وزیر کشور خطاب به فرمانداران:

موضوع سلامت، اولویت اول است/ از تمام ظرفیت ها برای مبارزه با کرونا استفاده کنید

1399/08/26 - 14:01 - کد خبر: 31993 نسخه چاپی

نصر: وزیر کشور خطاب به فرمانداران سراسر کشور گفت: موضوع سلامت، اولویت اول است، لذا از تمام ظرفیت ها برای مبارزه با کرونا استفاده کنید.

به گزارش نصر، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور  و فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: به فرمانداران میگویم موضوع سلامت، اولویت اول است، لذا  از تمام ظرفیت ها برای مبارزه با کرونا استفاده کنید. از قوه قضاییه هم بخاطر همکاری دادستان ها برای حمایت از اعمال محدودیت ها تشکر میکنم.
وی ادامه داد: فرمانداران باید هر روز ، جلسه خاص این موضوع را داشته باشند و هماهنگی ها را انجام دهند. یک سیستم ارتباطی آماده می شود که فرمانداران باید در آن شرایط و تصمیمات را اطلاع دهند. 
رحمانی فضلی گفت: باید فرمانداران چک لیست داشته باشند و کارها را با دقت دنبال کنند. تصریح می کنم، تجمعی نباید باشد، هیچ رودربایستی با هیچ دستگاه یا فردی نداشته باشید و اگر موردی بود که توان ممانعت ندارید، بگویید وزیر کشور دستور داده است.
وزیر کشور ادامه داد: به هیچ وجه آمارسازی نباید داشته باشید چون بر اساس آمارهای شما فرمانداران، آقای نمکی و همکارانش تصمیم می گیرند.
وی اضافه کرد: از همه ظرفیت های مردمی باید در روند مبارزه با بیماری  استفاده شود. تشکیل میز خدمت را بررسی کنید اگر دستاورد خوبی دارد بگویید تسری یابد. از اصناف ضعیف حمایت کنید. 
وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر اینکه همه باید در حوزه مشارکت‌های مردمی فعال باشند، افزود: بی تردید هم در زمینه پیشگیری و هم در دیگر زمینه‌ها، دستورالعمل‌ها را باید جدی بگیریم و میز خدمت را در هرجایی که لازم است تشکیل دهیم. مناطق حاشیه‌ای و روستاها باید در اولویت باشد چرا که امکانات کم است و همه باید پای کار بیایند و نباید از روستاها غفلت کنیم، البته بحث روستاها برعهده بخشداران است و باید موضوع روستاها در اولویت باشد.
وی افزود: مصوبات ستاد در حکم مصوبات شورای عالی امنیت ملی است و دقیقاً مانند قانون است و به هیچ عنوان نباید از مصوبات ستاد سرپیچی شود. برخی گلایه داشتند که دستگاه‌های اجرایی مصوبات را رعایت نمی‌کنند که این امر درست است، خود من به شخصه دیده‌ام که مسئولان دولتی برای افتتاحیه‌ها برنامه رفتند و مراسم برگزار کردند که این امر غلط است، مردم وقتی می‌بینند مسئولان رعایت نمی‌کنند آنها هم نسبت به رعایت مصوبات ستاد بی‌خیال می‌شوند.
رحمانی فضلی تاکید کرد: چرا اعلام می‌شود که بانک‌ها ۹۰ درصد پروتکل‌ها را رعایت کرده‌اند؟ آلودگی به این ویروس از یکی دو درصد تخلف به وجود می‌آیند، باید به بانک‌ها دستورالعمل داده شود و اگر تخلف کردند مانند واحدهای صنفی، بانک‌های متخلف هم پلمب شود، می‌توان برای عملکرد بهتر بانک‌ها در این زمان به عنوان مثال ساعت کاری آنها را بیشتر کرد. ممنوعیت ورود اتباع بیگانه را در دستور کار داریم، تلاش می‌کنیم ورود اتباع کاهش پیدا کند، آنهایی که بدون مجوز هستند در اسرع وقت عودت داده شوند و آنهایی که قانونی هستند می‌توانند مانند دیگر مردم کشور خدمات را بگیرند.
انتهای پیام/
 موضوع سلامت، اولویت اول است/ از تمام ظرفیت ها برای مبارزه با کرونا استفاده کنید خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار