عزیزی راد در گفتگو با «نصر» تاکید کرد؛

ضرورت افزایش نفوذ رسانه های آذربایجان شرقی در سطح ملی و بین المللی/ رسانه «نصر» یکی از رویش های موفق ارتباطات اینترنتی بود

1399/09/05 - 22:19 - کد خبر: 32684 نسخه چاپی

نصر: روزنامه نگار و پژوهشگر رسانه با اشاره به ضرورت افزایش نفوذ رسانه های استان در سطح ملی و فرا ملی، از امضای تفاهمنامه اخیر آژانس خبری تحلیلی نصر و خبرگزاری آناتولی ترکیه استقبال کرد و افزود: من از تفاهمنامه همکاری نصر و خبرگزاری آناتولی استقبال می کنم و در واقع این نوع تفاهمنامه ها در بین رسانه های جهان امری مرسوم است و نقطه قوت رسانه ها محسوب می شود تا همکاری های خود را با همکاران بین المللی خود گسترش دهند.

به گزارش نصر، دکتر محمد عزیزی راد با تبریک آغاز سیزدهمین سالگرد آژانس خبری تحلیلی نصر، افزود: نصر یکی از رویش های موفق فضای مجازی و ارتباطات اینترنتی بود و امروز نصرنیوز نه یک رسانه محلی، بلکه یک رسانه منطقه ای است، چرا که مخاطبان آن استان های شمالغرب کشور و حتی بیشتر را شامل می شوند.
 
وی افزود: می دانم در طی این سال ها چقدر انرژی صرف شده تا رسانه نصر بتواند سرپا بایستد. دولت های مختلف آمده و رفته اند و رسانه ها هم معمولا از تغییرهای سیاسی متاثر می شوند، اما نصر تلاش کرده است تا خود را از طوفان های سیاسی مصون بدارد و این یک اتفاق ارزشمند است و همین تداوم فعالیت سیزده ساله نصر یک اتفاق مبارک است.
 
سرپرست خبرگزاری ایرنا در آذربایجان شرقی ادامه داد: نصر به عنوان یک رسانه منطقه ای برای خودش یک سنت و روش ایجاد کرده است و مخاطبان در این سال ها این ویژگی های خاص نصر را شناخته و پذیرفته اند و به آن دلبسته شده و وفادار مانده اند و نشانه های تعامل نصر و مخاطبانش را می توان در شبکه های اجتماعی آن مشاهده کرد.
 
عزیزی راد حضور نصر در شبکه های مختلف اجتماعی را موفق و موثر دانست و گفت: نصر از همه ظرفیت های فضای مجازی برای بهره گیری از ارتباط تعاملی با مخاطبان خود بهره گرفته است، هر چند در این سال ها اتفاقات تلخ و شیرین زیادی روی داد و در جریان ترور سردار سلیمانی اینستاگرام در یک اقدام غیر حرفه ای و سوگیرانه با مسدود کردن صفحه پرمخاطب نصر، به تلاش های چندین ساله این رسانه و مخاطبانش بی احترامی کرد.
 
وی ادامه داد: یکی از نقاط قوت و متمایز نصر در مقایسه با رسانه های همپا و هم عصر آن این است که نصر از ابتدا دانست که چکار باید بکند و در حوزه رسانه الزامات زندگی دوم در فضای مجازی را متوجه شد و خوراک متناسب مخاطبان را تامین کرد.
 
این فعال رسانه ای افزود: نصر بدون اغراق یک رسانه موفق است و ما خوشحالیم که یک رسانه غیر دولتی با تلاش های همکاران حرفه ای امروز به جایی رسیده است که جایگاه خوبی دارد و حرف های زیادی برای گفتن دارد.
 
نویسنده کتاب «تاریخ مطبوعات آذربایجان در دوره رضاخان» در ادامه به تولید محتوای رسانه نصر در حوزه های مختلف اشاره کرد و گفت: تولید محتوای اختصاصی در حوزه های مختلف به خصوص در حوزه فرهنگ، ادب و هنر منطقه مانند سلسله گزارش هایی در مورد قهرمانان مشروطه از جمله تولیداتی است که نصر در این حوزه انجام داد و انصافا محتوای تاثیرگذار و ماندگار بود و چیزی فراتر از تولیدات رسانه ای رایج بود و چنین تلاش هایی در کارنامه نصر و تاریخ رسانه آذربایجان ماندگار خواهند بود.
 
دکتر محمد عزیزی راد در ادامه افزود: نصر به حوزه های خاصی هم پرداخت کرده که دیگر رسانه به آن پرداخت نکرده یا کم پرداخت کرده اند که از جمله آن ها می توان به بحث محیط زیست اشاره کرد و این یک واقعیت است که نصر در موضوع محیط زیست تلاش بسیار زیادی داشته و در این حوزه به یک رسانه مرجع تبدیل شده است و در سایه همین عملکرد به ارتباط تعاملی با مخاطبانش رسیده است.
 
وی به ضرورت پرداخت تخصصی به موضوعات و حوزه های مختلف توسط خبرنگاران تخصصی تاکید کرد و ادامه داد: نصر در موضوع روزنامه نگاری تخصصی موفق بوده و معتقدم در این حوزه بیشتر می شد موفق باشد.
 
عزیزی راد با اشاره به ضرورت افزایش نفوذ رسانه های استان در سطح ملی و فرا ملی، از امضای تفاهمنامه اخیر آژانس خبری تحلیلی نصر و خبرگزاری آناتولی ترکیه استقبال کرد و افزود: من از تفاهمنامه همکاری نصر و خبرگزاری آناتولی استقبال می کنم و در واقع این نوع تفاهمنامه ها در بین رسانه های جهان امری مرسوم است و نقطه قوت رسانه ها محسوب می شود تا همکاری های خود را با همکاران بین المللی خود گسترش دهند.
 
وی گفت: من این موضوع را فتح باب خیلی خوب و موثری از سوی نصرنیوز می دانم و امیدوارم این رسانه بتواند ظرفیت های استان و منطقه را در سطح ملی و فرا ملی منعکس کند و امیدوارم ارتباط و تفاهمنامه های خود را با دیگر رسانه های بین المللی با اولویت کشورهای همسایه گسترش دهد.
 
انتهای پیام/
 
ضرورت افزایش نفوذ رسانه های آذربایجان شرقی در سطح ملی و بین المللی/ رسانه «نصر» یکی از رویش های موفق ارتباطات اینترنتی بود محمد سهرابی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار