مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری تبریز مطرح کرد:

پرسنل وادی رحمت جانفشانی می کنند/ کلنگ زنی پروژه فاضلاب وادی رحمت

1399/09/08 - 08:25 - کد خبر: 32580 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری تبریز گفت: رشادتی که همکاران بنده می کنند با پول قابل خریدن نیست، اصلا تعیین پول برای این رشادت به نظرم کار درستی نیست و این که بیایند همه جا پخش کنند که برای پرسنل مجموعه وادی رحمت فلان مبلغ به عنوان اضافه مبلغ تعلق گرفت اصلا درست نیست.

به گزارش نصر،"فرخ جلالی" در مصاحبه ای با خبرنگار نصر ضمن تقدیر از تلاش همکاران خود در وادی رحمت، ابراز داشت: پرسنل ما در وادی رحمت آبروی شهر را خریدند.
وی گفت: از 15 اسفند سال قبل بعنوان مدیرعامل وادی رحمت معرفی شده ام و در بدو ورود در عرض 48 ساعت یک غسالخانه ویژه متوفیان کرونایی ساختیم.

سلامت پرسنل ما شرط اول بود
وی ادامه داد: این غسالخانه با هدف اینکه متوفیان کرونایی با متوفیان عادی جدا شود ساخته شد، تا از لحاظ بهداشتی پروتکل ها دقیقا رعایت گردد.
جلالی افزود: ضمن اینکه سلامت جسمانی و روحی پرسنل، برای ما شرط اول بودند در روز های ابتدایی که لباس پیدا نمی شد بدون استثنا تمامی جنازه های کرونایی با احترام و کرامت انسانی کامل غسل و کفن داده شده است و سپس نماز میت و تلقین بصورت دسته جمعی داده شده است، البته برای اقامه نماز و حضور بر سر میت از نزدیکان میت بصورت محدود با نفرات کم نماز اموات اقامه شده است.

امام جمعه سریعا ناظر شرعی فرستادند
وی اضافه کرد: ابتدای کار با نماینده ولی فقیه ارتباط برقرار کردیم تا ناظر شرعی ارسال نمایند که خوشبختانه همان روز که تماس گرفتیم بلافاصله روحانی و ناظر شرعی جهت تغسیل، تدفین و نماز اموات کرونایی فرستادند.
مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری تبریز با اشاره به اینکه همکاران ما جان فشانی می کنند، گفت: برخی از شهروندان بسیارمعدودی گله مند بودند که به اموات ما بی احترامی شده است که بنده صراحتا عرض می کنم اگر خدای ناکرده پرسنل ما به یکی از اموات عزیز بی اعتنایی کرده باشد به سراغ خانواده اموات می رویم و به آنها می گوییم که ما را حلال کنید، کسی که فوت شده است و ما به آن بی احترامی کنیم باید سراغ خانواده اش برویم و از او طلب حلالیت کنیم، این وظیفه ما است.

حمایت همه جانبه تبریز به نسبت کل کشور
وی ادامه داد: همکاران بنده خودشان را به زحمت انداختند تا تمامی مسائل اموات کرونایی همچون سایر اموات عادی رعایت گردد.
وی اظهار کرد: اولین جایی که در موضوع تغسیل و تکفین حمایت همه جانبه داشته است، تبریز بود که رهبر انقلاب هم در یکی از بیاناتشان به این مهم اشاره فرمودند.

پرسنل وادی رحمت جان فشانی می کنند
وی با اشاره به رشادت پرنسل وادی رحمت گفت: همکاران ما از ساعت 7 صبح تا 7 شب کار می کنند، این عین جانفشانی است؛ در زمان 8 سال دفاع مقدس به کدام یک از شهدا گفتیم که بروید جنگ برایتان پول می دهیم؟! همه این شهدا بخاطر ایمان، ایثار و اعتقادی که داشتند رفتند و امروز دقیقا همه کادر وادی رحمت، غسال و غساله، قبرکن، راننده آمبولانس، کادر سردخانه و خدمات که در این محیط فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: رشادتی که همکاران بنده می کنند با پول قابل خریدن نیست، اصلا تعیین پول برای این رشادت به نظرم کار درستی نیست و این که بیایند همه جا پخش کنند که برای پرسنل مجموعه وادی رحمت فلان مبلغ بعنوان اضافه مبلغ تعلق گرفت اصلا درست نیست.
وی افزود: به نظرم نباید این اتفاق بصورت علنی می افتاد و البته شورا را زیر سوال نمی برم چرا که قانون این چنین وضع می کند، اما اگر در یک جلسه غیرعلنی این موضوع مطرح می شد قطعا از این بهتر بود، همه جا می گویند که یک میلیون بیشتر گرفتید اما در صورتیکه تاکنون یک ریال هم نگرفته ایم!
جلالی اضافه کرد: از تمامی مسئولین، رئیس و اعضای شورا، شهردار کلانشهر تبریز و رسانه های شهر خصوصا نصر نیوز که تقدیر و تشکر دارم همچنین از عکاس محترم جناب آقای بابایی که بصورت ویژه بابت عکسی که منتشر کردند تشکر می کنم.

مردم نحوه حضور در وادی رحمت را رعایت کنند
وی ادامه داد: از مردم عزیز خواهش می کنم با همکاران بنده مدارا کنند چرا که از صبح تا شب بصورت یکسره مشغول انجام امورات مربوط به عزیزان فوتی هستند و در این مدت رنج ها و زحمات بسیاری را متحمل شده اند.
وی افزود: با توجه به اینکه مسیر وادی رحمت بسته است از مردم عزیز خواهش می کنم برگ ترددی که به هر خانواده به تعداد سه عدد داده می شود به هیچ عنوان از سه نفر بیشتر نیایند، بخصوص برخی از خانواده ها که به همراه خود اطفال می آورند از همه آنها تقاضا دارم از آوردن اطفال خود جدا خودداری کنند.
وی اضافه کرد:از توزیع مواد گرم و سرد اکیدا پرهیز کنند، همچنین بعضا مشاهده می شود برخی از خانواده ها اقدام به چیدن صندل در اطراف قبر می نمایند که خواهش می کنم از این کار پرهیز کنند چرا که همکاران ما برخورد خواهند کرد.

همکاران بنده آماده خدمت رسانی هستند
جلالی گفت: اگر باز هم مشکل خاصی در یکی از شهرستان ها و اطراف تبریز بوجود آمد همکاران بنده آماده خدمت رسانی هستند.
وی افزود: البته لازم به ذکر است که ضمن تشکر از برخی همکاران شهرداری  که صبح ساعت 7 و نیم تا 7 و نیم شب کار می کنند آنها هم 152 ساعت اضافه کار می گیرند، همکاران بنده هم از صبح 7 و نیم تا شب 7و نیم هم 152 ساعت اضافه کاری می گیرند، این عین عدالت است!

پروژه فاضلاب وادی رحمت در هفته های آینده کلنگ زنی خواهد شد
جلالی اضافه کرد: نه تنها آب غسل اموات کرونایی بلکه اموات عادی هم نیازمند این بود که برای فاضلاب آنها یک نقشه ای طراحی شود، ابتدای کار در اینجا اقدام به چاه های سپتیک کردیم و کلر زنی و ازن زنی انجام می گرفت، در ادامه کار کلر زنی و ازن زنی با مشکل مواجه شد که با هزینه ای بالغ بر 70 میلیون تومان این مشکل رفع گردید.
وی ادامه داد: لازم است از اداره آب و فاضلاب و شخص آقای دادستان بابت این موضوع و پیگیری فاضلاب وادی رحمت تقدیر و تشکر نمایم.
وی افزود: اکنون آب غسل اموات عادی و کرونایی با نظارت مستقیم بهداشت محیط ضد عفونی می شود و حداکثر در دو هفته آینده کلنگ زنی فاضلاب با مبلغ  250 میلیون تومان که اگر نیاز باشد مجددا هزینه خواهیم کرد چرا که سلامت همکاران بنده بسیار مهم است.
وی اظهار کرد: ان شا الله در هفته های آینده موضوع فاضلاب وادی رحمت بصورت کلی حل خواهد شد که پیش تصفیه آن انجام شده است و به نظرم یک قدم بزرگی است که برداشته خواهد شد.
وی افزود: با وجود این فاضلاب آب غسل شده بصورت دقیق معلوم خواهد شد که کجا می رود و کلر زنی انجام گرفته و دفع آن چگونه صورت می گیرد.
وی ادامه داد: البته این فاضلاب که کلر زنی و ازن زنی بر روی آن انجام خواهد شد در آینده می توانیم جهت آبیاری درختان با نام آب خاص از آن استفاده کنیم.
جلالی افزود: برای فاضلاب اموات کرونایی 13 جلسه با حضور مسئولین برگزار کرده ایم و موضوع ضد عفونی از اسفند پارسال تاکنون انجام می شود که توسط بهداشت محیط هم نظارت صورت می گیرد.
وی ابراز داشت: در تمام کشور اموات کرونایی را با عادی جدا کرده اند اما تنها جایی که این اموات جدا نشده، شهرستان تبریز است که با رعایت پروتکل های بهداشتی و زحمات همکاران بنده با ارتفاع 2 متر و 20 سانت هر قبر کرونایی با نظارت بهداشت و مواد گند زدایی انجام شده است که تنها خواسته صاحبان اموات کرونایی که انصافا غریبانه دفن و تشییع می شوند، انجام شده است.
وی در پایان گفت: از همه مردم خواهشمندم موارد بهداشتی را رعایت کنند و با همکاران بنده مدارا کنند، به همکاران بنده توهین شده است، سیلی خورده اند، تهمت ها شنیده اند اما همچنان همکاران بنده به فعالیت خود ادامه می دهند؛ بنده دست همه همکارانم را می بوسم و از بابت برخی بی مهری ها از همه آنها طلب بخشش دارم.
انتهای پیام/
پرسنل وادی رحمت جانفشانی می کنند/ کلنگ زنی پروژه فاضلاب وادی رحمت محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار