مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز:

پنج هزار مشترک برق تبریز دارای کنتور هوشمند شدند

1399/08/24 - 13:16 - کد خبر: 31819 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز گفت: تاکنون پنج هزار مشترک برق تبریز به کنتور فرا سامانه هوشمند اندازه گیری انرژی، موسوم به «فها» مجهز شدند.

به گزارش نصر، عادل کاظمی روز شنبه در گفت و گویی اظهار کرد: سال گذشته تعداد کنتورهای برق هوشمند تبریز 2هزار عدد بود که با رشد بیش از 100 درصدی به پنج هزار عدد رسید.
وی افزود: در این نوع کنتورها اطلاعات مشترکان بیست و پنجم هر ماه به صورت مکانیزه و از راه دور قرائت می شود و بر این اساس صورتحساب صادر می شود. 
کاظمی همچنین از اجرای طرح «سنم» در برق تبریز خبر داد و اظهار کرد: در این طرح، سامانه هایی نصب شده تا آخرین وضعیت پروژه های سرمایه ای از دور نظارت و نمایش دهد. 
وی گفت: زیرساخت های طراحی شده اهداف دولت الکترونیک با هدف تکریم مردم بدون مراجعه حضوری در تبریز در حال تحقق است و تحولات صنعت برق بر اساس ارایه خدمات غیرحضوری پیش بینی شده است که طرح فهام، سنم و برق آینده نمونه هایی از آن است. 
وی ادامه داد: در تحولات بخش توزیع طرح قبض سبز و ایجاد نسخه دیجیتال از مهر ماه سال گذشته آغاز شده و با موفقیت موجب حذف قبوض کاغذی شد. 
وی همچنین با اشاره به اجرای طرح چاوش گفت: هدف از اجرای این طرح نیز این است که ولتاژ برق مصرفی مشترکان کنترل شود تا ولتاژ مصرفی همراه استاندارد باشد بر این اساس همواره پایش ولتاژ مشترکان انجام می شود. 
کاظمی اضافه کرد: بر اساس طرح هما نیز طرح هوشمند سازی مراکز حوادث و اتفاقات اجرا و اقدامات انجام شده به صورت شفاف مشخص می شود در واقع تسریع در رفع حوادث عملیاتی می شود و خودروهای مربوطه مرکز حوادث به جی.پی.اس مجهز می شوند. 
وی اظهار کرد: بر اساس طرح سیما نیز شرکت توانیر شاخص های خدمت رسانی به مردم را از طریق سیستم و سامانه ها به صورت لحظه ای پایش می کند. 
وی ادامه داد: طرح سیما موجب ایجاد رقابت خدمت رسانی به مردم بین شرکت های توزیع برق شده که اکنون 37 خدمت مختلف را در این قالب شامل می شود. 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز همچنین از راه‌اندازی اپلیکیشن سراسری غیرحضوری برق با ارایه ۳۹ نوع خدمت به نام «برق من» خبر داد.
کاظمی اظهار کرد: با اجرایی شدن طرح تحول دیجیتال در صنعت برق و همچنین رفاه و آسایش مردم، ارایه خدمات غیرحضوری به مشتریان در دستور کار توانیر و شرکت توزیع نیروی برق تبریز قرار گرفته است.
کاظمی ادامه داد: با ثبت نام در این سامانه، مشترکان می‌توانند تمام خدمات عمومی مورد نیاز را بدون مراجعه حضوری و تنها از طریق گوشی تلفن همراه خود در هر زمانی و از هر نقطه‌ای و نصب آن از پورتال شرکت به آدرس www.toztab.ir خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند. 
براساس این گزارش، شرکت توزیع نیروی برق تبریز حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار مشترک دارد.
انتهای پیام/
پنج هزار مشترک برق تبریز دارای کنتور هوشمند شدند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار