معاون آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

احتمال ترک تحصیل دانش‌آموزان در شرایط کرونایی بسیار بالا است

1399/08/24 - 22:09 - کد خبر: 31854 نسخه چاپی

نصر: معاون آموزش و پرورش آذربایجان شرقی بابیان این‌که احتمال ترک تحصیل دانش‌آموزان در شرایط کرونایی بسیار بالاست گفت: مدت زمان آموزش در شرایط کرونایی به ۳ ساعت کاهش یافته است.

به گزارش نصر، عاشور اکرمی عصر امروز در آئین تودیع و معارفه مدیر سابق و جدید آموزش و پرورش شهرستان اهر با اشاره به این‌که تغییر و تحول در آموزش و پرورش به معنای اجرای برنامه‌های جدید نیست بلکه باید برنامه‌های مشخص شده را در دستگاه تعلیم و تربیت اجرایی شود ادامه داد: از زمان اجرای سند تحول بنیادین؛ مدیران جدید از خود برنامه ارائه نمی‌دهند بلکه باید برنامه‌ها را در حول محور سند تحول بنیادین اجرا کنند.
اکرمی، رویکرد اصلی سند تحول بنیادین را کیفیت‌بخشی به آموزش و پرورش عنوان کرد گفت: اگر می‌خواهیم ملت به اوج برسند باید کیفیت آموزشی را ارتقا دهیم؛ از طرفی به موضوع تقلب در امتحانات باید توجه کنیم چراکه اگر توجه نکنیم دانش‌آموزان تربیت یافته از سر تقلب، شاید آینده خوشی را به ارمغان نیاورند.
وی بابیان این‌که اولویت و رویکرد آموزش و پرورش بایستی تربیت «انسان تراز انقلاب اسلامی» است، گفت: «انسان تراز انقلاب اسلامی» که باید در آموزش و پرورش تربیت یابد، بایستی دارای سواد حفظ محیط زیست، اقتصادی، اجتماعی، بهداشت و سلامت، علمی و … باشد در حالی که اگر صرفاً به علم و اعتقاد دانش‌آموزان توجه کرده و مابقی مسائل را فراموش کنیم نمی‌توانیم خروجی مناسبی داشته باشیم.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان شرقی؛ برنامه محور بودن را از سیاست‌های دستگاه تعلیم و تربیت وزارت آموزش و پرورش و اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ذکر کرد و گفت: دومین سیاستی که آن را دنبال می‌کنیم این است که تمامی دانش‌آموزان به سن تحصیل رسیده باید تحت پوشش تحصیلی قرار گیرند به طوری که در استفاده از «برنامه شاد»؛ مدیران و معلمان شهرستان اهر بالاتر از میانگین استانی هستند و دانش‌آموزان اهری به طور میانگین کمتر از سطح استان از «برنامه شاد» استفاده می‌کنند، دلیل آن هم نبود زیرساخت در روستاهاست.
اکرمی بر ضرورت ایجاد زیرساخت‌های لازم برای بهره‌مندی دانش‌آموزان از پوشش تحصیلی در بستر فضای مجازی در شرایط کرونایی تاکید کرد و یادآور شد: مهم‌ترین چالشی که با آن روبرو هستیم، این است که احتمال ترک تحصیل دانش‌آموزان در شرایط کرونایی بسیار بالاست و کاهش حجم یادگیری از دیگر چالش‌های آموزش و پرورش در شرایط کرونایی است و باید به هر طریقی کاهش زمان تحصیل جبران شود.
وی با تاکید بر این‌که برخی از مدارس استان به جای ۳ جلسه ۳۵ دقیقه‌ای؛ ۵ جلسه با تفکر اینکه به نفع دانش‌آموز است برگزار می‌کنند، خاطرنشان کرد: پروتکل سازمان بهداشت جهانی این است که در شرایط کرونایی ۳ جلسه تحصیلی ۳۵ دقیقه‌ای برگزار کنیم در حالی که اگر بیشتر باشد امنیت روانی و سلامتی دانش‌آموزان را در معرض مخاطره قرار می‌دهد.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان شرقی افزود: باید در تمامی فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزش و پرورش از طرح مباحث اختلاف‌برانگیز و ناامید کننده و دامن‌زدن به حواشی پرهیز شود، نباید اقدامی در آموزش و پرورش انجام دهیم که موجب ناامیدی مردم و دانش‌آموزش شود درغیر این صورت در زمین دشمن بازی کرده‌ایم.
انتهای پیام/
 احتمال ترک تحصیل دانش‌آموزان در شرایط کرونایی بسیار بالا است خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار