عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خبرداد:

نامه نمایندگان به آملی لاریجانی برای برگزاری علنی دادگاه فریدون

1397/12/05 - 18:24 - کد خبر: 321 نسخه چاپی

نصر: عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از نامه ۳۵ نماینده مجلس به رئیس قوه قضائیه مبنی بر لزوم برگزاری علنی دادگاه حسین فریدون خبر داد.

به گزارش نصر به نقل ازاحمد امیرآبادی از نامه ۳۵ نماینده مجلس به آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه خبر داد و گفت: ۳۵ نماینده مجلس شورای اسلامی با امضای نامه ای خطاب به رئیس قوه قضائیه خواستار برگزاری دادگاه حسین فریدون، برادر رئیس جمهور به صورت علنی شدند.

به گزارش مهر، اولین جلسه دادگاه فریدون، برادر رئیس جمهور به صورت غیر علنی برگزار شد.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

حضرت آیت الله آملی لاریجانی

ریاست محترم قوه قضاییه

با احترام ضمن تشکر از اهتمام جنابعالی جهت برگزاری دادگاه آقای حسین فریدون به عرض می رساند برگزاری غیرعلنی دادگاه آقای حسین فریدون افکار عمومی را قانع نخواهد کرد، همانگونه که می دانید در طول دو سال گذشته اتهامات و ابهامات متنوعی از تریبون های رسمی و غیررسمی به ویژه در فضای مجازی راجع به ایشان منتشر شده است و اکنون هم مردم انتظار دارند صحت و سقم این اتهامات نسبت به برادر رئیس جمهور روشن شود و هم به نفع متهم و متهمان است که در محضر ملت ایران از خود دفاع کنند. در این صورت ملت ایران و افکار عمومی جهان می توانند شاهد  عادلانه بودن رفتار و احکام قضات جمهوری اسلامی ایران نسبت به وابستگان بالاترین مقام اجرایی کشور باشند.

اکنون که پرونده او و سایر متهمان مربوط به این پرونده در محاکم ویژه مفاسد اقتصادی طرح نشده است و این خود شائبه ای نسبت به نفوذ مقامات دولتی در دستگاه قضایی ایجاد کرده است تقاضا دارد برای رفع ابهام و شائبه و به منظور افزایش اعتماد مردم به دستگاه قضایی بر اساس تبصره ۲ ماده ۳۵۳ قانون آیین دادرسی کیفری که علنی بودن محاکم را در این گونه موارد منوط به درخواست دادستان کل کشور و موافقت رئیس قوه قضاییه نموده است، دستور فرمایید ادامه رسیدگی به پرونده ایشان به صورت علنی و با حضور خبرنگاران انجام گیرد.

انتهای پیام/

نامه نمایندگان به آملی لاریجانی برای برگزاری علنی دادگاه فریدون نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار