مدیر عامل شرکت ایریاتاش کیش و هلدینگ کارتال در گفت‌وگو با نصر:

توانایی یاتاش در راهبری و بومی‌سازی در حوزه مبلمان / تضمین موفقیت با بازاریابی و تبلیغات

1399/08/24 - 17:24 - کد خبر: 31832 نسخه چاپی

نصر: در تمامی جوامع پیشرفته کارآفرینان قابل احترام ترین اقشار جامعه هستند زیرا در چرخش اقتصاد و اشتغال جامعه اثرگذاری بسیار حائز اهمیتی دارند. آنان تعهدی را می‌پذیرند به وسعت ترقی یک جامعه که گاهی موجب رشد انسان‌ها می‌گردند و قدم از دایره رفاهی خود بیرون گذاشته و تمام مخاطرات را به جان می‌خرند تا دنیای ما را به جای بهتری برای زندگی تبدیل کنند.

به گزارش نصر، نکته‌ی قابل توجهی که همانند کاتالیزور برای موضوع کارآفرینی عمل می‌کند، بهره‌مندی در استفاده از مشاوران زبده و امین در حوزه‌های غیرتخصصی آنهاست و به جرأت می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین این حوزه‌ها، بخش مشاوره سرمایه گذاری، مطالعات، مدیریت ریسک، مطالعات بازار و راهکارهای تامین سرمایه‌های لازم می‌باشد. در واقع این اقدام نوعی آینده پژوهی است که موجب پدیدار شدن ابر شرکت‌ها و کمپانی‌های چندمنظوره می‌گردد.
"مهدی مصلحی" مدیر عامل شرکت ایریاتاش کیش و هلدینگ کارتال در گفت‌وگو با آژانس خبری تحلیلی نصر از آخرین وضعیت شرکت و تحولات کلان اقتصادی و تأثیر آن بر وضعیت صنعت مبلمان و کالای خواب ایران گفت.
  به گزارش نصر ، شرکت ایریاتاش کیش به مدیر عاملی آقای مهدی مصلحی است که در زمره بزرگترین شرکت‌های مبلمان ایران قرار می‌گیرد. کنترل این شرکت در دست هلدینگ کارتال است و عمده سرمایه‌گذاری‌های آن در مبلمان منزل و کالای خواب قرار دارد. همین موضوع ایریاتاش را به شرکتی منحصر به فرد تبدیل می‌کند.
 
 
جناب آقای مهدی مصلحی به عنوان اولین سوال باتوجه به شرایط فعلی اقتصاد ایران و بحران‌های تامین مالی پروژه‌های کارآفرینی، چه چالشی را پیش روی سرمایه گذاران می بینید؟
پاسخ این سوال ابعاد مختلفی دارد. برخی ابعاد آن داخلی هستند و برخی خارجی. ناگفته نماند که شرایط کلی اقتصاد کشور به دلیل تحریم‌های بین‌المللی؛ دچار اسپاسم‌هایی شده است که برای برطرف کردن آنها زمان زیادی لازم است. پر واضح است که کشور در موضوعات نه چندان کمی دچار اسپاسم اقتصادی شده است. از سویی این مسئله یک چالش یا تهدید محسوب می‌شود و از سویی دیگر می‌تواند فرصت خوبی برای ظهور و بروز کسب و کارهای اینترنتی باشد. میدان دهی به بخش خصوصی همیشه بهتر از اقتصاد دولتی جواب داده است و در اینجا هم مستثنی نیست.
بانک‌ها به‌عنوان واسطه‌گران مالی، منابع را از پس‌اندازکنندگان (غیرآگاه به چگونگی سرمایه‌گذاری) جذب می‌کنند و با ضوابط و مقررات خاص در اختیار تولیدکنندگان قرار ‌می‌دهند. تولید کنندگانی که گاهی توانا در تولید اما بدون امکانات مالی هستند. این امر در یک نظام مالی سالم و کارآمد باعث افزایش دسترسی تولیدکنندگان به منابع مالی، کاهش هزینه تامین مالی تولید و افزایش رشد و توسعه اقتصادی کشور می‌شود. در مقابل، اگر بانک‌ها در خدمت بخش حقیقی اقتصاد نباشند تعادل بازارها بر هم ‌می‌ریزد و منابع به بخش‌های غیرتوسعه‌ای سوق ‌می‌یابد. فعالان اقتصادی در طول زمان، دارای یک جریان ورودی نقدینگی ناشی از درآمدها، دریافت مطالبات، فروش اموال و دارایی و یک جریان خروج نقدینگی شامل پرداخت مخارج و هزینه‌ها و پرداخت بدهی‌ها هستند. این دو جریان لزوما بر هم منطبق نبوده و شکافی بین جریان ورودی و خروجی نقدینگی وجود دارد و لازم است که در این فرآیند؛ شکاف ایجاد شده پر شود. به نظر من نباید برای بانک‌ها وظیفه ملی متصور بود، چون فقط در اقتصادهای سوسیالیستی برای بانک‌ها، وظایف ملی تعریف شده است و در یک اقتصاد آزاد، بانک‌ها وظیفه دارند، سود سهامداران و سپرده‌گذاران خود را افزایش دهند.
در این شرایط فعلی و با مشکلات پیش رو برای تامین مالی از سوی بانک‌ها به ویژه در خصوص حوزه‌های کارآفرینی؛ جای خالی شرکت‌های سرمایه گذاری در حل بحران‌های اقتصادی به وضوح حس می‌شود. یکی از چالش‌های تئوریک رایج در بحث تأمین مالی، به عدم شناخت مناسب و کمبود دانش در این زمینه مربوط می‌شود. به عبارت دیگر، ضعف دانش مدیریت مالی در میان فعالان اقتصادی و هم‌چنین سیاست‌گذاران حوزه‌ی تأمین مالی یک چالش مهم مطرح می باشد.
 
- جناب مصلحی شما زمانی که به عنوان مدیرعامل ایریاتاش انتخاب شدید بسیار جوان بودید، آیا در این مدت تصمیمی گرفته اید که اکنون فکر کنید اشتباه بوده است؟
من در زندگی از کارهایی که کردم پشیمان نشده‌ام چرا که معتقدم آن تصمیم در شرایط و زمان خودش به درستی اتخاذ شده. اما اکنون با تجربه ای که در عمل به دست آوردم، اگر بخواهم کار دیگری را از اول شروع کنم احتمالا در خیلی موارد از جمله نحوه‌ی سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی اولیه شرکت، به شکل دیگری عمل خواهم کرد.
 
- رمز موفقیت تان را حضور موفق در بازار رقابتی موجود را در چه می دانید؟

تمرکز ما همیشه به روی نحوه ارائه محصول است و سعی می‌کنیم بهترین محصول و خدمات را ارائه کنیم. در کسب و کار ما فروش تنها سرعت دستیابی به موفقیت را تغییر می‌دهد اما بازاریابی و تبلیغات است که تعیین کننده است.

در وضعیت کنونی کرونا و اقتصاد کشور فکر می‌کنید کدام یک از صنایع خیلی از این موضوع تاثیر بپذیرند؟
فکر می‌کنم به شرایط کشورها خیلی بستگی دارد. به‌طور مثال در کشور ما که مسائل بهداشتی کمتر رعایت می‌شود، کرونا احتمالاً در آینده کاری کند که توجه افراد و طبقات به این موضوع بیشتر شده و همین زمینه رشد صنایعی در این حوزه را فراهم می‌کند. یکی از دیگر صنایعی که حتماً هم در ایران و هم در جهان بیشتر رشد خواهد کرد آی‌تی خواهد بود که باعث می‌شود حتی بسیاری از صنایعی که قبلاً در این حوزه فعال نبوده‌اند سعی کنند وارد این عرصه شوند و خدمات آنلاینی را ارائه دهند. موردی که قطعاً باعث رشد خیلی زیادی خواهد شد و زمینه بهره‌مندی این صنایع از بازار را به وجود می‌آورد. در عین حال صنایعی که نتوانند خود را با این چهارچوب وفق دهند قطعاً با مشکل روبه‌رو خواهند شد.

آقای مصلحی برنامه های توسعه ای شرکت ایریاتاش کیش را بیان نمایید؟
افتتاح شعبه ایران مال و بازار مبل ایران (شماره 3) در تهران با متراژ های نزدیک به 2000 متر بخشی از عملکرد توسعه ای شرکت در حوزه خدمت رسانی به هم میهنان است.   یاتاش توانایی راهبری و پیشرو فناوری و بومی‌سازی در حوزه مبلمان را دارد به همین دلیل این شرکت در کنار توسعه، می‌تواند در راستای تحقق تولیدات داخلی نیز جهت‌گیری داشته باشد.
از فرصتی که در اختیار آژانس خبری تحلیلی نصر قرار دادید سپاسگزاریم.
انتهای پیام/
 توانایی یاتاش در راهبری و بومی‌سازی در حوزه مبلمان / تضمین موفقیت با بازاریابی و تبلیغات نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار