مصاحبه اختصاصی نصر با تنیس باز تبریزی؛

تنیس آذربایجان در مسیر نابودی

1399/08/29 - 08:06 - کد خبر: 32165 نسخه چاپی

نصر، تنیس باز تبریزی که سابقه عضویت در تیم ملی ایران را در کارنامه دارد، با گلایه از شرایط فعلی این رشته در تبریز، از علت عدم پیشرفت این ورزش در سال های اخیر سخن گفت.

به گزارش نصر، امین داور پناه، بازیکن تیم تنیس تبریز که چند دوره عضو تیم ملی تنیس ایران  بوده و در مسابقات مختلف شرکت داشته است، در طول 21 سال فعالیت خود در این رشته مقام های مختلفی را در بخش تیمی و انفرادی کسب کرده است، در گفتگو با نصر با اشاره به ظرفیت های نادیده گرفته شده این ورزش در استان گفت: از سال ۹۱ با تیم ملی ایران در اردوهای مختلفی از جمله پاکستان، هندوستان، ترکیه واتریش حضور داشتم و با توجه به اینکه تیم ایران جزء تیم های پرافتخاری در ورزش تنیس نیست، برای افزایش سطح تنیس بازان در این اردو ها حاضر شدیم و این اردوها قطعا تاثیرات بسیار مثبتی در پیشرفت ورزشکاران خواهد داشت اما متاسفانه به دلیل نبود امکانات و ظرفیت های لازم اکثر ورزشکاران فعال در این رشته از کشور مهاجرت کرده اند.
 

داور پناه در ادامه افزود: یکی از مهم ترین مشکلاتی که ما در ورزش تنیس تجربه کردیم این بود که متاسفانه چون این رشته به عنوان یک ورزش لاکچری محسوب میشد،  بنابراین اکثر علاقه مندان به این ورزش یا توانایی پرداختن هزینه این ورزش را ندارند یا اکثرا افراد ثروتمندی هستند که بعد از مدتی حضور در این رشته به دلیل کمبود ظرفیت ها، با ترک وطن این ورزش را رها کرده و تنیس مخاطبان خود را از دست می دهد.
تنیس باز سابق تیم ملی ایران با اشاره به این نکته که این ورزش را به صورت خانوادگی دنبال می کنند، خاطر نشان کرد:  نزدیک 27 سال است که به صورت خانوادگی در زمینه باشگاه داری و تنیس بازی، در این رشته فعالیت می کنیم و این ورزش متاسفانه تا قبل از کروناهم زیاد مورد استقبال شهروندان قرار نمی گرفت و بعد از آن هم به علت تعطیلی باشگاه ها همه باشگاه داران متضرر شدند و شرایط اقتصادی بدی را تجربه کردند.
وی در ادامه با گلایه از مسئولان این رشته در استان گفت: متاسفانه آقای دبیری، رئیس هیئت تنیس استان، به دلیل مشغله زیادی که دارد، به ندرت به ورزش تنیس می پردازند؛ به طوری که در طول دو سال اخیر تنها یکبار با ایشان دیدار داشتیم و متاسفانه از اوضاع ورزشکاران و فعالان این رشته زیاد مطلع نیستند و هیچ مساعدتی چه قبل از کرونا و چه در حال حاضر که در اوضاع نامطلوب به سر می بریم، صورت نگرفته است. تا زمانی که حمایت های لازم از ورزشکاران صورت نگیرد قطعا این ورزش در هیچ شرایطی ارتقا نخواهد یافت؛ چراکه این ورزش هزینه های بالایی دارد و نمی توان بدون حمایت انتظار قهرمانی داشت. کسی که در یک رشته ورزشی تخصص دارد و علاقه مند پرداختن به آن ورزش است، باید ریاستش به او سپرده شود نه کسی که فقط در هنگام مسابقات دیده شود. اگر  به این رشته بها داده شود و مسئولین ظرفیت های لازم را در اختیار علاقه مندان قرار دهند،  هم ورزشکاران زیادی جذب این رشته می شوند و هم پیشرفتش مستمر خواهد بود. 
امین داورپناه، تنیس باز تبریزی سابق تیم ملی در خصوص شرایط فعلی خود که هم اکنون دوران خدمت سربازی خود را سپری می کند، گفت: هم اکنون که در دوران خدمت سربازی هستم، در اوقات آزاد سعی می کم تنیس را دنبال کنم تا لطمه ای به ورزش خود نزنم و تنها تاثیری مثبتی که این ورزش برای من داشت این بود در دوران آموزشی به واسطه کسب عناوین مختلف در تنیس،  کسری چند روزه برای من لحاظ شد و امیدوار هستم بعد از سپری کردن این دوران بازهم با قدرت به این ورزش بازگردم.

مصاحبه از حمیدرضا سامبرانی
انتهای پیام/
تنیس آذربایجان در مسیر نابودی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار