شهردار تبریز؛

آسایشگاه تاریخی پادگان ارتش در تبریز حفظ می‌شود

1399/08/29 - 20:48 - کد خبر: 32248 نسخه چاپی

نصر: شهردار تبریز با تاکید بر حفظ جنبه های تاریخی و فرهنگی «پارک باغشمال»، گفت: آسایشگاه سربازان پادگان قدیمی ارتش در تبریز به عنوان ابنیه تاریخی و خاطره انگیز حفظ می‌شود.

به گزارش نصر، ایرج شهین‌باهر روز پنجشنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت احداث پارک تاریخی و فرهنگی باغشمال، افزود: حفظ آسایشگاه‌ سربازان در قالب مکانی خاطره‌انگیز برای بزرگسالان در دستور کار قرار دارد و کاربری‌های مختلفی چون کارخانه نوآوری، تماشاخانه، نگارخانه، موزه صدا و موسیقی، آمفی‌تئاتر، باغ کتاب کودک، نوجوان و بزرگسالان با نظر بهره‌برداران این حوزه، احداث خواهد شد.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در این خصوص، اظهر داشت: مقرر شد پس از تأیید اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی این پارک تحت عنوان «پارک تاریخی و فرهنگی باغشمال» نام گذاری شود.
شهین باهر به پیشینه تاریخی این پارک به عنوان یکی بزرگ ترین باغ‌های اصلی تبریز در دوران آق قویونلوها اشاره و اضافه کرد: فرایندی طولانی برای تملک این پارک طی شده است و طی ۶۰ تا ۷۰ جلسه‌ با ارتش جمهوری اسلامی ایران موفق به تملک این پارک شدیم.
وی ادامه داد: عملیات مطالعه بازسازی و احیای عمارت کلاه‌فرهنگی باغشمال نیز به اتمام رسیده است که به زودی وارد فاز اجرایی می شود و پیش‌بینی ما این است که تا خرداد سال آینده این پارک مورد بهره‌برداری قرار گرفته و در اختیار شهروندان و هنرمندان شهر قرار گیرد.
یکی از استادان دانشگاه تبریز نیز در این جلسه احیای پارک باغشمال را یکی از مهمترین اقدامات دوره پنجم شورای شهر تبریز توصیف کرد و گفت: تلاش شورای شهر و شهردار در خصوص احیای یکی از ارکان هویتی و تاریخی شهر تبریز قابل قدردانی است و در حقیقت بخشی از هویت تاریخی شهر با این اقدام احیا می شود.
رسول قربانی اظهار داشت: نباید در این پارک تنها به دنبال ایجاد فضای سبز باشیم، بلکه بر روی احیای هویت تاریخی این پارک باید تمرکز کرد.
انتهای پیام/
آسایشگاه تاریخی پادگان ارتش در تبریز حفظ می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار