خستگی ناشی از کرونا چه علامتی دارد؟

1399/09/04 - 10:52 - کد خبر: 32523 نسخه چاپی

نصر: خستگی از شایع ترین علایم ابتلا به ویروس کرونا است اما بسیاری از افراد با وجود این علامت خود را قرنطینه نمی‌کنند.

به گزارش نصر، عباس راضی متخصص بیماری های عفونی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اگر احساس می کنید خستگی شما را کاملا ناتوان کرده و از پا انداخته است، به کرونا مبتلا شده اید.
او اضافه کرد: دردهای بدنی بیشتر کوفتگی به ویژه روی استخوان ها احساس می شود.
به گفته این متخصص بیماری های عفونی، افرادی که احساس خستگی و بدن درد دارند باید بطور کامل استراحت کرده و خود را قرنطینه کنند تا به افراد دیگر ویروس کرونا سرایت نکند.
متخصص بیماری های عفونی اظهار داشت: علاوه بر احساس خستگی ممکن است فرد مبتلا به کرونا عدم تمرکز و حواس پرتی نیز داشته باشد و بیماری قدرت تفکر را تحت تاثیر قرار داده و فرد احساس گیجی می کند.
این پزشک ادامه داد: در موارد شدید ابتلا به کرونا اغلب بیماران همراه خستگی شدید دچار هذیان های جدید می شوند که ممکن است به دلیل کم اشتهایی باشد.
او توصیه کرد: ‌توجه به علایم همراه با بدن درد یکی از راه های تشخیص ابتلا به کرونا است. بدن درد همراه با سرفه و تب می تواند نگران کننده باشد و دلایل بروز کرونا را تشدید می کند.
وی خاطرنشان کرد: بسیاری از مبتلایان به کرونا دچار بیماری خفیف تنفسی می شوند و بدون نیاز به درمان بهبود می یابند اما برخی از مبتلایان نیز با دردهای بدن و خستگی مفرط این بیماری را بطور شدید تجربه می کنند.
این متخصص بیماری های عفونی اظهار داشت: با توجه به شدیدتر شدن موارد ابتلا به کرونا به افراد توصیه می شود از دورهمی ها پرهیز کرده و از تماس نزدیک با سایر افراد خودداری کنند.
راضی تاکید کرد: اگر خطر بروز کرونا در شما بالاست بین خود و دیگران همراه استفاده از ماسک فاصله ۲ متری رعایت کنید.
بر اساس گزارش وزارت بهداشت، شمار جانباختگان ناشی از کرونا تا ظهر سوم آذر ماه به ۴۵ هزار و ۲۵۵ مورد رسیده است.
در شرایط کنونی محدودیت های کرونایی در ۱۵۰ شهر و شهرستان کشور تا ۲ هفته در حال اجرا است.
انتهای پیام/
خستگی ناشی از کرونا چه علامتی دارد؟ خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار