مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان تبریز خبر داد:

صدور کارت اعتباری برای 245 خانواده تحت نظر انجمن حمایت از زندانیان تبریز

1398/07/06 - 15:24 - کد خبر: 3248 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان تبریز با دعوت از شهروندان برای حمایت از این انجمن،گفت: نزدیک به 400 خانواده معادل حدود 700 نفر تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان قرار دارد و تا به امروز 245 خانواده کارت اعتباری صادر کرده ‌ایم.

به گزارش نصر، "محمدعلی نصرتی" قبل از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار کرد: عاشورا زیربنای انقلاب اسلامی و تداوم آن اعتماد مردم به سیدالشهدا است.

وی افزود: درس ‌های زیادی از واقعه کربلا گرفته ‌ایم و در شرایط مختلف همه موظف به ادای تکلیف و وظیفه هستیم چراکه هویت ما دین و مکتب ما است؛ لذا دفاع از اسلام، ولایت، امامت و ذلت ناپذیری درس ‌های این ایام برای بشریت است. همچنین جاودانه ‎ترین و ماندگارترین سرمشق‎ هایی که به بشریت ارائه شده حادثه کربلا است؛ کربلا یک فرهنگ، نقشه راه و الگو برای تشخیص راه و زندگی درست است.

وی تصریح کرد: انجمن حمایت از زندانیان یکی از قدیمی ‌ترین تشکل ‌های مردم نهاد است که عمر آن بیش از یک سده است. این نهاد غیردولتی از سوی مردم حمایت شده و منشأ بسیاری از خدمات ارزشمند بوده است.

نصرتی با بیان اینکه بخش عمده وظایف انجمن مربوط به خانواده زندانیانی هستند که نیازمند هستند، اذعان کرد: رویکرد این انجمن، رسیدگی به وضعیت فرهنگی و اقتصادی زندانیان و خانواده ‌های آنان ازجمله کمک به دارو و درمان زندانیان، کمک به مسایل فرهنگی و اشتغال خانواده‌ های زندانیان است.

وی با بیان اینکه اخیرا برای حفظ کرامت و تامین نیازمندی ‌های خانوارها، پرداخت را الکترونیکی کردیم تا خانواده ‌ها با استفاده از این کارت از فروشگاه ‌های زنجیره ‌ای خریداری کنند، خاطرنشان کرد: فرزندان و خانواده زندانیان که بی گناه هستند، بعضا به شدت با مشکلات جدی مواجه می‌ شوند و ما وظیفه داریم از آن ها حمایت کنیم.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان تبریز ابراز کرد: در آغاز سال تحصیلی برای 240 خانواده زندانی پک لوازم تحریر اهدا شد، ضمن اینکه هزینه تحصیل و سرویس آن ها نیز تامین شد تا دغدغه تهیه لوازم تحریر آنها را از رفتن به مدرسه منع نکند.

نصرتی با اشاره به اینکه به همت تعدادی از خیران با چهار داروخانه قرارداد بستیم تا به خانواده ‌های نیازمند با معرفی انجمن داروی رایگان ارائه شود، اظهار کرد: خانواده ‌های نیازمند از داروخانه‌ های تحت قرارداد داروی رایگان دریافت می ‌کنند که خیرین این موضوع را بر عهده گرفته ‌اند و هر کسی با هر توانی می ‌تواند به این حوزه کمک کند. برخی از پزشکان تبریزی نیز در این راستا با اعلام آمادگی به صورت رایگان خانواده های زندانیان را ویزیت می کنند.

وی انسجام و استحکام خانواده ‌ها را مهمترین اولویت و نگرانی انجمن دانست و تاکید کرد: این خانواده ‌ها باید مورد حمایت قرار گیرند تا شیرازه خانواده تا زمانی که سرپرست خانواده در زندان است و درآمدی ندارند ازهم نپاشیده و دچار آسیب ‌های اجتماعی نشوند. به همین دلیل به موضوع اشتغال یکی از اعضای خانواده ورود کرده و از ظرفیت خیرین استفاده کرده ‌ایم. در واقع ما دنبال ایجاد خودباوری و اعتماد به نفس در خانواده هستیم تا بنیان خانواده زندانیان حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه هر قدر مردم از ما حمایت کنند به همان میزان امکان مانور ما افزایش خواهد یافت، گفت: برای رسیدن به نقطه ایده آل در این حوزه باید مردم به این نتیجه برسند که باید اعتماد کرده و از خانواده زندانیان حمایت کنیم تا آسیب‌ های احتمالی به حداقل برسد.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان تبریز به آمارهای پنج ماهه امسال اشاره کرد و گفت: در حوزه حمایت‌ های نقدی، 239 درصد رشد، حوزه فرهنگی 108 درصد رشد، حوزه شغلی 742 درصد رشد، حوزه تحصیلی 12 درصد رشد و معرفی به مراکز حمایتی 3000 درصد رشد داشته و در حوزه درمان با 35 درصد کاهش مواجه بوده ایم که امیدوارم با تدابیر صورت گرفته این درصد از کاستی ها به سرعت جبران شده و افزایش یابد.

نصرتی افزود: نزدیک به 400 خانواده معادل حدود 700 نفر تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان قرار دارد و تا به امروز 245 خانواده کارت اعتباری صادر کرده ‌ایم.

وی ابراز کرد: 12 میلیارد و 570 میلیون ریال درآمد انجمن از هدایای مردمی، درآمد حاصل از مشارکت، درآمد فعالیت‌های اقتصادی، درآمد حاصل از فروش دارایی و... در نیمسال 98 بوده که بخش عمده آن در حمایت‌های نقدی از خانواده‌ها صرف شده است.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان تبریز خواستار حمایت مردم از این انجمن برای حل مشکلات این خانواده‌ ها شد و گفت: اگر مردم از وجوهات شرعی، مساکن خالی، درمان رایگان و... بتوانند در اختیار خانواده های نیازمند قرار دهند  و یا اگر هر مساجد یا تعاونی ها بتواند یک خانواده را تحت پوشش قرار دهند، بخش قابل توجهی از نیازهای این خانواده‌ ها رفع می ‌شود.

نصرتی در پایان گفت: شماره حساب بانک ملی 0105924719000 و شماره کارت 6037997599044634 مرجع دریافت حمایت ‌های مردمی انجمن حمایت از زندانیان تبریز است. لذا ما در حوزه حقوقی، مشاوره، هنری، فرهنگی و... نیاز داریم که خیران می‌ توانند در این حوزه‌ ها از توانمندی خود استفاده کنند.

انتهای پیام/

صدور کارت اعتباری برای 245 خانواده تحت نظر انجمن حمایت از زندانیان تبریز نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار