مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان؛

۶۴۰ زندانی در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای زنجان شرکت کردند

1398/07/06 - 16:49 - کد خبر: 3260 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان گفت: ۶۴۰ زندانی این استان طی ۶ ماهه اول سال جاری در آزمون‌های استاندارد و کتبی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شرکت کردند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، علاءالدین کریمی امروز در جمع خبرنگاران افزود: نیمه اول سال جاری، تعداد ۹۵۴ نفر از زندانیان نیز در دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای ثبت نام کرده و تا کنون ۴۵۵ نفر موفق به اخذ گواهینامه آموزشی شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۶۰ دوره آموزشی در ۶ ماهه اول سال جاری برای زندانیان برگزار شده است، اظهار داشت: هم‌اکنون ۲۷ دوره آموزشی زودبازده از جمله پرورش زنبور عسل، تراریوم(باغ شیشه‌ای)، تعمیرکار استارت خودرو، برق ساختمان، تعمیرکار آبگرمکن دیواری و پکیج، سرویس و نگهداری خودرو، جوشکاری، معرق‌کاری، پیرایش مردانه، گلدوزی و قلم‌زنی بر روی مس پس از نیازسنجی آموزشی صورت گرفته در ابتدای سال در سطح زندان‌های استان در حال برگزاری است.

کریمی خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز یک هزار و ۲۶۲ نفر در کلاس‌های مختلف حرفه‌آموزی ثبت‌نام کرده و ۸۳۷ نفر توانستند با طی دوره و شرکت در آزمون، گواهی مهارت دریافت کنند.

وی زندان را به عنوان عامل بازدارنده، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر برای برقراری نظم و امنیت خواند و یادآور شد: وظیفه اصلی و ذاتی سازمان زندان‌ها به عنوان زیرمجموعه قوه قضائیه، اجرای هدفمند مجازات حبس و مهیا نمودن شرایط اصلاح، تربیت و تغییر رفتار به منظور بازگشت آبرومندانه و سعادتمندانه همنوعان به آغوش جامعه و خانواده است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان با اشاره به اهمیت آموزش فنی و حرفه‌ای به سربازان وظیفه در زمان خدمت، گفت: در ۶ ماهه اول سال جاری ۷۲ نفر از پرسنل وظیفه زندان‌های استان موفق به اخذ گواهینامه آموزش فنی و حرفه‌ای در رشته‌های پرورش قارچ، کامپیوتر و برق ساختمان شدند.

براساس این گزارش، جمعیت کیفری زندانیان استان زنجان در یک سال گذشته ۱۹ درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/

۶۴۰ زندانی در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای زنجان شرکت کردند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار