معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان هشدار داد:

اهمیت شناسایی سریع آنفلوانزای فوق حاد در پرندگان مهاجر و وحشی

1399/09/06 - 20:19 - کد خبر: 32752 نسخه چاپی

نصر: معاون سلامت اداره کل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی، بر اهمیت شناسایی سریع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در پرندگان مهاجر و وحشی تاکید کرد و استمرار جدی و روزانه رصد و پایش سدها، حاشیه رودخانه‌ها و تالاب‌ها را خواستار شد.

به گزارش نصر، مهدی حامی در بازدید از حاشیه رود ارس اظهار کرد: با توجه به گزارش سازمان دامپزشکی کشور و تعداد سه کانون بیماری در حیات وحش استان‌های مرکزی، اردبیل و مازندران، مرغداران استان باید به دقت توصیه‌های دامپزشکی را در خصوص رعایت مسائل بهداشتی و قرنطینه‌ای در مزارع پروشی خود رعایت کنند.
وی افزود: مرغداران استان، در صورت مشاهده هرگونه تلفات غیر متعارف، کاهش مصرف دان و آب و کاهش تولید در واحدهای خود توسط مسئول فنی بهداشتی و یا مدیریت واحد، به نزدیکترین اداره دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.
حامی گفت: روستائیان نیز هرگونه تلفات غیر متعارف در طیور بومی را در اسرع وقت به ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها و یا خانه‌های بهداشت اطلاع داده و با محصور کردن محل نگهداری طیور بومی و قطع ارتباط با پرندگان آزاد پرواز مانع انتقال این بیماری به طیور بومی شوند.
به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان، حامی همچنین از روستائیان خواست تا اطلاع ثانوی از خرید و فروش هرگونه طیور بومی، به ویژه از دوره گردها خودداری کنند.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان طی بازدیدی از حاشیه رود ارس به بررسی و ارزیابی روند رصد و پایش پرندگان مهاجر و آبزی در این منطقه پرداخت. طی این بازدید و همچنین رصد و پایشی که به طور منظم توسط کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان خداآفرین انجام می‌شود، تلفاتی از پرندگان مهاجر در حیات وحش مشاهده یا گزارش نشده است.
انتهای پیام/
 اهمیت شناسایی سریع آنفلوانزای فوق حاد در پرندگان مهاجر و وحشی خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار