معاون فرهنگی واجتماعی شهردار تبریز:

اهتمام ویژه شهرداری در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی

1399/08/25 - 16:39 - کد خبر: 31926 نسخه چاپی

نصر: معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز از اهتمام ویژه شهرداری در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سالجاری خبر داد.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین احمد حمیدی در جلسه امروز شورای اسلامی شهر با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، به ضرورت ارتقای فرهنگ مطالعه در جامعه اشاره کرد و گفت: در کنار رسانه های مختلف دیداری و شنیداری، جایگاه نشر کتاب و سرانه مطالعه، به عنوان یکی از شاخص های توسعه هر کشور مطرح است.
حمیدی از  برگزاری ۳۹ مسابقه کتابخوانی  در فضای مجازی درطول  هشت  ماه سالجاری خبر داده و گفت: شهرداری تبریز در راستای توسعه و عمق بخشی به فعالیت های فرهنگی، اهتمام ویژه ای به ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی داشته و با مشارکت و همراهی ۷۰ نفر از اهالی فرهنگ و هنر، گام های مؤثری در تعالی فرهنگی شهروندان تبریزی در سالجاری برداشته است.
معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز  با بیان اینکه شهرداری تبریز با تمام قوا در پی حمایت از مقوله کتابخوانی است، گفت: هم اکنون ۲۹ کتابخانه عمومی و ۵۵ قرائتخانه  با ظرفیت ۲۸۱۶ صندلی و تعداد ۱۰۵۹۴۴ جلد کتاب   و زیر نظر شهرداری تبریز فعالیت می کنند که حدود ۷۰ درصد آن ها در مناطق کم برخودار تبریز واقع  شده است.
حجت الاسلام احمد حمیدی همچنین از افتتاح قرائت خانه مقره الشعرا تا پایان تابستان سال آتی خبر داده  و افزود: توسعه زیرساخت های کتابخانی، با مکان یابی هایی که منجربه توزیع متوازن امکانات کتابخانی به خصوص در مناطق کم برخوردار شود، پیگیری خواهدشد.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز با بیان این که حدود ۲۰ هزار عضو ثابت از خدمات فرهنگی کتابخانه های زیرمجموعه شهرداری تبریز بهره مند می شد، اظهار داشت: در ۸ ماه سال جاری، ۱۰۰ هزار مخاطب از ظرفیت کتابخانه های شهر تبریز و برنامه های کتابخوانی در سطح مناطق دهگانه شهرداری تبریز  استفاده کردند.
وی از برگزاری ۱۰۵ جلسه نقد  و معرفی کتاب به صورت حضوری و مجازی خبر داد و افزود: برنامه هایی مثل مسابقه های کتابخوانی در مناسبت های مختلف، سلسله برنامه های خاطره گویی، ۱۷۶ کارگاه قصه گویی همراه با نمایش برای کودکان به صورت مجازی وحضوری، بارگذاری ۴۷۳ کتابهای صوتی و الکترونیک و یا معرفی کتاب در فضای مجازی تولید ۶۱ کلیپ معرفی و خلاصه کتاب در زمینه های حقوق شهروندی و مهارت های زندگی توسط کتابداران  و برپایی ۵ نمایشگاه کتاب  در سالجاری با وجود محدودیت های کرونایی در بستر فضای مجازی انجام شده است.
او با اشاره به بازنگری کتب آموزش‌های شهروندی در سال تحصیلی جدید  افزود: مجموعه کتب فرهنگ  شهروندی با  تشکیل کار گروههای تخصصی بازبینی کتابهای آموزش شهروندی از حیث علوم  جامعه‌شناسی، ادبی، علمی و ... مورد بازبینی و ویرایش قرار گرفتند  تا با اثرگذاری بیشتر در دانش آموزان منجر به تصحیح رفتارهای اجتماعی و فرهنگی نسل‌های آتی شوند.
معاون فرهنگی واجتماعی شهردار تبریز در ادامه با تاکید بر اهمیت توجه به تمامی ساکنان شهر در جهت توسعه فرهنگ مطالعه، افزود: ۹ ایستگاه‌ کتاب و کتابخوانی در مجتمع‌های پر جمعیت مناطق مختلف شهرداری توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری نصب شده است تا شهروندان بتوانند در تمامی رده های سنی به مطالعه مبادرت ورزیده و شاهد گسترش فرهنگ مطالعه باشیم.
وی با اشاره به حمایت معاونت فرهنگی واجتماعی از طرح ها واقداماتی که منجر به تعالی فرهنگی تبریز شود  ادامه داد: در شهر تبریز اقدامات و فعالیت های بسیار خوبی در زمینه ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی صورت گرفته است و امیدواریم تبریز هم در عرصه ملی و هم در عرصه جهانی بتواند به عنوان پایتخت کتاب معرفی شود.
انتهای پیام/
 اهتمام ویژه شهرداری در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار