با کمک ستاد دیه آذربایجان‌شرقی و خیران؛

مددجوی غیرعمد پس از ۱۱ سال از زندان جلفا آزاد شد

1399/08/28 - 13:26 - کد خبر: 32151 نسخه چاپی

نصر: با کمک ستاد دیه آذربایجان‌شرقی و خیران، مددجوی غیرعمد پس از ۱۱ سال از زندان جلفا آزاد شد.

به گزارش نصر، مددجوی ۵۶ ساله که حدود ۱۱ سال پیش به علت محکومیت مالی، روانه زندان شده و دو سال در زندان کرج و ۹ سال نیز در زندان جلفا، دوران محکومیت خود را سپری می‌کرد، با کمک خیرین از پشت میله‌ها رهایی یافت.
این مددجو، اقدام به خرید چند قطعه زمین کرده بود، اما پس از مدتی و در حین فروش زمین‌ها به اشخاص ثالث، معلوم می‌شود که اسناد اولیه مالکیت جعلی بوده و فروشنده بدوی با اسناد جعلی املاک را به فروش رسانده است، لذا با طرح شکایت خریداران از فروشنده بدوی و مطالبه وجه، این مددجو حدود ۱۱ سال پیش روانه زندان کرج شده و سپس به زندان جلفا منتقل می‌شود.
مدیر ستاد دیه آذربایجان‌شرقی در این خصوص به ایسنا گفت، با بیان این‌که مبلغ کل بدهی این مددجو یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود، افزود: برای کمک به این مددجو، ۲۰۰ میلیون تومان از طریق کمک بلاعوض ستاد دیه استان و ۴۵۰ میلیون تومان نیز با کمک خیران شهرستان جلفا و همچنین رضایت شکات و... فراهم شده و مقدمات آزادی وی فراهم شد.
رسول تقی‌پور با بیان این‌که این مددجو به مدت ۹ سال در زندان جلفا دوران حبس خود را سپری می‌کرد، گفت: این مددجو به مدت دو سال نیز در زندان کرج بود و در مجموع ۱۱ سال در پی خرید زمین با اسناد جعلی، در پشت میله‌های زندان روزگار می‌گذراند.
دادستان جلفا نیز در این رابطه با بیان این‌که این مددجو متولد سال ۱۳۴۳ بود، اضافه کرد: این مددجو که به علت محکومیت مالی بیش از ۹ سال بود در زندان جلفا دوران حبس خود را سپری می‌کرد، با مشارکت خیران، کمک ستاد دیه استان و مشاوره‌های مددکاران زندان جلفا در جلب رضایت شکات، از زندان آزاد شد.
یوسف احمدی در ادامه از زحمات رئیس و اعضای هیات امنای ستاد دیه استان و همچنین مدیر این ستاد، به خاطر تلاش برای آزادی این مددجو قدردانی کرد.
رییس زندان جلفا هم با اشاره به آزادی این مددجوی ۵۶ ساله بعد از ۹ سال از زندان جلفا، گفت: این مددجو از زندانیان خوب زندان جلفا بود، ولی متاسفانه به علت بالا بودن مبلغ بدهی به مدت ۹ سال در زندان شهرستان محبوس بود و طول کشید تا رضایت شکات، کمک‌ها و مبالغ جمع شده و مقدمات آزادی وی فراهم شود.
انتهای پیام/
 مددجوی غیرعمد پس از ۱۱ سال از زندان جلفا آزاد شد خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار