فرمانده نیروی هوایی ارتش؛

امنیت آسمان کشور را تامین کرده‌ایم

1399/08/23 - 11:28 - کد خبر: 31760 نسخه چاپی

نصر: فرمانده نیروی هوایی ارتش ،گفت: نیروی هوایی با آمادگی، هوشیاری و قدرت رزمی بالا، امنیت آسمان کشور را تامین کرده و قدرت و توانمندی رزمندگان ما، موجب تقویت روحیه و اعتماد مردم است.

به گزارش نصر، امیر سرتیپ خلبان «عزیز نصیرزاده» در مراسم دانش‌آموختگی خلبانان تاکتیکی اف ۵ و میگ ۲۹ دوره شهید سرتیپ دوم خلبان محمدرضا رحمانی در پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز با تمجید از عملکرد تیم اعزامی این پایگاه به نهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت، این حضور موفق را نتیجه آموزش درست و توان رزمی بالا دانست.
فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: پایگاه‌های نیروی هوایی در رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت، عملکرد موفقی داشتند و این رزمایش از بُعد تاکتیکی، پشتیبانی و نیل به اهداف از پیش تعیین شده، یک رزمایش موفق و موثر در ارتقاء توان رزمی نیرو بود.
وی افزود: ما به عنوان سربازان ملّت، این پیام را به مردم کشور دادیم که با آمادگی، هوشیاری و قدرت رزمی بالا، توانایی تامین امنیت آسمان کشور را داریم که این پیام قطعا موجب تقویت روحیه و اعتماد مردم شریف خواهد بود و همچنین دشمنان ما هم در ارزیابی‌های خود از این رزمایش خواهند فهمید که رزمندگان ما قدرت و توانمندی لازم برای پاسخ مناسب به تهدیدات آنها را دارند.
نصیرزاده با اشاره به تاکتیک‌های نوین استفاده شده در رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت تصریح کرد: تاکتیک‌های جنگی در دنیا در حال تغییر هستند و ما در این رزمایش در کنار هواپیماهای با سرنشین در ابعاد مختلف رزمی، مراقبت، شناسایی و جنگال از پهپادها نیز استفاده کردیم.
فرمانده نیروی هوایی بر ضرورت تربیت افسران و فرماندهان شایسته تاکید کرد و افزود : باید افسران و فرماندهانی تربیت کنیم که مبتکر، فرمانبردار و دشمن‌شناس باشند و تاکنون بسیاری از مشکلات ما با بهرمندی از نیروهای خلاق، مبتکر و با دانش برطرف شده است و برای نمونه طرح‌ریزی و اجرای رزمایش اخیر به جوانان سپرده شده بود و به بهترین شکل ممکن اجرا شد.
وی افزود: البته فرمانبردار بودن یک افسر «بله قربان» گفتن محض نیست، بلکه فرمانبرداری به معنای تبعیت از سیاست‌ها و برنامه‌ریزی برای پیاده‌سازی آن است و باید توأم با اندیشه و طرح برای اجرای برنامه‌ها جهت نیل به اهداف باشد.
ایجاد یأس و نومیدی در مردم از برنامه‌های دشمن است
فرمانده نیروی هوایی ارتش در خصوص ابعاد دشمن‌شناسی در فرماندهان و افسران افزود: آمریکا در راس دشمنان نظام اسلامی ما قرار دارد و در این راستا فشارهای اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به مردم ما وارد کرده است و در حال حاضر یکی از برنامه‌های دشمن ایجاد یأس و نومیدی از طریق رسانه‌های مختلف به ویژه فضای مجازی است که مقابله موثر با این تهدید نیازمند آگاهی و شناخت دشمن است.
نصیرزاده با بیان اینکه در جریان شیوع ویروس کرونا و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، انحطاط فرهنگی و قانونی این کشور بیش از پیش نمایان شد، خاطرنشان کرد: برخلاف چهره شیک و جوان پسندی که آمریکا از فرهنگ خود در رسانه‌های مختلف به نمایش می گذارد، در چند ماه اخیر شاهد انحطاط فرهنگی و قانونی در سطح سران این کشور بوده ایم.
وی افزود: نامزدهای انتخابات آمریکا یکدیگر را به فساد و دزدی متهم کردند، فروشگاه‌ها در جریان شیوع ویروس کرونا غارت شد و ویترین مغازه‌ها در جریان انتخابات حفاظ‌کشی شد و این چهره واقعی آمریکا است؛ در حالی که تلاش می کند خود را فرهنگ برتر و غالب معرفی کند و امروز هر بلایی که آمریکا به بهانه دموکراسی و حقوق بشر بر سر کشورهای دیگر آورده بود و کشت و کشتارهایی که به بهانه های مختلف در دنیا به راه انداخته بود، گریبان خودش را گرفته است.
فرمانده نیروی هوایی ارتش با تاکید بر مسیر مقاومت و ایستادگی از مردم تبریز و نماینده ولی فقیه در استان و همچنین مسئولان و نهادهای استان به ویژه مرکز صدا و سیمای استان به دلیل حمایت‌های آنان از پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز قدردانی کرد.
در مراسم دانش آموختگی خلبانان تاکتیکی اف ۵ و میگ ۲۹ دوره شهید سرتیپ دوم خلبان محمدرضا رحمانی با حضور امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش و جمعی از فرماندهان و مسئولین ارشد نیرو در پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز برگزار شد، از خانواده شهید سرتیپ دوم خلبان محمدرضا رحمانی و اساتید و خلبانان فارغ التحصیل و عوامل فنی با اهداء لوح سپاس قدردانی بعمل آمد.
به گزارش ایرنا، نهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت که در واقع سومین رزمایش نیروی هوایی ارتش در سال ۹۹ بود از روز شنبه ۱۰ آبان با گسترش هواپیماها و جنگنده های این نیرو از کلیه پایگاه‌های نهاجا به پایگاه شهید بابائی اصفهان آغاز شد.
مرحله اصلی و فاز عملیاتی نهمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت، روز دوشنبه و سه شنبه ۱۲ و ۱۳ آبان به مدت دو روز با نام مقدس یا «صادق آل محمد(ع)» در منطقه عمومی اصفهان با شرکت هفت پایگاه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با محوریت پایگاه هوایی شهید بابایی برگزار شد.
انتهای پیام/
امنیت آسمان کشور را تامین کرده‌ایم خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار