری ترکیه  به ارزش ۳۸۸ میلیون دلار در ده ماهه سال ۲۰۲۰ اجرا شده است.
وی افزود: ترکیه در شاخص اتحادیه اروپا به لحاظ دولت الکترونیک نیز از جایگاه ۲۶ به جایگاه ۱۳ صعود کرده است و توانسته که فرانسه (رتبه ۱۴)، انگیس (۲۲) و آلمان (۲۶) را پشت سر بگذارد.
انتهای پیام/
ترکیه از آغاز آزمایش موشک هوا به هوای این کشور خبر داد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار