در بازدید رایزن فرهنگی سفارت ایتالیا از فرهنگسرای نیاوران عنوان شد:

آغاز دوره‌ جدید روابط فرهنگی و هنری میان ایران و ایتالیا

1399/08/24 - 11:02 - کد خبر: 31794 نسخه چاپی

نصر: رایزن فرهنگی سفارت ایتالیا در تهران گفت: تلاش می‌کنیم با همکاری مجموعه‌های فرهنگی و هنری فعال با پیشینه تاریخی مانند فرهنگسرای نیاوران در ایران، دوره‌ جدید روابط هنری و فرهنگی میان دو کشور بعد از بیماری کرونا شکل بگیرد.

به گزارش نصر، یاروسلاوا رومانووا، دبیر اول و رایزن بخش فرهنگی و مطبوعاتی سفارت ایتالیا در تهران، در بازدید از فرهنگسرای نیاوران و یازدهمین نمایشگاه دوسالانه ملی سرامیک ایران، گفت: از تعامل و همکاری در برگزاری رویدادهای هنری با فرهنگسرای نیاوران استقبال می‌کنیم.
وی در این دیدار با تقدیر از مدیران فرهنگسرای نیاوران و برگزارکنندگان این نمایشگاه، آثار ارائه‌شده در نمایشگاه را بسیار فاخر همراه با معانی انسانی و معرفت‌شناسی عنوان کرد.
رایزن فرهنگی سفارت ایتالیا با اشاره به سوابق روابط فرهنگی و هنری میان دو کشور و تاثیر این روابط بر استحکام دوستی بین ایران و ایتالیا، گفت: تلاش می‌کنیم با همکاری مجموعه‌های فرهنگی و هنری فعال با پیشینه تاریخی مانند فرهنگسرای نیاوران در ایران، دوره‌ جدید روابط هنری و فرهنگی میان دو کشور بعد از بیماری منحوس کرونا شکل بگیرد.
در این بازدید عبادرضا اسلامی کولایی مشاور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس فرهنگسرای نیاوران و فربد همت آزاد، دبیر انجمن سفالگران حضور داشتند.

تاکید بر تعامل فرهنگی هنرمندان و مراکز فرهنگی ایران و ایتالیا
اسلامی کولایی در این بازدید با اشاره به ظرفیت‌های بالای همکاری میان دو کشور ایران و ایتالیا بر ضرورت افزایش تعاملات هنری به ویژه برنامه‌های مشترک فرهنگی و هنری دو کشور و تقویت ارتباط موثر و کارآمد میان کشورهای اروپایی با ایران تاکید کرد.
رییس فرهنگسرای نیاوران تعاملات هنری بین‌المللی به ویژه برنامه‌های مشترک فرهنگی و هنری را موجب شناخت و تعالی بیشتر مردم دانست و گفت: بسیار مشتاقم تا میان فرهنگسرای نیاوران و یکی از مراکز مهم و تاریخی کشور ایتالیا تفاهم‌نامه همکاری منعقد شود، که می‌تواند به همکاری و تعامل سازنده میان هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر دو کشور منجر شود.
یازدهمین دوسالانه سرامیک آبان و آذر ماه سال ۹۹ با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی در روزهای عادی از ساعت ۱۰ تا ۲۰ و در روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۲۰ در گالری شماره یک و دو و محوطه فرهنگسرای نیاوران میزبان تمامی علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی خواهد بود.
انتهای پیام/
 آغاز دوره‌ جدید روابط فرهنگی و هنری میان ایران و ایتالیا خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار