رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

روزانه ۵۰ تا ۶۰ تن مرغ منجمد در آذربایجان شرقی عرضه می‌شود

1399/09/03 - 10:38 - کد خبر: 32466 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه روزانه ۵۰ تا ۶۰ تن مرغ منجمد در استان عرضه می‌شود، گفت: از دهم آذر ماه جاری قیمت مرغ در بازار تعدیل شده و کاهش خواهد یافت.

به گزارش نصر، اکبر فتحی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از انبارها و سردخانه های شرکت پشتیبانی امور دام آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران در ارتباط با گران شدن مرغ در طول چند روز گذشته گفت: متاسفانه به دلیل آزاد نشدن نهاده های دامی در بنادر مرزی و نوسان ارز در مهر ماه سال جاری، تامین نهاده ها با مشکل مواجه بود و این باعث افزایش در قیمت مرغ و سایر محصولات وابسته شده است.
وی به اصلاح و بروز رسانی سامانه «بازارگاه» و آزاد شدن نهاده های دامی اشاره کرد و افزود: پیش بینی می شود از دهم آذر ماه تعدیل قیمت اتفاق بیافتاد و قیمت مرغ کاهش یابد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی تاکید کرد: ظرفیت جوجه ریزی در آذربایجان شرقی سه تا ۳.۵ میلیون قطعه جوجه در ماه است و در سطح کشور این ظرفیت ۱۱۵ میلیون قطعه می باشد، اما متاسفانه در مهر ماه میزان ظرفیت جوجه ریزی با کاهش مواجه شد که نتیجه آن در حال حاضر  با افزایش قیمت مرغ در بازار خود را نشان می دهد.
فتحی در ادامه به افزایش ظرفیت جوجه ریزی در آبان ماه تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه در آبان ماه جوجه ریزی به حدود ظرفیت تولید رسیده است، امیدواریم با برنامه ریزی و نظارت دقیق تر، قیمت ها کاهش یابد.  
وی در ارتباط با وضعیت بازار مرغ منجمد و قیمت این محصول گفت: خوشبختانه ذخیره سازی مرغ منجمد در وضعیت مطلوبی قرار دارد و این به دلیل افزایش ظرفیت جوجه ریزی در شهریور ماه می باشد که با ورود به موقع شرکت پشتیبانی دام و خرید مازاد نیاز بازار و ذخیره سازی آن، امروز می تواند این محصول را با قیمت مناسب وارد بازار کرد.
وی یادآوری کرد: ستاد تنظیم بازار آذربایجان شرقی، سازمان جهاد کشاورزی را مکلف کرده است تا ۸۰۰ تن از مرغ منجمد را به بازار عرضه کند که با توجه به شرایط و نیاز بازار، روزانه حدود ۵۰ تا ۶۰ تن و در مواقع ضروی تا ۱۰۰ تن وارد بازار می شود و نگرانی از بابت عرضه مرغ منجمد وجود ندارد.
انتهای پیام/
روزانه ۵۰ تا ۶۰ تن مرغ منجمد در آذربایجان شرقی عرضه می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار