خبر/

برگزاری مسابقات منوط به از اخذ مجوز از ستاد کرونای اداره ورزش است

1399/08/30 - 12:23 - کد خبر: 32265 نسخه چاپی

نصر: ستاد مقابله با کرونای اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: برگزاری هرگونه مسابقه ورزشی منوط به اخذ مجوز از این ستاد است.

به گزارش نصر، در اطلاعیه روز جمعه این ستاد آمده است: تمامی رشته های ورزشی کم برخورد، نیمه برخورد و پر برخورد قبل از برگزاری هرگونه مسابقه ای باید نسبت به استعلام و اخذ مجوز برگزاری اقدام کنند.
در این اطلاعیه به تصویب طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های متناسب با وضعیت و روند بیماری کرونا در شهر های مختلف کشور اشاره شده و آمده است: برنامه فعالیت های ورزشی در آذربایجان شرقی از اول آذرماه سال جاری به مدت ۲ هفته ابلاغ شده و  در صورت تغییر یا تشدید وضعیت از طریق مراجع ذیصلاح اعلام خواهد شد.
همچنین در این اطلاعیه بر لازم الاجرا بودن تمام الزامات اعلام شده از سوی ستاد کرونا تاکید و آورده شده است: رعایت موارد بهداشتی و فاصله‌گذاری های فیزیکی در سالن هایی که مجوز برگزاری مسابقات دارند مورد تاکید است و هیات ها و تیم های ورزشی نیاز است برای اطلاع بیشتر از وضعیت کرونای محل فعالیت، برنامه های و بخش های ابلاغی را استعلام کنند.
جانشین ستاد استانی مقابله با کرونای آذربایجان‌شرقی نیز روز گذشته وضعیت سه گانه (زرد، ناریجی و قرمز) شهرستان‌های استان را از نظر شیوع کرونا تشریح کرد.
علیار راستگو گفت: در زمان حاضر شهرستان های ورزقان، هوراند و خداآفرین از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت زرد هستند.
وی افزود: آذرشهر، بستان آباد، جلفا، چاراویماق، سراب، کلیبر، مراغه و هشترود نیز از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت نارنجی قرار دارند.  
راستگو، وضعیت شهرستان های اسکو، اهر، شبستر، عجب شیر، مرند، ملکان، میانه، هریس، بناب و تبریز را از نظر شیوع ویروس کرونا قرمز خواند.  
وی اضافه کرد: بدیهی است که تعیین وضعیت سه گانه زرد، نارنجی و قرمز برای شهرستان های آذربایجان شرقی به مدت یک هفته اعتبار دارد و این درجه بندی هر هفته توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بازنگری می شود.
وی گفت: در راستای اجرای مصوبه دولت در زمینه مدیریت بیماری کویید ۱۹ از شنبه آینده، در شهرهای دارای وضعیت زرد آذربایجان شرقی از نظر شیوع ویروس کرونا، فقط مشاغل گروه چهار تعطیل است.
جانشین ستاد استانی مقابله با کرونای آذربایجان شرقی افزود: در شهرهای دارای وضعیت نارنجی از لحظ شیوع کرونا نیز مشاغل گروه سه و چهار تعطیل است.  
وی ادامه داد: در شهرهای وضعیت قرمز نیز گروه های شغلی ۲، سه و چهار تعطیل هستند.
راستگو تشریح کرد: از شنبه آینده خروج خودروهای بومی پلاک شخصی از شهرهای نارنجی آذربایجان شرقی و نیز ورود خودروهای غیربومی با پلاک شخصی به این شهرها ممنوع خواهد بود و متخلفان ۵۰۰ هزار تومان جریمه می شوند.
وی ادامه داد: از این تاریخ همچنین خروج خودروهای بومی با پلاک شخصی از شهرهای دارای وضعیت قرمز آذربایجان شرقی و ورود خودروهای غیربومی با پلاک شخصی به این شهرها ممنوع بوده و متخلفان با جریمه یک میلیون تومانی مواجه می شوند.  
وی گفت: از شنبه آینده همچنین تردد خودروهای شخصی از ساعت ۹ شب تا چهار صبح در شهرهای دارای وضعیت قرمز آذربایجان شرقی ممنوع است و جریمه ۲۰۰ هزار تومانی برای متخلفان اعمال می شود.  
جانشین ستاد استانی مقابله با کرونای آذربایجان شرقی یادآوری کرد: در زمان حاضر ۱۸ شهرستان استان از نظر شیوع کرونا در وضعیت های نارنجی و قرمز قرار دارند.
به گزارش ایرنا، گروه‌ شغلی ۲ عبارت از پاساژها، مراکز خرید و مال ها، تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مساجد، مصلی ها، قنادی و شیرینی فروشی ها، آبمیوه و بستنی فروشی ها، مراکز تهیه و طبخ غذا که اگر بیرون بر باشد می‌توانند باز باشند، آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خوردو، مراکز شماره گذاری اتومبیل، بازار فروش فرش، موکت، فرش ماشینی، اسباب بازی فروشی ها، فروش لوازم خانگی، عمده فروشی‌ها و خرده فروشی ها، خدمات چاپ و دیجیتال، تزئینات داخلی ساختمانی، کادوفروشی ها، پارچه فروشی ها، عکاسی ها، آژانس‌های مشاوره املاک، پرده سراها، فروش مبلمان، کیف و کفش، نوشت افزار، خیاطی و خرازی‌ها و لوازم آرایشی و بهداشتی هستند.
گروه‌ شغلی ۳ شامل دانشگاه ها، مدارس، زبان سراها، آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای، کتابخانه ها، استخرهای سرپوشیده، موزه‌ها و موزه باغ ها، سینما و تئاتر، آرایشگاه ها، مساجد و مصلی‌ها و ممنوعیت برگزاری هرگونه آزمون حضوری است.
گروه‌ شغلی ۴ شامل شغل هایی از جمله برگزاری مراسم‌های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش ها، فعالیت باشگاه‌های ورزشی، مدارس شبانه روزی، کافه و قهوه خانه‌هاست.
انتهای پیام/
برگزاری مسابقات منوط به از اخذ مجوز از ستاد کرونای اداره ورزش است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار