رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان آذربایجان شرقی؛

احزاب سیاسی بازوان توسعه هستند

1399/08/25 - 11:53 - کد خبر: 31885 نسخه چاپی

نصر: دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان شرقی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از احزاب سیاسی به عنوان بازوان اصلی توسعه نام برد.

به گزارش نصر، داود بهبودی در نشست هم اندیشی با اعضای شورای مرکزی و مسئولان کمیته های مختلف حزب جمعیت پیشرفت و عدالت آذربایجان شرقی گفت: در دنیا تسهیل گران توسعه نقش بسیار مهمی دارند که این تسهیل گران می توانند نقشی سازمانی داشته باشند و یا به صورت فردی ظاهر شوند.
وی گفت: جمعیت ها و احزاب سیاسی تبلور نخبگانی هستند که درصدد مشارکت در امر توسعه هستند و می خواهند اثرگذار باشند. این مسئول افزود: ما به عنوان مسئولان دولتی باید قدر این جمعیت ها و این حزب ها را بدانیم، به آنها بها دهیم و آنها را مورد تشویق قرار داده و حفظ کنیم.
وی اضافه کرد: راه این ارج نهادن نیز کمک به حفظ تشکل های موجود و البته حمایت از کثرت احزاب است چراکه دغدغۀ ما آیندۀ بهتر جامعه است و حرکت در این مسیر با نقش آفرینی احزاب تسهیل می شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: ما در همین راستا در سازمان مدیریت کاری انجام داده ایم که فکر می کنیم درست است. تشکیل «مجامع تعامل توسعه» اقدامی است که در جهت پیوند بین نهادهای رسمی و مردم دنبال شده است.
وی با بیان اینکه نشستن دور یک میز و گفت وگو کردن با همدیگر، هدفی است که مجامع مورد اشاره دنبال می کنند، افزود: سرمایۀ اجتماعی ما به شدت افت کرده است و باید ترمیم یابد.
بهبودی با اذعان به اینکه امروز اعتماد مردم به دولت، اعتماد دولت به مردم و حتی اعتماد مردم به مردم مخدوش شده است، گفت: مصداق این ادّعا بحرانی است که این روزها در بازار بورس مشاهده می کنیم. سال ها طول کشیده در مردم این اعتماد ایجاد شده که در بازار بورس عضو شده و سرمایه های خود را به این بازار بیاورند اما امروز با بلایی که بر سر بازار بورس آمده، به یکباره اعتماد مردم از بین رفته و معلوم نیست چند سال طول بکشد دوباره این اعتماد ایجاد شود.
وی یکی از کارکردهای اصلی مجامع تعامل توسعه را برگزاری نشست های تخصصی با حضور نخبگان هر حوزه عنوان و اظهار کرد: ما واحدهای شهرستانیِ این مجمع را هم تشکیل داده ایم که البته در چند وقت اخیر برگزاری جلسات آنها تحت الشعاع شرایطِ ناشی از شیوع بیماری کرونا قرار گرفته است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه مجامع تعامل توسعه، دغدغۀ توسعۀ استان را دارند، گفت: تاکید کرده ایم در نشست های این مجامع، نمایندگانی از همۀ طیف ها و جناح ها با سلایق گوناگون دعوت شوند تا امکان حضور در دور یک میز و گفت وگو با دیگران و شنیدن حرف دیگران فراهم شود.
بهبودی توضیح داد: معتقدیم رمز هم افزایی، برخورد محترمانه با همدیگر و تحمل نظرات و دیدگاه های یکدیگر است و اگر چنین نکنیم نه تنها موفق به خلق فرصت های توسعه در داخل استان نخواهیم شد بلکه فرصت هایی که به صورت آماده و از جانب دولت مرکزی هم در اختیار استان قرار می گیرد به هدر خواهد رفت؛ موضوعی که متاسفانه بارها تجربه کرده ایم.
دبیر شورای برنامه ریزی و توسعۀ آذربایجان شرقی با بیان اینکه نشست هم اندیشی با جمعیت پیشرفت و عدالت استان نشست مفیدی برایش بوده است، گفت: این ابتکار و برگزاری این نشست، تازه ابتدای راه است و در صورت علاقه مندیِ مسئولان این جمعیت، از برگزاری چنین نشست هایی استقبال می کنیم.

احزاب، پل مردم و مسئولان
دبیر جمعیت پیشرفت و عدالت آذربایجان شرقی هم در این نشست، احزاب را پل هایی بین مردم و مسئولان توصیف و اظهار کرد: به تازگی سلسله جلسات هم اندیشی را با نمایندگان مجلس و مسئولان اجرایی استان شروع کرده ایم که با توجه به در اولویت بودن موضوع معیشت و اقتصاد مردم، نشست با دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان شرقی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان را طراحی کردیم.
سیدسجاد سیفی گفت: اگر نتیجۀ این جلسه و جلسات مشابه دیگر، منجر نزدیکی مردم و بدنۀ مدیریتی و نهایتاً رفع یک مشکل از مشکلات مردم و جامعه شود، ما به وظیفۀ اجتماعی خود عمل کرده ایم.
به گفته وی، جمعیت پیشرفت و عدالت آذربایجان شرقی در چارچوب این برنامۀ اصولی طی هفتۀ جاری میزبان نماینده سراب و رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس خواهد بود.

 دغدغۀ کاستن از مشکلات
قائم مقام دبیر جمعیت پیشرفت و عدالت آذربایجان شرقی هم در این نشست با تبیین وظایف و کارکردهای احزاب سیاسی گفت: ما در جمعیت پیشرفت و عدالت، کاستن از مشکلات مردم را رسالت اصلی خود قرار داده این و تشکیل این نشست هم اندیشی در همین چارچوب قابل ارزیابی است.
«سیدحسن سیفی» اظهار کرد: تشکیل نشست های هم اندیشی با مسئولان آذربایجان شرقی که جمعیت پیشرفت و عدالت.
استان آن را وجهۀ همت خود قرار داده است، گامی در جهت کمک به کاهش مشکلات است.
وی، مسایل مربوط به معیشت مردم و تنگناهای اقتصادی را اولویت نخستِ امروزِ استان و کشور برشمرد و گفت وگو با دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان شرقی و تضارب آراء با او را در راستای طرح دغدغه های نخبگان سیاسیِ فعال در جمعیت پیشرفت و عدالت استان و رسیدن به راه هایی برای غلبه بر این مشکل توصیف کرد.
انتهای پیام/
احزاب سیاسی بازوان توسعه هستند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار