مدیر کل کتابخانه های آذربایجان شرقی اظهار کرد:

وجود سه میلیون جلد کتاب در کتابخانه های استان / نقش کتابخوانی در کشور کمرنگ شده است

1399/08/25 - 09:58 - کد خبر: 31870 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل کتابخانه های آذربایجان شرقی گفت: متاسفانه در کشور حال خوب کتابخوانی وجود ندارد و نقش کتابخوانی کمرنگ شده است.

به گزارش نصر،"شهرام خدایی" صبح امروز در دستور جلسه اول جلسه علنی شورای شهر گفت: ما توسط کتاب ها می دانیم که شرایط جامعه هزار سال قبل چطور بود و دنیا رنگ خود را تغییر می دهد و آیندگان هم گذشته خود را توسط کتاب ها می دانند.
وی ادامه داد: کتابخانه ها باید بتواند به سلیقه های مختلف و برای هر نسلی پاسخ بدهد.
وی با اشاره به حال نامساعد کتابخوانی در کشور گفت: متاسفانه در کشور حال خوب کتابخوانی وجود ندارد و نقش کتابخوانی کمرنگ شده است.
خدایی با توجه به مشکلاتی اقتصادی که در کشور وجود دارد ادامه داد: با توجه به مشکلاتی موجود در کشور با مشکل مواجه شده ایم و پروژه هایمان به کندی پیش می رود، در این مورد به سراغ خیرین رفتیم، ما تلاش می کنیم در زمینه احداث کتابخانه ها خیرین زیادی را جذب کنیم.
وی اضافه کرد: در شهر تبریز ۲۰ کتابخانه نهادی وجود دارد و در استان آذربایجان شرقی ۱۳۳ کتابخانه وجود دارد و ۳ میلیون جلد کتاب در این کتابخانه ها وجود دارد.
خدایی افزود: در کتابخانه قره چمنی همه پای کار آمدند و این روند را باید ادامه بدهیم.
وی با تاکید بر فرهنگ توسعه کتابخانه افزود: پروفسور سعادت جو در مارالان کتابخانه احداث می کند و ۵۰ درصد پروژه انجام شده است، ایشان می گویند در کودکی جایی برای درس خواندن نداشتم و همیشه آرزو داشتم کتابخانه ای تاسیس کنم.
خدایی اضافه کرد: آرد اطهر بنام یک شهید کتابخانه ای را تاسیس می کند که قابل تقدیر است و امیدواریم این فرهنگ توسعه کتاب ادامه یابد.
وی با توجه به شیوع ویروس کرونا ادامه داد: بخاطر بیماری کرونا بخش قرائت خانه ها تعطیل می باشد ولی بخش امانت دهی فعال و آماده ارائه خدمت هستند.
 انتهای پیام/
وجود سه میلیون جلد کتاب در کتابخانه های استان / نقش کتابخوانی در کشور کمرنگ شده است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار