عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی:

شیشه عمر دولت در گرو برجام و FATF است/ آدرس غلط به مردم می‌دهند

1397/12/05 - 18:21 - کد خبر: 320 نسخه چاپی

نصر: عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت شیشه عمرش را در گرو برجام و FATF می داند اما باید بداند که مردم از عملکرد آنان شاکی هستند.

به گزارش نصر به نقل از مهر، احمد علیرضا بیگی با اشاره به اظهارات برخی از دولتمردان مبنی بر اینکه در صورت عدم تصویب لوایح مرتبط با FATF مشکلات اقتصادی کشور بیشتر می شود، گفت: دولت از گذشته و زمانی که قرار بود مذاکرات برجام هم انجام شود، رونق کسب و کار مردم و زندگی آنان را در گرو تصویب برجام می دانست و وانمود می کرد که اگر برجام تصویب شود مشکلات کشور حل می شود اما در غیر این صورت مشکلات بیشتر می شود که باید امروز پاسخگوی آن وعده های خود باشند چرا که با برجام، گشایش‌های مورد نظر دولت رخ نداد.

وی افزود: علی‌رغم اینکه نهادهایی چون سازمان ملل و آژانس بین المللی انرژی اتمی گواهی می دهند جمهوری اسلامی تمامی تعهداتش در برجام را به درستی انجام داده است، اما دولت در اینجا هم به مردم آدرس غلط می دهد و می گوید اگر برجام شکست خورده و ناکام مانده است، صرفاً به واسطه این است که روی موشک های خود شعارهایی چون مرگ بر آمریکا و اسرائیل را نوشته است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: با توجه به اینکه برجام نتایج درخوری برای کشور نداشت، دولت دیگر نمی تواند مصرانه و با جرأت بیان کند که تصویب لوایحی چون FATF باعث رونق وضعیت کشور می شود.

علیرضا بیگی خاطرنشان کرد: دولتمردان باید بپذیرند که مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام نهادهای رسمی جمهوری اسلامی هستند و آنان باید درباره مصالح و منافع ملی کشور نظرات خود را مطرح کنند.

وی یادآور شد: درست است که دولت شیشه عمرش را در گرو برجام و  FATF می داند اما نمی تواند مسئولیت اداره کشور را از خود سلب کند و با فرار رو به جلو دیگر نهادها و افراد را مسئول مشکلات کشور بداند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به اظهارات واعظی مبنی بر این که اگر لوایح FATF در مجمع تشخیص تصویب نشود باید خودشان پاسخگوی مردم باشند،گفت: در واقع دولت دارد پیش بینی می کند که در صورت عدم تصویب لوایح FATF مشکلاتی برای کشور پیش می آید و از الان هم نهادها و افراد دیگری را می خواهد مقصر نشان دهد و این مسئله صرفاً حاکی از شانه خالی کردن دولت از مسئولیتی است که بر عهده گرفته است.

نماینده مردم تبریز در مجلس خاطرنشان کرد: از سوی دیگر چه با FATF و بدون آن، مردم از عملکرد دولت شاکی هستند و دولت باید پاسخگوی مشکلات پیش آمده باشد چرا که از زمانی که زمزمه حضور ترامپ بر مسند ریاست جمهوری امریکا مطرح شد، پیش بینی می شد که چه مشکلاتی پیش خواهد آمد.

علیرضا بیگی تصریح کرد: انتظاراین بود که دولت در مسائل مختلف به ویژه تدوین بودجه های سنواتی، آینده نگری کند اما متأسفانه دولت نه تنها پیش بینی های مناسبی را انجام نداد بلکه از منابع گران قیمتی که امانت ملت نزد دولت بود هم به درستی استفاده نکرد.

وی متذکر شد: همه دیدیم معاون اول رئیس جمهور در ابتدای سال ۹۷ اعلام کرد که برای همه مصارف ارزی ما امکان تأمین ارز وجود دارد و قیمت ارز را ۴۲۰۰ تومان اعلام کرد و به این ترتیب ظرف فروردین تا خرداد امسال، ۲۲ میلیارد دلار از ثروت کشور به تاراج رفت، این در حالی است که دولت باید برای صرف منابع کشور اولویت بندی های لازم را انجام می داد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: نتیجه عملکرد دولت این است که مثل همان سناریویی که برای برجام ایجاد کردند و مردم را در صف سبد کالا کردند و به دنیا نشان دادند، امروز هم عین همان سناریو را در آستانه رسیدگی به FATF تکرار می کنند و مردم را در صف خرید گوشت با کارت ملی گذاشته اند.

وی خاطرنشان کرد: برداشت بنده این است که همه این مسائل یک سناریوی از پیش تعیین شده است و دولت به جای این اقدامات اگر در توانش نیست که مشکلات کشور را حل کند، باید به صورت علنی این موضوع را مطرح کند نه آنکه مشکلات کشور را گردن دیگر نهادها و افراد بگذارد.

انتهای پیام/

شیشه عمر دولت در گرو برجام و FATF است/ آدرس غلط به مردم می‌دهند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار