مدیرعامل آب منطقه آذربایجان شرقی؛

امیدواریم با همکاری قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) تنش آبی تبریز حل شود

1399/08/26 - 23:32 - کد خبر: 32035 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل آب منطقه آذربایجان شرقی گفت: امیدوارم با همکاری قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) در پروژه انتقال آب ارس به تبریز، تنش آبی تبریز را حل کنیم.

به گزارش نصر، یوسف غفارزاده روز دوشنبه در جلسه‌ی بررسی پروژه‌ی انتقال آب ارس به تبریز و سایر پروژه های مشترک ما بین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) و دستگاه های آذربایجان شرقی که با حضور فرمانده قرارگاه، نمایندگان مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولین و مدیران استانی در استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد، اظهار کرد: آب شرب تبریز در حال حاضر در وضعیت سر به سر قرار دارد و در زمان پیک‌مصرف در شهریور ماه یک‌روز درمیان آب شرب تبریز قطع می‌شد.
وی با بیان اینکه اگر نتوانیم راهکاری پیدا کنیم، برای سالهای بعد نگرانی جدی خواهیم داشت، افزود: در سال ۱۴۰۰ برای مصرف میانگین و نرمال حدود ۵ هزار متر مکعب و زمان پیک و پرمصرف حدود ۶۵۰۰ متر مکعب آب نیاز است که ما حدود ۸۰۰ متر مکعب کمبود آب داریم و اگر این ۸۰۰ لیتر در ثانیه را تامین نکنیم سال آینده حتماً با مشکل جدی‌تری مواجه خواهیم شد.
وی ادامه داد: حفر سه حلقه چاه عمیق جدید، جابه‌جایی لوله‌های خط انتقال آب نهند و جداسازی آب شرب از بخش‌های صنعتی است از جمله اقدامات کوتاه مدت است.
مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: خط انتقال زرینه‌رود به تبریز ۱۸۰ کیلومتر است که از این تعداد ۱۴۰ کیلومتر دارای لوله‌های بتنی است و به خاطر داشتن ترکیدگی، مردم تبریز را دچار مشکل کرده است که ۸۲ کیلومتر از این لوله‌ها بهسازی شده و به جای لوله‌های بتنی از  لوله های فولادی استفاده کردیم. ۴۲ کیلومتر باقی مانده نیز آماده است.
وی با اشاره به احداث مخزن صد هزار مترمکعبی در بزرگ‌ترین نقطه تبریز، گفت: این مخزن می‌تواند ۸۰۰ لیتر در ثانیه آب اضافی منتقل کند و حدود ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت که اگر مصوب شود پول از محل فاینانس قابل پرداخت خواهد بود.
وی افزود: یکی دیگر از برنامه‌های بلندمدت انتقال آب ارس به تبریز است که این طرح حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار جمعیت را تحت پوشش قرار خواهد داد. طول این خط ۱۴۵  کیلومتر است که ۳۵ کیلومتر که در نقطه بحرانی بود از ابتدای رودخانه ارس در منطقه هرزندات با پنج ایستگاه پمپاژ از اعتبارات مناطق مرزی تامین شده و قسمتی هم توسط همکاران قرارگاه انجام شده است و برای 115کیلومتر باقی‌مانده نیز امیدوار هستیم مقدمات کار فراهم شود و از توان فنی مهندسی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) استفاده کنیم. قرارگاه برای استان ما منشأ برکت بوده و امیدواریم با همکاری قرارگاه تنش آبی تبریز را حل کنیم.
گفتنی است؛ در پایان این جلسه چند تفاهم نامه همکاری ما بین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) و دستگاه های اجرایی آذربایجان شرقی امضا شد. وارد کانال اینستاگرام نصر شوید
انتهای پیام/
امیدواریم با همکاری قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) تنش آبی تبریز حل شود خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار