گزارش اختصاصی نصر/

سرقت های سریالی خانه باغ های اهر / دستگیری پنج سارق

1399/09/06 - 14:40 - کد خبر: 32495 نسخه چاپی

نصر: خالی بودن اکثر خانه باغ های اطراف شهرها، فرصتی غنیمت زا در اختیار سارقان قرار داده است.

به گزارش نصر، خانه باغ هایی که در اطراف شهرها وجود دارند و در اکثر موارد هم مالکان آن ها از رده متوسط به بالای جامعه هستند، به دلیل اینکه مالکان تنها در اواخر هفته و یا گاها ماهی یک باربه خانه باغ خود سر می زنند، خالی از سکنه هستند.
که این خلوتی خانه باغ ها، فرصتی را برای سارقان فراهم آورده است تا بتوانند با خیال راحت، اقدام به سرقت کنند؛ به عنوان مثال در یک ماه اخیر، مالکان خانه باغ های اطراف شهرستان های اهر و هواراند، به طور متعدد از سرقت خانه باغ های خود به پلیس شکایت کرده بودند.

نصف شب همه چیز را بردند
"مجید رستم پور"، یکی از مالکان خانه باغ اطراف اهر که یک ماه قبل سارقان به خانه باغ وی نیز رحم نکرده اند، در گفتگو با خبرنگار نصر گفت: حدود یک ماه قبل، تصمیم گرفتم به وضعیت باغم برسم، اعم از تعمیرات خانه ای که در وسط باغ داشتم و همچنین نظافت محیط باغ و این چنین کارها.
وی افزود: عصر یک روز که حدود هفت نفر کارگر نیز با خودم برده بودم و روز آخر کاریه کارگران هم بود، ساعت پنج عصر، بعد از رفتن همه کارگران، چون زیاد خسته بودم، من هم به سمت تبریز حرکت نمودم و تمام ابزارآلات را گذاشتم تا فردا صبح جمع کنم.
رستم پور ادامه داد: صبح ساعت 9 که به خانه باغ رسیدم در کمال تعجب دیدم شیشه های خانه کاملا شکسته و هیچ اثری هم از هیچ کدام از ابزارآلاتی که دیروز در همین جا بودند، نیست.
وی با بیان اینکه تمام اسباب و وسایلی که در خانه هم بودند به سرقت رفته اند، خاطرنشان کرد: دزد نصف شب آمده و با بی رحمی تمام، هر چیزی که در خانه و باغ بوده است، اعم از بیل، کلنگ، اسباب خانه و... را به سرقت برده است.
این مالباخته افزود: تنها خانه باغ من به سرقت نرفته است، بلکه از همسایه ها نیز چندین مورد بودند که خبر از سرقت خانه باغشان می دادند.

دستگیری پنج سارق
سرهنگ قدرت آقاپور، فرمانده انتظامی شهرستان اهر، در گفتگو با خبرنگار نصر با بیان اینکه سرقت هایی که در شهرستان اهر اتفاق می افتد، بیشتر مربوط به خانه باغ های اطراف این شهرستان می شود، گفت: چون در اطراف این شهرستان، خانه باغ های زیادی وجود دارد، بنابراین اکثریت سرقت های شهرستان اهر مربوط به این موارد می شوند و سرقت های دیگر، آنچنان شیوعی در این شهرستان ندارند.
وی افزود: چون مالکان خانه باغ ها، اکثرا ساکن تبریز یا شهرستان های دیگر هستند و در بیشتر موارد، ماهی یک بار فرصت پیدا می کنند تا به خانه باغشان سر بزنند، بنابراین خلوتی این خانه باغ ها، فرصت را برای سارقان در کمین فراهم می آورد.
آقاپور از دستگیری پنج سارق در این رابطه خبر داد و خاطرنشان کرد: این سارقان که سابقه دار نیز هستند، در مجموع به 30 فقره سرقت اعتراف کردند و تنها یکی از آنان نیز به 22 فقره سرقت اعتراف کرده است.
وی از کشف و ضبط یک نیسان اموال سرقتی از سارقان خبر داد و تصریح کرد: چون این افراد تمامی اموال مسروقه را نزد خود نگه نمی دارند، بلکه بعد از سرقت، اقدام به فروش می کنند؛ بنابراین تحقیقات هنوز در مورد سایر اموال مسروقه توسط این افراد ادامه دارد.
آقاپور با بیان اینکه سارقان دستگیر شده به سرقت از ساختمان های نیمه کاره شهرستان اهر نیز اعتراف کرده اند، تصریح کرد: عمده سرقت هایی که این افراد انجام می دادند، بیشتر شامل پنس، فرش، ابزار آلات تراکتور بودند و همچنین هر چیزی که به دستشان می رسید را سرقت می کردند؛ که احتمال دارد علاوه بر شهرستان اهر، از شهرستان های دیگر مانند هوراند و ورزقان و هریس نیز سرقت انجام داده باشند.
وی با بیان اینکه پرونده این افراد تحت بررسی است، خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر با افزایش شکایات مردمی از سرقت، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت که با تلاش همکاران، موفق به دستگیری پنج نفر از این سارقان شده ایم که هنوز به نتیجه قطعی نرسیده ایم و ممکن است افراد دیگری نیز در این سرقت ها دست داشته باشند که در صورت وجود چنین افرادی، با تلاش شبانه روزی همکاران، در دام قانون خواهند افتاد.

کشف 80 درصد سرقت ها در اهر
فرمانده انتظامی شهرستان اهر از کشف بالغ بر 80 درصد سرقت ها در شهرستان اهر خبر داد و اذعان داشت: در سال جاری، علاوه بر کشف و ضبط بیش از 80 درصدی کل سرقت ها، 100 در صد سرقت احشام را در این شهرستان کشف و ضبط کرده ایم که بیشتر سارقان از ارومیه و اردبیل و شهرستان های دیگر بودند.
وی در پایان سخنان خود ضمن  درخواست از مردم برای گزارش هرگونه موارد مشکوک به پلیس،  خاطرنشان کرد: از مردم می خواهیم در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک، به خصوص در ساعات خلوت شب، دو الی چهار، چه در داخل شهر و چه در اطراف آن و چه روستاها، موضوع را سریعا به پلیس گزارش دهند.
آقاپور با بیان اینکه بیشتر سرقت های منزل و همچنین سارقان سیم کابل های برق در شهرستان اهر، افراد غیر بومی هستند، تصریح کرد: همچنین مردم در صورت برخورد با ماشین مشکوکی که پلاکش غیربومی است، سریع موضوع را به پلیس 110 گزارش دهند تا همکاران ما  در اسرع وقت در محل حاضر و به موضوع رسیدگی کنند.
انتهای پیام/
سرقت های سریالی خانه باغ های اهر / دستگیری پنج سارق فاطمه قلی پور گنجه لو


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار