استاندار اردبیل؛

پل معلق خلخال تابستان سال آینده بهره‌برداری می‌شود

1399/08/24 - 12:25 - کد خبر: 31816 نسخه چاپی

نصر: استاندار اردبیل گفت: عملیات اجرایی ساخت بزرگترین پل معلق جهان در خلخال تابستان سال آینده تکمیل شده و این پروژه بزرگ گردشگری منطقه جنوب استان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش نصر، اکبر بهنامجو روز شنبه در بازدید از عملیات اجرایی پل معلق در منطقه نمونه گردشگری ازناو خلخال افزود: پل معلق خلخال در حال آماده‌سازی فوندانسیون و بتن‌ریزی پایه‌های اصلی اتصال پل است.
وی اظهارداشت: بر اساس قول داده شده به سرمایه‌گذار این طرح زیرساخت‌های موردنیاز پل معلق خلخال از جمله ایجاد راه دسترسی به ۲ سمت قله ازناو و محل اجرای پایه‌های پل وهمچنین برق‌رسانی به ۲ سمت پروژه و ایجاد مسیرهای دسترسی پل انجام  شده و طرح‌های ایجاد پیاده‌راه و جاده اصلی دسترسی به محل ورود گردشگران به پل معلق در روزهای آینده شروع می‌شود.
استاندار اردبیل با اشاره به نیاز به راه‌اندازی پارکینگ خودرو در منطقه احداث پل معلق .قبل از بهره‌برداری از این پروژه گفت: راه‌اندازی پارکینگ از اولویت‌های این مجموعه گردشگری بوده و فرمانداری خلخال پیگیر انجام امورات مربوط به ساخت پارکینگ از جمله تامین زمین موردنیاز برای این مهم در این مجموعه است.
او افزود: عملیات احداث این پل با ۴۹۶ متر طول ۱.۵ متر عرض و ۱۰۰ متر ارتفاع از ۲ سال پیش در منطقه گردشگری ازناو خلخال آغاز و پس از طی مراحل مطالعاتی و طراحی هم‌اکنون سرمایه‌گذار طرح در تلاش برای تسریع در تکمیل این پروژه و بهره‌برداری از آن است.                         
بهنامجو تشریح کرد: برغم وجود مشکلات سر راه از جمله وجود باد دایمی در قله‌های کوه ازناو و شرایط سخت کاری انتقال تجهیزات به بلندای کوه و محل اجرای پایه‌ها و دکل‌های نگهدارنده پل، کارهای اجرایی انجام و آرماتوربندی فونداسیون پایه‌های پل به خوبی پیش می‌رود.
وی به پروژه گردشگری بزرگ هتل پنج ستاره  در دست ساخت در ازناو خلخال نیز اشاره کرد و گفت: کمک خواهیم کرد که مرحله دوم تسهیلات ساخت این هتل بزودی پرداخت و همزمان با ساخت این هتل، مسیرهای دسترسی این مجموعه نیز به خوبی برای ورود  گردشگران به هتل آماده شود.
استاندار اردبیل با بیان اینکه با ورود سرمایه‌گذار جدید بخش خصوصی به طرح گردشگری تفرجگاه اندبیل شاهد افزایش تلاش مجری این طرح برای راه‌اندازی  پیست اسکی و امکانات بالابرنده ورزشکاران اسکی هستیم، افزود: تجهیزات و امکانات خریداری شده تله‌سیژ در گمرک مرکز استان باید بزودی ترخیص و در به محل اجرای طرح انتقال یابد.
وی همچنین با اشاره به طولانی شدن زمان اجرای طرح پیست اسکی و تله‌سیژ اندبیل خلخال اظهارداشت: جابجایی چندین باره سرمایه‌گذاران مجری این طرح و دست به دست شدن پروژه گردشگری از جمله علل تاخیر در زمان اجرای این طرح بزرگ گردشگری منطقه جنوب استان اردبیل است و انتظار می‌رود با انتقال تجهیزات تله‌سیژ به این محل همراه با آماده‌سازی پیست اسکی و راه‌اندازی امکانات تله‌اسکی از سوی مجری اعتماد افکار عمومی منطقه به راه‌اندازی این طرح جلب شود.
استاندار اردبیل در بازدید از یک طرح گلخانه تولید گل رز هلندی در روستای خوجین خلخال نیز به حمایت سرمایه‌گذار بخش خصوصی این طرح تاکید کرد و افزود: زیرساخت‌های لازم برای این گلخانه نیز با هماهنگی دستگاه‌های متولی انجام شود تا دهه فجر امسال این گلخانه نیز در ردیف طرح‌های کشاورزی آماده بهره‌برداری قرار بگیرد.
استاندار اردبیل اظهارداشت: با بهره‌برداری از این گلخانه سالانه بیش از ۴۰۰ هزار شاخه گل رزهلندی تولید و به مجموع بیش از ۲ میلیون شاخه گل رزهلندی تولید سالانه این شهرستان افزوده خواهد شد.
انتهای پیام/
پل معلق خلخال تابستان سال آینده بهره‌برداری می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار