معاون رئیس جمهور افغانستان اعلام کرد؛

طراح حمله به دانشگاه کابل بازداشت شد

1399/08/24 - 17:00 - کد خبر: 31840 نسخه چاپی

نصر: معاون رئیس جمهور افغانستان از بازداشت مغر متفکر حمله به دانشگاه کابل که دستکم ۲۲ کشته بر جای گذاشته بود، خبر داد.

به گزارش نصر، «امرالله صالح» معاون رئیس جمهور افغانستان، امروز شنبه با انتشار پیامی در فیسبوک از بازداشت طراح اصلی حمله به دانشگاه کابل خبر داد.
دانشگاه کابل در تاریخ دوم نوامبر (۱۲ آبان) سال جاری شاهد حمله سه مرد مسلح و تیراندازی آنها به سمت دانشجویان بود که در نتیجه آن دستکم ۲۲ نفر کشته شده و ۲۷ نفر دیگر نیز زخمی شدند.
به گفته معاون رئیس جمهور افغانستان، نام طراح این حمله «عادل» بوده و از سوی شبکه حقانی به کار گرفته شده بود. امرالله صالح توضیح بیشتری درباره فرد بازداشت شده نداده است.
حمله به دانشگاه کابل به دلیل ترند شدن جمله «جان پدر کجاستی» توجه جهانیان را به خود جلب کرد.
بر اساس این گزارش، عادل (مغز متفکر این حمله) فرزند محمد عارف نام دارد که دانشکده‌ شرعیات را تا سال سوم خوانده و بعدا توسط «ثناوالله» عضو سابقه‌دار شبکه‌ حقانی جذب شده است.
 صالح در فیسبوک افزوده است: طراح اصلی حمله، می‌گوید که به او دستور داده شده بود که کاری کند تا حکومت زیر فشار قرار گرفته ، بدنام شده و در ذهن مردم ضعیف و ناکارا جلوه کند. 
معاون رئیس جمهور افغانستان گفته است، که عادل در اصل اهل ولایت پنجشیر است و خانواده اش در پلچرخی زندگی می‌کند. اهالی این محل گفته اند که عادل سه سال مفقود بود و گفته می شد  که وی برای جنگ و آموزش به خارج رفته است.
انتهای پیام/
 طراح حمله به دانشگاه کابل بازداشت شد خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار