معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌ شرقی:

صرفه جویی در مصرف منابع آب، وظیفه‌ای همگانی است

1399/09/05 - 12:31 - کد خبر: 32634 نسخه چاپی

نصر: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: صرفه جویی در مصرف منابع آب، وظیفه‌ای همگانی است و دستگاه‌های مسئول باید موضوعاتی هم‌چون آموزش و فرهنگسازی مردمی در این زمینه را افزایش دهند.

به گزارش نصر، جواد رحمتی در کارگروه سازگاری با کم آبی استان که در محل استانداری برگزار شد با قدردانی از دست اندرکاران حوزه منابع آب در استان گفت: صرفه جویی در مصرف منابع آبی، یکی از مهم ترین ضروریت‌های فعلی استان است که همه با هم باید در این زمینه تلاش کنیم.
وی با تاکید بر اهمیت آموزش و فرهنگسازی اقشار مختلف مردم برای صرفه‌جویی در مصرف منابع آب، عنوان کرد: اجرای برنامه‌های آتی حوزه آب و انرژی باید متناسب با ظرفیت استان و منابع مالی موجود انجام شده و از هر گونه اقدامات غیرتخصصی و بی‌توجهی به اسراف در منابع مالی پرهیز شود.
وی اظهار کرد: انتظار داریم وزارت نیرو و سایر دستگاه‌های مرکزی، حمایت بیشتری از طرح‌ها و پروژه‌های استانی داشته باشند.
غفارزاده، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان نیز در این جلسه به تبیین برنامه سازگاری با کم آبی استان پرداخت و گفت: جلسه کارگروه ملی سازگاری با کم آبی، روز شنبه هفته آتی با حضور وزیر نیرو برگزار خواهد داشت و استاندار محترم نیز در این جلسه شرکت می‌کنند.
وی با اشاره به وجود 12 سد بزرگ در استان عنوان کرد: میزان تراز نرمال این سدها، سه میلیارد و 447 میلیون مترمکعب است.
وی همچنین ادامه داد: میانگین بارش استان نسبت به پنج سال گذشته، افزایش یافته و همچنین وضعیت آب‌های سطحی استان نیز نسبت به همین بازه زمانی، شش سانتی متر افزایش پیدا کرده است.
به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ، مدیرکل جهاد کشاورزی و تعدادی دیگر از مسئولان استانی نیز در این جلسه به بیان دیدگاه‌ها و نکته نظرات خود پرداختند.
انتهای پیام/
 صرفه جویی در مصرف منابع آب، وظیفه‌ای همگانی است خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار