معاون آموزش ابتدایی استان/

72 هزار نوآموز در آذربایجان‌شرقی باید جذب سیستم آموزشی می‌شدند

1399/08/25 - 13:38 - کد خبر: 31902 نسخه چاپی

نصر: معاون آموزش ابتدایی آذربایجان‌شرقی گفت: امسال باید در حدود 72 هزار نفر نوآموز جذب سیستم آموزشی می‌شدند، در حالی‌که تاکنون 20 هزار نفر نوآموز در مدارس غیردولتی جذب و آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند.

به گزارش نصر، کامیار قهرمانی فرد با اشاره به شیوع کرونا و تحت الشعاع قرار گرفتن نظام آموزشی، اظهار کرد: نوآموزان دوره پیش دبستانی که با توجه به شرایط کرونایی تابحال موفق به ثبت نام نشده‌اند، می‌توانند از طریق «طرح ملی پوشش سراسری و آموزش مجازی پیش دبستانی رایگان» با مراجعه به مدارس ابتدایی دولتی ثبت نام و از آموزش‌های مجازی این دوره به شبکه شاد بهره مند شوند.
وی با اشاره به آمار جذب نوآموزان در سال 1398، گفت: طی سال گذشته، 69هزار نفر نوآموز پنج ساله و شش ساله در استان جذب سیستم آموزشی شده بود.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت دوره پیش دبستانی و تاثیر این دوره بر کاهش ترک تحصیل و تکرار پایه به ویژه در مناطق دوزبانه، وزارت آموزش و پرورش طرح ملی پوشش سراسری و آموزش مجازی پیش دبستانی رایگان را جهت اجرا به استان‌ها ابلاغ کرده است.
معاون آموزش ابتدایی استان افزود: آذربایجان شرقی جهت افزایش جذب،  پایگاه‌هایی را برای ثبت نام مشخص کرده که اولیای محترم جهت ثبت نام نوآموزان شش ساله به نزدیک ترین مدرسه ابتدایی دولتی مراجعه می‌کنند.
به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان، وی افزود: پس از ثبت نام، آموزش‌های لازم به نوآموزان از طریق فضای مجازی(سامانه شاد) و صدا و سیمای ملی و استانی ارائه خواهد شد.
انتهای پیام
72 هزار نوآموز در آذربایجان‌شرقی باید جذب سیستم آموزشی می‌شدند خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار