پیش بازی سپاهان – تراکتور؛

منصوریان در رویای طلسم شکنی

1399/09/06 - 12:00 - کد خبر: 32706 نسخه چاپی

نصر: در حساس ترین رقابت هفته سوم مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران، تیم های مدعی تراکتور و سپاهان در حالی به مصاف هم خواهند رفت که هردو شروع چندان خوبی در این دوره از مسابقات نداشتند و به دنبال خروج از حواشی وارد میدان خواهند شد.

به گزارش نصر، خواهر خوانده های لیگ برتر فوتبال ایران این بار در هفته سوم رقابت های لیگ برتر فوتبال و در هوای نسبتاً سرد تبریز در شرایطی مقابل هم قرار خواهند گرفت که شاگردان محرم نویدکیا در تیم سپاهان فصل را با شکست ۳ بر یک مقابل گل گهر سیرجان آغاز کردند اما در بازی دوم موفق شدند با یک گل برابر آلومینیوم اراک به پیروزی برسند. محرم نویدکیا به خوبی می‌داند که جمع آوری امتیازات در اول فصل بسیار تعیین کننده است و قصد ندارد به همین راحتی مقابل علیرضا منصوریان کوتاه بیاید.
اما در آن سوی میدان، تراکتور هم که با منصوریان به لیگ بیستم وارد شده است، در ۲ بازی ابتدایی مقابل نفت مسجد سلیمان و نساجی مازندران به تساوی رضایت داده است و علی منصور با پیروزی در این دیدار هم طلسم برد با تیم تراکتور را خواهد شکست و هم آمار خوب برد در زمین خود مقابل سپاهان را حفظ خواهد کرد.

آمار تقابل تراکتور و سپاهان
تیم های سپاهان و تراکتور که نام آنها همیشه بین تیم‌های مدعی لیگ برتر برای کسب عنوان قهرمانی دیده می‌شود، این فصل را خوب شروع نکرده اند و هر ۲ تیم در نیمه دوم جدول قرار دارند.
سپاهان با ۳ امتیاز در رده نهم قرار دارد و تراکتور با ۲ امتیاز، یازدهم است. این دو تیم در تاریخ لیگ برتر تاکنون 24 بار مقابل هم قرار گرفته اند که حاصل کار 11 برد برای طلایی پوشان و 7 برد برای تی تی ها بوده و البته 6 مسابقه هم با تساوی به پایان رسیده است.
تیم اصفهانی همچنین با 33 بار گشودن دروازه تیم حریف درمقابل دریافت 25 گل از این تیم از حیث گل زده و خورده هم موفق تر از رقیب آذربایجانی عمل کرده است. لازم به ذکر است با 58 گلی که در مسابقات دو تیم در لیگ برتر به ثمر رسیده، میانگین گل زده در هر بازی بالای 2 گل در هر مسابقه می باشد که تقریبا آمار مناسبی برای لیگ برتر کشورمان است و نشان از تماشایی بودن بازی دو تیم می دهد.
نکته بارز این آمار موفقیت تراکتور در 2 سال اخیر است. تی تی های در دو فصل گذشته هر دو بازی برگزار شده در تبریز را با برد پشت سر گذاشته اند و از امتیاز میزبانی خود بیشترین بهره را برده اند و آخرین برد سپاهان در این ورزشگاه با هدایت عبدالله ویسی در سال 95 بوده است.

تقابل هم تیمی سابق مقابل هم
تقابل تیم های تراکتور و سپاهان همواره علاوه بر حساسیت بالایی که دارد، می توان از آن به عنوان دیدار هم تیمی ها سابق مقابل هم اشاره کرد. احسان حاج صفی، بازیکن توانمد تراکتور که نزد هواداران تیم سپاهان بسیار محبوب است، در مقابل هم تیمی های سابق خود از جمله سرمربی این تیم، رسول نوید کیا قرار می گیرد که سال های نه چندان دور در کنار هم بازی می کردند یا مهدی کیانی هافبک محبوب تراکتوری ها سال هاست که دور از تبریز در اصفهان حضور دارد و بارها علاقه خود را به تیم سابق خود نشان می دهد.
احسان حاج صفی، رکورد خود را با پیراهن تراکتور شکسته است و 200 بار با این پیراهن در زمین حاضر شده است و مسعود شجاعی و اشکان دژاگه برای پنجاه و یکمین بار با لباس تراکتور به میدان خواهند رفت.
این 3 بازیکن که سابقه کاپیتانی تیم ملی را دارند، در بازی مقابل نساجی پر تلاش ظاهر شدند و منصوریان روی آن ها حساب ویژه‌ای باز کرده است‌. همچنین خانزاده مدافع تراکتوری‌ها مصدوم است و به احتمال زیاد در بازی با سپاهان غایب خواهد بود.
گفتنی است در این دیدار که از ساعت 16:30 در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار خواهد شد، بیژن حیدری داور مسابقه است و آرمان اسعدی و محمدجواد مداح به حیدری در امر قضاوت کمک خواهند کرد.

گزارش از حمیدرضا سامبرانی
 انتهای پیام/
منصوریان در رویای طلسم شکنی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار