مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان؛

نفوذ سامانه بارشی به آذربایجان شرقی از روز دوشنبه

1399/08/25 - 10:51 - کد خبر: 31878 نسخه چاپی

نصر : مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی، با صدور اطلاعیه جوی سطح زرد (آگاهی)، از نفوذ سامانه بارشی به استان از روز دوشنبه خبر داد.

به گزارش نصر، در این اطلاعیه آمده است: با نفوذ این سامانه بارشی از روز دوشنبه ۲۶ آبان، بارش باران، در نواحی سردسیر و مرتفع بارش برف، کاهش محسوس دما و وزش باد (گاهی تا نسبتا شدید) در استان پیش بینی می‌شود.
در ادامه اطلاعیه تاکید شده است که بارش باران در نواحی سردسیر و مرتفع، بارش برف و مه، وزش باد گاهی تا نسبتا شدید، کاهش محسوس دما به‌ویژه از روز سه شنبه دور از انتظار نبوده و کلیه نواحی استان تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار خواهد گرفت.
در این هشدار جوی، تاکید شده که کولاک برف، کاهش دید و لغزندگی جاده‌ای، مخصوصا در جاده‌های کوهستانی، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های‌ فصلی و اصابت صاعقه و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی بر اثر نفوذ این سامانه بارشی پیش‌بینی می‌شود.
در اطلاعیه هواشناسی استان توصیه شده که شهروندان از سفرهای غیرضروری اجتناب کرده و نکات ایمنی و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی را رعایت کنند؛ همچنین به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی استان توجه کرده و در مصرف حامل‌های انرژی صرفه‌جویی کنند.
بر اساس این اطلاعیه، سامانه بارشی مذکور، روز پنجشنبه ۲۹ آبان، استان را ترک می‌کند.
انتهای پیام
نفوذ سامانه بارشی به آذربایجان شرقی از روز دوشنبه خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار