مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی؛

چهار هزار و ۸۰۳ حلقه چاه غیرمجاز برای احیای دریاچه ارومیه مسدود شد

1399/08/27 - 16:53 - کد خبر: 32096 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: چهار هزار و ۸۰۳ حلقه چاه غیرمجاز در راستای احیای دریاچه ارومیه طی سال های اخیر در این حوضه مسدود شده است.

به گزارش نصر، اتابک جعفری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: علاوه بر آن در این مدت، ۲۷۱ دستگاه حفاری توقیف، یک هزار و ۱۵ موتور پمپ برچیده و از اضافه برداشت ۴۸۹ حلقه چاه جلوگیری شده است.
وی اضافه کرد: در راستای استفاده بهینه از منابع آبی زیرزمینی در اراضی و باغ های کشاورزی آذربایجان غربی، علاوه بر برق رسانی به ۱۰۱ حلقه چاه، چهارهزار و ۵۰۰ دستگاه کنتور هوشمند خریداری و از این تعداد، سه هزار و ۹۷۷ دستگاه نصب شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین یک هزار و ۸۲۹ دستگاه تابلو کنتور روی چاه‌های کشاورزی استان از ابتدای اجرای طرح احیای دریاچه ارومیه نصب شده است.
جعفری گفت: ۷۱ اکیپ در همه شهرستان‌های آذربایجان غربی که ۶۰ اکیپ آن در حوضه دریاچه ارومیه فعال بوده، بر اجرای دقیق طرح های کاهش مصرف آب نظارت داشته اند.
 با تلاش های دولت تدبیر و امید، دریاچه ارومیه که در سال ۱۳۹۳ رو به خشکی می‌رفت، دوباره احیا شده و هم اینک بیش از ۶ برابر کمترین میزان آب سنجش شده در دریاچه، آب در آن وجود دارد.
طبق آخرین پایش، سه میلیارد و ۱۶۰ میلیون مترمکعب آب در دریاچه وجود دارد؛ تراز این دریاچه در حال حاضر یک هزار و ۲۷۱ متر و ۲۰ سانتی متر است که سه سانتی متر نسبت به زمان مشابه سال گذشته کمتر است.
انتهای پیام/
چهار هزار و ۸۰۳ حلقه چاه غیرمجاز برای احیای دریاچه ارومیه مسدود شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار