معاون مرکز اورژانس آذربایجان‌شرقی؛

دو پایگاه اورژانس در ایستگاه‌های مترو تبریز به بهره‌برداری می‌رسد

1399/08/29 - 10:18 - کد خبر: 32201 نسخه چاپی

نصر: معاون مرکز اورژانس آذربایجان‌شرقی گفت: دو پایگاه اورژانس در ایستگاه‌های قطارشهری شهرک نور و ائل گلی تبریز به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش نصر، عبدالله محرم زاده، روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی استفاده از پتانسیل‌های قطارشهری برای افزایش آمادگی در بحران‌ها، افزود: توان اورژانس در حوادث با همکاری سازمان قطار شهری تبریز و مرکز اورژانس استان افزایش می یابد.
وی با تاکید بر لزوم آمادگی لازم برای پاسخگویی در بحران‌های احتمالی در مسیر گذر خطوط مترو و ساختمان‌های قطارشهری، اظهار داشت: همکاری متقابل و آسیب شناسی برای پیشگیری و افزایش آمادگی برای پاسخ در هنگام بروز حوادث و توزیع مصدومان بین مراکز درمانی ضروری است.
دردائی، رئیس مرکز مطالعات پروژه قطار شهری تبریز نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده در این مرکز را ارایه کرد.
در این جلسه مقرر شد برای جلسه آتی که با حضور نماینده شرکت بهره‌برداری قطار شهری برگزار می شود، آماده سازی اطلاعات زیرساختی، راه‌های دسترسی، مشخص شدن ایستگاه‌های اصلی برای تخلیه امکانات ایستگاه‌های اصلی برای تخلیه مصدومان و برنامه‌های HSE قطارشهری برای تخلیه مصدومان مورد بررسی قرار گیرد.
طرح مطالعه پروژه قطارشهری تبریز در سال ۱۳۸۰ و عملیات اجرایی آن نیز سال ۱۳۸۴ آغاز شد و در ۱۳۹۴ بخشی از آن به بهره برداری رسید که این پروژه در ۵ خط شامل ۴ خط اصلی و ۱ خط حومه، در مجموع به طول ۱۰۰ کیلومتر طراحی شده‌ است.
در حال حاضر فاز ۱ و ۲ خط یک قطارشهری تبریز به طول ۱۱ کیلومتر از ایستگاه ائل‌گلی تا ایستگاه میدان ساعت در حال بهره‌برداری است.
انتهای پیام/
دو پایگاه اورژانس در ایستگاه‌های مترو تبریز به بهره‌برداری می‌رسد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار