مدیر اجرایی تبلیغات، خلاقیت و آهنگساز موسیقی برندها در گفتگو با نصر:

"برند" باید ذات انسانی داشته باشد/ بایدها و نبایدهای یک کسب و کار موفق در فضای مجازی

1399/09/06 - 13:29 - کد خبر: 32642 نسخه چاپی

نصر: مدیر اجرایی تبلیغات، خلاقیت و آهنگساز موسیقی برند گفت: برندها باید ذات انسانی داشته باشد تا بتواند ارتباط عاطفی با مشتری برقرار کند، صفحه اینستگرامی کسب و کار نیز باید مثل یک انسان زنده باشد و نفس بکشد و لازمه زنده ماندن آن ایجاد چرخه ثروت و یک استراتژی خوب محتوایی است.

به گزارش نصر، براساس مصوبه ستاد ملی کرونا تمام کسب و کارها به جز مشاغل ضروری تعطیل هستند، اما کسب و کارهای آنلاین می توانند در مدت قرنطینه دو هفته ای کماکان به فعالیت خود ادامه دهند.
تصمیم بر فعالیت این کسب وکارها نیز به دنبال جلسه مشترک اتحادیه کسب و کارهای مجازی با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گرفته و مقرر شد تا این کسب و کارها جز مشاغل گروه ۱ باشند و فعالیت آنها در دوران قرنطینه بلامانع است.
این گزارش حاکی است، "سینا نویدی" مدیر اجرایی تبلیغات، خلاقیت و آهنگساز موسیقی برند در گفتگو با نصر ضمن اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا باعث تعطیلی بعضی از کسب و کارها و خانه نشینی مردم شده است و این امر سبب شد فعالیت در فضای مجازی بیش از گذشته رونق گیرد، گفت:  امروزه مردم بسیاری از نیازهای خود را از طریق فروشگاه های مجازی تامین می کنند.
وی با بیان اینکه به دنبال ایجاد همین نیاز بسیاری از اصناف حاضر شدند از طریق فضای مجازی اجناس خود را به فروش بگذارند، افزود: ارائه محصولات و برخی خدمات به صورت آنلاین ممکن است و می توان گفت اکثریت کسب و کارها می توانند به صورت مجازی فروش محصول و ارائه خدمت داشته باشند.
وی با اشاره به این نکته که برای حضور موثر و پایدار در فضای مجازی باید در مرحله اول دغدغه و نگرانی های صاحبان کسب و کار را حل کنیم، ادامه داد: برخی از صاحبان کسب و کار هنوز به این فضا ایمان ندارند و از شکست در فضای مجازی واهمه دارند و متاسفانه این ترس به افراد این شجاعت را نمی دهد که توانمندی هایشان را با دیگران به اشتراک بگذارند.
بنیانگذار شرکت کارهای خلاق راجینا با بیان اینکه حضور در فضای مجازی حوصله، علاقه و ایمان می طلبد، اضافه کرد: این سه شاخصه مهمترین پارامترهای یک حضور موفق در فضای مجازی و به خصوص شبکه اجتماعی اینستگرام است.
وی افزود: همانطور که یک فروشنده برای آغاز کسب و کار خود مغازه اجاره می کند، محصول خریداری می کند، برای دکوراسیون مغازه و طراحی ویترین هزینه می کند، برای حضور در فضای مجازی نیز باید تمام ریسک ها را بپذیرد و از هزینه های حضور در این فضا آگاه باشد.
وی اضافه کرد: کسب و کارهایی که مدیران آن‌ها به دنیای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای برون‌رفت از معضل ایجاد شده باور داشتند و خود را با شرایط بحرانی موجود تطبیق دادند تا بتوانند با استفاده از تکنولوژی های به روز کسب درآمد کرده و در این راه برخی خلاقیت‌های منحصر به فردی را به خرج دادند، برگ برنده را به دست آورند.
نویدی با اشاره به اینکه فروشندگان و ارائه دهندگان خدمات نباید انتظار فروش فوری و بالای محصول را داشته باشند، گفت: حضور در فضای مجازی مقطعی و زودبازده نیست، حضور در اینترنت کار دشواری است و باید بپذیریم که زمان، انرژی و هزینه می خواهد پس با تصمیم گیری وارد شوند و صبر داشته باشند و این فضا را نوعی ویترین محصول خود بدانند.

بایدها و نبایدهای حضور در اینستگرام
وی در بخش دیگر سخنان خود به بایدها و نبایدهای حضور در اینستگرام اشاره کرد و گفت: اگر فروشندگان می خواهند فروش موفق و حضور طولانی مدت را در فضای مجازی تجربه کنند، قطعا باید به دنبال کسب دانش محازی باشند و یا از یک‌ مشاور کمک بگیرند، چراکه استراتژی هر کسب و کار منحصر به فرد است و نمی توان برای تمام آنها یک نسخه پیچید، اما....چند نکته وجود دارد که رعایت آنها برای همه کسانی که می خواهند وارد فضای مجازی شوند و محصول و خدمتی ارائه دهند واجب است.
این مدیر و مشاور جوان، ادامه داد: جمع کردن فالور فیک، خرید پیج، استفاده از ربات ها، هشتگ های نامربوط، محتوای بی ارزش و عدم تعامل قطعا از نباید های ابجاد یک کسب و کار در اینستگرام هستند.
وی با بیان اینکه برند شما باید ذات انسانی داشته باشد تا بتوان ارتباط عاطفی با آن برقرار کرد، افزود: صفحه اینستگرامی کسب کار شما باید مثل یک انسان زنده باشد و نفس بکشد و لازمه زنده ماندن ان ایجاد چرخه ثروت است.
نویدی ادامه داد: چرخه ثروت در اینستگرام به نوعی پاسخگویی به سوال "چرا از من جنس بخرند است" و شامل معرفی پیج و محصول، تبلیغات و در نتیجه فروش، می شود و چون بعد از فروش دوباره باید تولید محتوا و تبلیغ داشته باشند، یک چرخه دائمی ایجاد می شود.
وی اضافه کرد، تولید محتوای کارآمد برای محصول که سبب شود کاربر روی آن تمرکز کند، به آن اعتماد کند ک آن را به اشتراک بگذارد، قطعا نشانه پیشرفت است.
وی با اشاره به اینکه کسب و کارهایی داشتیم که در این مدت، در استراتژی محتوا پیروز شدند و با شگردهایی که پیشبردند، فروش بسیار بالایی را تجربه کردند، گفت: ایجاد ارتباط نزدیک و دو سویه با مشتریان یک موفقیت است و البته این نکته را نباید فراموش کرد که فروشنده با ورود به فضای مجازی فقط در تبریز دیدهونمی شود، بلکه اگر با یک استراتژی خوب پیش برود و موفق شود، می تواند فروش استانی، کشوری و حتی بین المللی را تجربه کند.
این مدیر اجرایی تبلیغات، خلاقیت و آهنگساز موسیقی برند افزود: این دو هفته  فرصت خوبی است برای استراحت ذهنی و تصمیم گیری درست در این خصوص که آیا محتوایی دارم که در این فضا ارائه بدهم، اما این نکته فراموش نشود که به یک باره نباید وارد فضای مجازی شد و انتظار تجربه فروش فوق العاده در مدت داشت .
وی ادامه داد: فروشندگان خوب تصمیم‌ بگیرند و در بعد از نتیجه گیری درست با مشاوران مشورت کنند، چون کار تخصصی در این حوزه واقعا مهم است و اگر کسب و کار فعلی آنها در این فضا وارد نمی شود می توانند به فکر یک ایده و خدمت جدید باشند اما باز هم برای اینکه با شکست روبرو نشوید باید با مشاور صحبت کنید، تا وقت و هزینه شما تلف نشود.

حضورر پررنگ فروشندگان پوشاک و لوازم خانگی در فضای مجازی
سینا نویدی در بخش دیگری از سخنان خود به کسب و کارهایی که از زمان آغاز کرونا در ایران و در دوران قرنطینه ای که فروشگاه ها تعطیل شدند، یه فضای مجازی روی آوردند و موفق شدند اشاره کرد و گفت:
پاندمی کرونا کمک کرد مردم بیشتر با خرید از فصای مجازی سازگاری پیدا کنند، در این دوران فروش پوشاک، لوازم خانگی و سوپر مارکت کسب و کارهایی بودند که بیشتر از همه وارد فروش آنلاین شدند.
وی با بیان اینکه مشاغل خدماتی و کسب و کارهایی  که ارتباط مستقیم و فیزیکی با مردم داشتند بیشترین آسیب را در دوران کرونا دیدند، افزود: راهکاری که برای زنده ماندن این کسب و کارها در این دوران می توان ارائه داد، تولید محتوا مفید برای مشتری در فضای مجازی است.
وی ادامه داد: بیشترین ضرر در دوران کرونا به آرایشگاه ها و مراکز زیبایی رسیده است چرا که خدمات آنها فقط به صورت فیزیکی ممکن است اما می توانند با تولید محتوا مفید، ارائه آموزش های آنلاین حضور موثری در این فضا داشته باشند و برند خود را فراموش نشدنی کنند.
این مدیر خلاق اظهار داشت: کسب و کارهای خدماتی زیادی هستند که محصولی ندارند اما می توانند خدمات خود را آنلاین انجام دهند، از جمله شرکت های بیمه.
وی همچنین به یکی از رستوران های تبریزی که در دوران قرنطینه فروش بسیار بالایی را تجربه کرد، اشاره کرد و گفت: این رستوران با وجود اینکه بیرون بر بود و ترجیح داد تبلیغات مستمری را در فضای مجازی داشته باشد تا اعتماد مشتری را جلب کند، این رستوران هر روز از پشت صحنه تهیه غذا های خود در آشپزخانه، نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی محتوا تولید کرد، داستان سرایی کرد و مستمر پیش برد و توانست به این موفقیت دست یابد.
مدیر اجرایی تبلیغات، خلاقیت و آهنگساز موسیقی برند  در بخش پایانی سخنان خود گفت: اگر می خواهید کسب و کار موفقی در فضای مجازی داشته باشید، باید مثل آبیاری و پرورش یک درخت میوه، با آن برخود کنید، تا در بلند مدت محصولات آن را برداشت کنید.
انتهای پیام/
گلناز پورنامی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار