رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

برگزاری مراسم عروسی، اشک پزشک ما را درآورد/۱۰ درصد بستری‌های کرونا از آذربایجان شرقی هستند

1399/08/24 - 09:31 - کد خبر: 31782 نسخه چاپی

نصر: رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با گلایه از برگزاری مراسم عروسی توسط برخی از شهروندان در شرایط کرونایی، گفت: همین امروز، یکی از پزشکان ما که در بخش ریه فعالیت دارد، بعد از مشاهده‌ی برگزاری مراسم عروسی جلوی رستورانی در بهترین نقطه‌ی تبریز به گریه افتاده است.

به گزارش نصر، محمد حسین صومی، جمعه شب در گفت‌وگوی خبری با بیان مطلب و با تشریح آخرین آمار تلفات بیماری کرونا در آذربایجان شرقی، اظهار کرد: الان وضعیت ۱۵ شهرستان از ۲۱ شهرستان و پنج شهرستان غیر از تبریز، بحرانی و قرمز است.
وی تعداد بستری‌های کرونا را ۱۵۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: هر روز ۳۰۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری می‌شوند که ۱۰ درصد بستری‌های کل کشور را شامل می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: تعداد بستری‌ها دو برابر بستری‌های ماه گذشته بوده و ۳۰۰ نفر در بخش‌های ویژه بستری هستند و ۱۳۵ نفر به کمک تهویه‌ی مکانیکی نفس می‌کشند. 
به گزارش ایسنا، صومی ادامه داد: تمامی تخت‌های بیمارستانی پر هستند و مجبوریم بخش‌های عادی را به بیماران کرونایی اختصاص دهیم؛ با وجود مقرر بودن تخصیص ۲۰ درصد از تختهای بیمارستان‌ها به بیماران کرونایی، ۷۰ درصد تخت‌های بیمارستان‌های بناب و ملکان به این بیماران اختصاص پیدا کرده است.
وی خاطرنشان کرد: باید از اینکه آیا مردم یا نظام اجرایی مقصر هستند، بگذریم و از هر اجتماعی حتی اجتماع برای معیشت، خودداری کنیم، چرا که هر اجتماعی عامل اصلی انتشار ویروس است.
وی با بیان اینکه آمار موارد جدید بیماری و فوتی‌ها به شدت در حال افزایش است، اظهار کرد: آمار نشان می‌دهد اگر پروتکلدها مراعات می‌شد، این شرایط پیش نمی‌آمد، اغلب بیماران بدحال هستند.
صومی در خاتمه تاکید کرد: وضعیت استان با دست به دست هم دادن و با رعایت فاصله‌ی اجتماعی و همکاری مردم، بهتر می‌شود.
انتهای پیام/
 برگزاری مراسم عروسی، اشک پزشک ما را درآورد/۱۰ درصد بستری‌های کرونا از آذربایجان شرقی هستند خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار