خبر/

باران و برف اردبیل را در بر می‌گیرد

1399/08/27 - 09:49 - کد خبر: 32046 نسخه چاپی

نصر: تازه‌ترین الگوهای تراز میانی جو حاکی از در پیش بودن نخستین برف و سرمای پاییز امسال و نیز بارش باران در استان اردبیل است.

به گزارش نصر، تازه‌ترین نقشه‌های همدیدی نشانگر یورش توده هوای بسیار سرد سیبریه از فراز شمال‌شرق و نیز دریای خزر به نیمه شمالی ایران و همراهی آن با جریان‌های ناپایدار در تراز 850 هکتوپاسکال جو است که برآیند آن کاهش دما ، بارش باران  و تبدیل بارش‌ها به برف است.
مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل روز سه‌شنبه،  با استناد به اطلاعیه سطح زرد هواشناسی مبنی بر نفوذ هوای سرد و بارشی به این استان  به ساکنان منطقه هشدار داد.
فرهاد عبدالعلی‌پور به خبرنگار ایرنا گفت: پرهیز از ماندن در بستر و حواشی رودخانه‌ها و مسیل‌ها به خاطر ریزش سنگین باران و احتیاط در جاده های کوهستانی برفی ، خیس و لغزنده طی سه شنبه تا اوایل چهارشنبه و نیز همراه داشتن زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانی و احتیاط هنگام رانندگی، کنترل دمای مکان‌های حساس به سرما ، ضدیخ ریزی به خودروها و دیگر ماشین آلات و حمل محصولات حساس به سرما به انبارها از جمله این موارد احتیاطی و ایمنی هستند.
اردبیل به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی هوای بسیار متغیر دارد. ریزش برف و استقرار هوای سرد در سال های معمول از اوایل آبان در این استان به وقوع می پیوندد.    وارد کانال اینستاگرام نصر شوید
انتهای پیام/     
باران و برف اردبیل را در بر می‌گیرد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار