تلاش برای تفرقه افکنی در روابط ایران و جمهوری آذربایجان/

تکذیب هدف‌گیری رئیس جمهور آذربایجان از سوی تک تیرانداز ایرانی/ چه کسانی از روابط دوستانه ایران و جمهوری آذربایجان نگرانند؟

1399/08/29 - 00:06 - کد خبر: 32188 نسخه چاپی

نصر: فرماندار شهرستان خداآفرین در واکنش تصاویر ادعایی هدف‌گیری علی اف از سوی تک تیرانداز ایرانی در نزدیکی پل خداآفرین گفت: تصاویر منتشر شده مربوط به دوربین دستی بوده که توسط یک فرد عادی منتشر شده است.

به گزارش نصر از عصر تبریز، روز گذشته الهام علی اف، رییس جمهور آذربایجان به همراه همسرش از مناطق آزاد شده قره باغ در مرز مشترک ایران و جمهوری آذربایجان بازدید کرد.

علی اف و مهربان علی اوا که لباس فُرم نظامی بر تن داشتند در آن سوی ارس و در کنار پل تاریخی خداآفرین که به حسرت کورپوسو معروف است عکس یادگاری گرفتند.

علی اف حتی در این بازدید با اشاره به ارس، آن را مرز دوستی ایران و آذربایجان خواند.

همزمان با حضور رییس جمهور آذربایجان در نزدیکی پل خداآفرین برخی رسانه های وابسته به جریان ایران شهری و تفرقه افکن با انتشار تصاویر جنجالی مدعی شدند رییس جمهور آذربایجان و همسرش در تیررس و شعاع هدف‌گیری دوربین تک تیراندازان ایران بوده اند.

این خبر در رسانه های جمهوری آذربایجان و ترکیه و حتی روسیه نیز بازتاب گسترده ای داشت. برخی رسانه های رسمی ترکیه و آذربایجان بدون بررسی صحت و سقم آن به ایران تاخت کرده و حتی خواستار احضار سفیر ایران شدند!


فرماندار خداآفرین در واکنش به این شایعات گفت: نیم ساعت قبل از حضور رئیس جمهور الهام علی اف در منطقه بودم، نیروهای مرزبانی نیز حضور داشتند و منطقه را رصد میکردند.

علی امیری راد اضافه کرد: تصاویری که در برخی رسانه ها و فضای مجازی منتشر و ادعا شده مربوط به دوربین سلاح جنگی است را قطعا تکذیب میکنم.

وی گفت: عکاس یک فرد عادی بوده که با دوربین دستی این تصاویر را گرفته است.

فرماندار خداآفرین یادآور شد: کشور هایی که از روابط دوستانه دو کشور دوست و همسایه ایران و آذربایجان راضی نبودند به این شایعه دامن زدند.

انتهای پیام/
تکذیب هدف‌گیری رئیس جمهور آذربایجان از سوی تک تیرانداز ایرانی/ چه کسانی از روابط دوستانه ایران و جمهوری آذربایجان نگرانند؟ نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 1 نظر

  فرهادی   3 سالها پیش  

ای بابا اگه این همه تشکیلات و ۴۰ تا خودرو فول مسلح با ریاست جمهوری آن کشور که ۵ قدم دیگه برا عکاس گرفتن برمی‌داشت داخل خاک بزرگ ایران با تمدن می شود میخوای نیروهای نظامی ارتش و مرزبانی رسد نکنه. کار خوبی کرده اکه شده ترس ندارد بازگو کنیم. ما که قصد تررو نداشتیم فقط از خاک خود دفاع کردیم و رسد کردیم یه گام دیگه برداره خاک ایران هست و سرشو باید بده. رصد کردند و وظیفه‌ شون بوده آن تک تیرانداز.
پژوهشیار