مدیرکل میراث فرهنگی استان؛

مسجد شرقی مجموعه تاریخی حسن پادشاه تبریز ساماندهی می‌شود

1399/09/03 - 11:25 - کد خبر: 32471 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از تکمیل مرمت و ساماندهی مسجد شرقی مجموعه تاریخی حسن پادشاه خبر داد.

به گزارش نصر، احمد حمزه زاده در این خصوص اظهار کرد: احیای مجموعه تاریخی حسن پادشاه، نقطه‌ی عطفی در حفاظت و مرمت آثار تاریخی و فرهنگی آذربایجان است و یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل و معاونت میراث فرهنگی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مرمت مسجد شرقی مجموعه تاریخی حسن پادشاه در راستای اهداف توسعه و احیا این مجموعه تاریخی به اتمام رسیده است، گفت: مرمت مسجد شرقی این مجموعه تاریخی با نظارت گروه فنی معاونت میراث فرهنگی و پایگاه جهانی بازار تبریز آغاز شده و پس از طی مراحل مرمتی و تأسیساتی، آماده بهره‌برداری و اقامه نماز برای نمازگزاران محترم است.
وی در ادامه به مراحل عملیات مرمتی انجام‌شده در این بخش از پروژه احیا مجموعه تاریخی حسن پادشاه اشاره کرد و گفت: در این بخش از پروژه، مراحلی از قبیل مرمت و استحکام‌بخشی پی و شالوده، مرمت دیوارها و طاق‌های آجری، اجرای ایزوله پشت‌بام، اجرای کف سازی با مصالح چوبی، ایجاد زیرساخت‌های تأسیسات مکانیکی و الکترونیکی به‌صورت کامل انجام‌شده است.
به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، حمزه‌زاده ادامه داد: در راستای فراهم‌سازی امکانات لازم برای نمازگزاران عملیات ساخت آبدارخانه، وضوخانه و کفش کنی و ساخت پنج چشمه سرویس‌های بهداشتی مردانه و زنانه تکمیل شده است.
وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت میدان حکومتی حسن پادشاه در تاریخ تبریز، این اداره کل احیا این مجموع تاریخی را اولویت کاری خود قرار داده و در تلاش است تا با فراهم‌سازی شرایط و امکانات لازم، علاوه بر احیا مسجد بزرگ این مجموعه، احیا میدان حکومتی حسن پادشاه را نیز به‌واسطه تجربه و نبوغ متخصصان حوزه مرمت و حفاظت محقق سازد.
انتهای پیام/
مسجد شرقی مجموعه تاریخی حسن پادشاه تبریز ساماندهی می‌شود خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 1 نظر

  امیر حسین   3 سالها پیش  

حمام های تاریخی به جای تخریب‌ احیا و مرمت کنید
پژوهشیار