خبر/

نام اتحادیه جهانی دوومیدانی تغییر کرد

1398/07/04 - 16:54 - کد خبر: 3172 نسخه چاپی

نصر: در کنگره امروز اتحادیه جهانی دوومیدانی نام این اتحادیه به "دوومیدانی جهان" تغییر کرد.

به گزارش نصر به نقل از فارس، پیشنهاد تغییر اسم اتحادیه جهانی دوومیدانی به "دوومیدانی جهان (World Athletics)" به صورت رسمی مورد تایید اعضای کنگره با وجود مخالفت چند کشور قرار گرفت.

این تغییر نام به صورت رسمی از سوی شورای اتحادیه جهانی در ژوئن مطرح شده بود. این موضوع در راستای دسترسی هر چه بیشتر ورزش، در دومین روز از جلسه سالانه فدراسیون جهانی مورد بحث قرار گرفت.

البته در خصوص تغییر نام برخی کشورهای فرانسوی زبان معترض شدند مبنی بر اینکه این کلمه به خوبی در زبان آنها کاربرد ندارد. برخی کشورهای مخالف نیز مدعی بودند تغییر نام هویت این رشته را از بین می‌برد.

سباستین کو که برای دومین دوره متوالی به عنوان رئیس فدراسیون جهانی انتخاب شد؛ در کنگره گفت این تغییر برای کمک به جذابیت بیشتر این ورزش برای جوانان لازم است.

وی در این باره اظهار داشت: از زمانی که به یاد می‌آورم و از زمان عضویت در شورای اتحادیه جهانی از سال 2003، هر وقت کسی از من سؤال می‌کرد در چه سازمانی فعالیت دارم سه یا چهار دقیقه طول می کشید تا توضیح دهم که معنی آن چیست. کارهایی که ما انجام داده‌ایم مفصل است.

رئیس فدراسیون جهانی دوومیدانی ادامه داد: ما نه تنها نیاز داریم که بخشی از ورزش جهان باشیم بلکه باید به فکر رشد ورزش‌مان در طبیعت باشیم. ما به هواداران، رسانه‌ها و ورزشکاران گوش می‌دهیم و اعتقاد داریم این موضوع به همکاری ما با جوانان کمک می‌کند.

نام و برند جدید به طور رسمی بعد از مسابقات جهانی دوومیدانی که از فردا در دوحه آغاز می‌شود، به روز خواهد شد.

فدراسیون جهانی دوومیدانی از سال 1912 تشکیل شده است اما در سال 2001 تغییر نام داد.

انتهای پیام/

نام اتحادیه جهانی دوومیدانی تغییر کرد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار