خبر/

دو هزار و 100 زندانی آذربایجان‌شرقی حافظ قرآن شدند/ محکوم به قصاصی که حافظ قرآن کریم است

1399/08/28 - 12:19 - کد خبر: 32145 نسخه چاپی

نصر: دادگستری آذربایجان‌شرقی با همکاری زندان استان به منظور اصلاح مجرمین، فعالیت‌های فرهنگی در محیط زندان را جزو اولویت‌های کاری خود قرار داده و به همین منظور ۲هزار و ۱۰۰ حافظ قرآن کریم با اجرای طرح شفا تربیت کرده است

به گزارش نصر، با توجه به اینکه به موجب بند ۵ از اصل ۱۵۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از جمله وظایف و تکالیف قوه قضائیه، پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمین بوده و در اجرای این اصل سازمانی تحت عنوان سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی ایجاد شد و رویکرد این سازمان اجرای برنامه‌های بازپروری و اصلاح مجرمین است.
اساساً از جمله اهدافی که برای مجازات از جمله مجازات حبس وجود دارد، اصلاح و تربیت مجرمین و بازگرداندن افرادی که مرتکب جرم شده‌اند به جامعه می‌باشد.
دادگستری استان آذربایجان‌شرقی طرح شفا با همکاری زندان استان به منظور اصلاح مجرمین، فعالیت‌های فرهنگی در محیط زندان را جزو اولویت‌های کاری خود قرار داده تا زمینه اصلاح و بازگشت اشخاصی که در زندان تبریز بازداشت هستند را فراهم کند.
حسن محمدیاری، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: طرح شفا برای آشنایی مددجویان با قرآن از سال ۹۳ در زندان‌های آذربایجان‌شرقی شروع شد که مقدمات این طرح به همت آقای خلیل‌اللهی، رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌شرقی ( دادستان سابق مرکز آذربایجان‌شرقی ) انجام گرفت که توجه بسیار جدی و ویژه داشتند. 
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲ هزار و ۱۰۰ نفر حافظ قرآن کریم ( از یک جزء تا سی جزء) در زندان‌های استان داریم، افزود: یک هزار و ۸۰۰ حافظ (از یک جزء تا ۳۰ جزء) فقط در زندان تبریز وجود دارد. 
مدیرکل زندان‌های استان ادامه داد: زندان‌های آذربایجان‌شرقی در امر قرآن کریم، حرفی برای گفتن دارند. 
وی با اشاره بر اینکه ۵ هزار و ۴۰۰ نفر در هشت ماهه اخیر تحت آموزش اخلاق و معارف اسلامی قرار گرفته‌اند، متذکر شد: چهار هزار و ۳۰۰ نفر تحت آموزش احکام و یک‌هزار و ۴۰۰ نفر نیز آموزش تجوید قرآن کریم را دیده‌اند. 
محمدیاری خاطرنشان کرد: ۸۰۰ نفر از زندانیان حافظ خطبه و نامه‌های امیرالمومنین (ع) در نهج‌البلاغه هستند و حتی بیشتر این حافظان به صورت ثلیث و حتی به زبان ترکی معنی می‌کنند. 
وی با تاکید بر اینکه طرح شفا، برای اولین بار در آذربایجان‌شرقی اجرا شد که نقش آقای خلیل‌اللهی در این امر بسیار زیاد است، گفت: زندانی با حکم قصاص داریم که حافظ قرآن کریم شده است و اکثر این حافظان قرآن بعد از آزادی به زندان برنگشته‌اند. 
 مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان آذربایجان‌شرقی یادآور شد: حافظان قرآن کریم از تشویقی‌های در نظر گرفته شده از جمله مرخصی، رای باز، ملاقات حضوری با خانواده و غیره می‌توانند استفاده کنند. 
وی تصریح کرد: طرح غدیر نیز به صورت اولین بار برای حفظ نهج‌البلاغه در زندان‌های استان در حال اجراست. 
انتهای پیام/
دو هزار و 100 زندانی آذربایجان‌شرقی حافظ قرآن شدند/ محکوم به قصاصی که حافظ قرآن کریم است خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار