نقدی بر سخنان استاندار آذربایجان شرقی؛

معیشت یا سلامت ؛ مساله این است

1399/08/28 - 11:01 - کد خبر: 32131 نسخه چاپی

نصر: "محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی"اخیرا در سخنانی به انتقادها از کوتاهی دولت در کنترل بیماری کرونا واکنش نشان داده و گفته اند: در این شرایط اقتصادی کشور، اگر همه جا را تعطیل کنیم، جوابگوی معیشت مردم چه کسی خواهد بود، آیا تعطیلی کشور امکان پذیر است؟

آقای استاندار؛ به خاطر دارید که آذربایجان شرقی در ماه های نخست شیوع کرونا نسبت به استان های دیگر در وضعیت مناسبی قرار داشت و شیب ابتلا به این بیماری در استان کند بود اما با شروع فصل تابستان ورق برگشت و به مدد سهل انگاری و عدم مدیریت صحیح جنابعالی در ستاد کرونایی استان، شیب شیوع ویروس تندتر شد. همچنین تعداد بستری ها و فوتی های ناشی از آن نیز سیرصعودی یافت. به طوری که اکنون مسئولان نظام سلامت هشدار می دهند که وضعیت استان از نظر شیوع بیماری کرونا، بحرانی است و در شرایط حاد قرار دارد.
واقعیت این است که جدی نگرفتن خطر کرونا  توسط مردم و مسئولان، دلیل اصلی رسیدن وضعیت شیوع این بیماری در آذربایجان شرقی به نقطه بحرانی است؛ اتفاقی که هزینه های جانی و مالی سنگینی را بر مردم و نظام سلامت تحمیل کرده است.                                                                                                   
 از زمان شیوع کرونا به طور متوسط روزانه ۸۵۰ نفر کرونایی در بیمارستان های استان بستری شدند که این تعداد روز به روز روند صعودی دارد و تعداد فوتی ها نیز به تبع افزایش بستری های کرونایی افزایش یافته است.
جناب استاندار؛ حدود 9 ماه است که با بیماری کرونا درگیر شده ایم و کسب و کار بسیاری آسیب دیده است معیشت مردم در شرایط بدی است اما سلامت مردم نیز در وضعیت بدتری قرار دارد عقل سلیم حکم می کند که بین دو گزینه بد و بدتر به فکر سلامت مردم یعنی وضعیت بدتر باشیم. این بیماری با کسی شوخی ندارد و به پیر و جوان هم رحم نمی کند. آیا به صرف نگرانی از معیشت مردم باید سلامتی آنان را نادیده بگیریم تا ویروس جولان دهد و جان بسیاری را بگیرد. چاره ای جز تعطیلی یکی دو هفته ای نیست تا بلکه زنجیره انتقال ویروس قطع شود و بیش از این شاهد کشتار مردم نباشیم. پس آقای استاندار لطفا برای سلامتی مردم دل بسوزانید تا معیشت آنان.                                                                                                     
آقای استاندار؛ وقتی مردم می بینند شما مسئولان بدون توجه به رعایت فاصله گذاری اجتماعی مراسم افتتاح می گذارید و در کنار هم در جلسات متعدد حضور می یابید، انتظار دارید مردم هم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند. شما مسئولان چرا همه اش مردم را در شیوع ویروس کرونا مقصر می دانید و توپ را به زمین مردم می اندازید.                                                                                                                     
آقای دکتر پورمحمدی؛ معیشت مردم سالها و پیش از کرونا دچار آسیب جدی شده است و کالاهای اساسی به تدریج از سبد مصرفی شان کم کم کم حذف می شود.شما اگر دغدغه معیشت مردم دارید که باید هم اینگونه باشد بهتر است از کاخ استانداری به میان مردم بروید و حرف دلشان را بشنوید.                                      
                                        .
آقای استاندار؛ حضور و تجمع مردم در مراکز تفریحی، پارکها، مراکز اقامتی استان و ... ربطی به معیشت آنان نداشت پس چرا طی مدت شیوع کرونا به موقع اعمال محدودیت نکردید تا بیش از این سلامتی شان به خطر نیافتد. چرا در فصل تابستان که مسافرت ها به تبریز و دیگر شهرهای استان شتاب گرفت برای حفظ سلامتی مردم و شدت نیافتن کرونا اقدامی درخور انجام ندادید.                                                                   
مسئله معیشت مردم به خصوص اقشار آسیب پذیر جامعه مهم است.اما در حال حاضر و در شرایط کرونایی باید به فکر حفظ سلامتی مردم بود. حتی اگر لازم باشد کشور و به تبع آن استان را تعطیل کرد تا شر این ویروس چموش کنده شود.     
طاهر خیری/ روزنامه نگار
انتهای پیام/                                                                                                     
                                   
 
 
معیشت یا سلامت ؛ مساله این است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 1 نظر

  علی   3 سالها پیش  

عالی بود استاد خیری عزیز
پژوهشیار