در نشست شورای مدیران سازمان انرژی اتمی/

تاکید روسيه بر لغو همه تحریم‌های آمریکا علیه ایران

1399/08/30 - 16:04 - کد خبر: 32271 نسخه چاپی

نصر: میخائیل اولیانوف گفت واشنگتن باید فورا همه تحریم‌هایی را که پس از عقب نشینی از توافق هسته‌ای علیه ایران اعمال کرده است، لغو کند.

به گزارش نصر، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی بر لزوم لغو همه تحریم‌های آمریکا علیه ایران و اجرای کامل توافق هسته‌ای تاکید کرد.
میخائیل اولیانوف گفت واشنگتن باید فورا همه تحریم‌هایی را که پس از عقب نشینی از توافق هسته‌ای علیه ایران اعمال کرده است، لغو کند.
اولیانوف در نشست شورای مدیران سازمان انرژی اتمی درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت مربوط به توافق هسته‌ای ایران، گفت علت اصلی اقدام ایران در کاهش تعهدات برجامی، عقب نشینی یک طرفه آمریکا از توافق هسته‌ای و اعمال تحریم‌های غیر قانونی علیه تهران بود.
نماینده دائم روسیه در این سازمان گفت از واشنگتن می‌خواهیم فورا از رویکرد خود برای زیر پا گذاشتن قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت دست بردارد. وی افزود این قطعنامه به رغم تلاش‌های ناکام واشنگتن برای سنگ اندازی در مسیر آن و تلاش‌های بی نتیجه آمریکا برای اعمال دوباره تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران، همچنان به قوت خود باقی است.
اولیانوف تاکید کرد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت همچنان مانند گذشته در حال اجرا است و شورای امنیت هیچ قطعنامه جدیدی در این باره صادر نکرده است.
نماینده روسیه از همه طرف‌های توافق هسته‌ای ایران خواست به تعهدات خود بر اساس این توافق پایبند و به دنبال یافتن راه حل‌های مشترکی برای اجرای کامل آن باشند.
انتهای پیام/
 تاکید روسيه بر لغو همه تحریم‌های آمریکا علیه ایران نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار