استاندار اردبیل؛

مراقبت از افراد پرخطر در برابر کرونا جدی گرفته شود

1399/08/22 - 10:34 - کد خبر: 31709 نسخه چاپی

نصر: استاندار اردبیل با بیان اینکه بیشترین افراد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان ها را افراد دارای بیماری زمینه‌ای، گروه‌های پرخطر و بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهد، گفت: باید در زمینه شناسایی و مراقبت از این افراد جدی‌تر اقدام کرد.

به گزارش  نصر، اکبر بهنامجو روز پنجشنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: لیست افراد پرخطر و  بالای ۶۰ سال باید توسط مراکز بهداشت در اختیار پایگاه‌های بسیج قرار گیرد تا اطلاع‌رسانی و آموزش‌های لازم  به آنها ارائه و مراقبت از آنها بیشتر شود.
وی با اشاره به کمبود تخت‌های بستری در بخش مراقبت‌های ویژه، بیان کرد: مراقبت از سالمندان و گروه‌های پرخطر در کاهش تعداد بستری‌ها مهم بوده و همگان باید در زمینه فرهنگ‌سازی  جهت مراقبت بیشتر از سالمندان فعال باشند.
استاندار اردبیل به افزایش شیوع کرونا در استان و تعداد مبتلایان به این بیماری اشاره کرد و خواستار رعایت نکات بهداشتی، پرهیز از برگزاری همنشینی‌ها و اجتماعات خانوادگی تا زمان کاهش شیوع کرونا شد.
وی با بیان اینکه قرارگاه مقابله با کرونا در استان فعال شده، خواستار تشدید نظارت بر اماکن عمومی و جلوگیری از فعالیت اصناف غیر ضروری در استان شد و اضافه کرد: باید با استفاده از روش‌های بازدارندگی از قبیل جریمه و نظارت‌های مستمر از فعالیت اصناف بی‌توجه به پروتکل های بهداشتی جلوگیری کنیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل نیز در این جلسه به آغاز طرح کنترل اصناف و ممانعت از فعالیت آنان بعد از ساعت ۱۸ اشاره کرد و گفت: در مراکز شهرها ؛ پاساژها،  بازار تاریخی و برخی مغازه‌ها نکات ارائه شده در خصوص تعطیلی در موعد مقرر را رعایت می‌کنند، ولی در مناطق حاشیه‌ای نیاز به نظارت و مراقبت بیشتری داریم.
بهروز ندایی افزود: در حال حاضر وضعیت ۲ شهرستان  اردبیل و مشگین شهر به حالت مشکی بوده و رسته‌های شغلی غیر ضروری در مشگین‌شهر به طور کلی تعطیل است.
وی از انجام گشت‌های مشترک در اردبیل خبر داد و افزود: در جریان این بازدیدها رعایت نکات بهداشتی ، زمان تعطیلی پاساژ ها و بازارچه تذکر داده می‌شود.
انتهای پیام/
مراقبت از افراد پرخطر در برابر کرونا جدی گرفته شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار