خبر/

آلودگی آب شرب مجتمع شهید لشکری آبش احمد تکذیب شد

1399/08/21 - 21:00 - کد خبر: 31691 نسخه چاپی

نصر: در پی مراجعه جمعی از اهالی آبش احمد در روز گذشته به مراکز درمانی با علایم مسمومیت و بروز این احتمال که ممکن است آب منطقه آلوده شده باشد، قائم مقام شرکت آبفای آذربایجان شرقی، شایعه آلودگی آب شرب مجتمع آب رسانی شهید لشکری آبش احمد را تکذیب کرد.

به گزارش نصر،ابراهیم عباسپور در گفت‌وگویی اظهار کرد: از محلی که در آن شایعه آلودگی آب شرب، منتشر شده بود، با مشارکت نماینده مرکز بهداشت، فرمانداری، بخشدار و مدیر آب و فاصلاب، نمونه برداری شد و بنا بر صورت جلسه منتشر شده از سوی مرکز بهداشت، مشکلی از بابت آلودگی در این مجتمع وجود ندارد.
وی افزود: بر اساس نتایج به دست آمده، میزان کلر باقی مانده آزاد در آب که کنترل کننده آلودگی‌های ثانویه است، در تمام شبکه‌ها و مخازن بررسی شده، در حد استاندارد بوده است.
وی با بیان این‌که فقط در سه روستای این منطقه، آلودگی آب شرب گزارش شده بود، ادامه داد: این مجتمع آب رسانی، آب ۹۶ روستا را تامین می‌کند، در نتیجه اگر مشکلی هم داشته باشد باید در هر ۹۶ روستا موجب آلودگی شود، نه فقط سه روستا.
عباسپور یادآور شد: تمامی قسمت‌های مجتمع شامل بخش تولید و ذخیره سازی و ... آزمایش شده، مشخص شد که مقدار کلر باقی مانده، در حد نرمال است.
وی متذکر شد: با وجود این‌که در تصفیه خانه محل نیز آزمایشگاه وجود دارد و روزانه تمامی پارامترها تنظیم و سپس انتقال آب، تایید می‌شود اما باز هم نمونه گیری انجام دادیم و صورت جلسه‌ای که توسط مرکز بهداشت صادر شده نیز گواه بر این موضوع و عدم آلودگی مجتمع را دارد.
بر اساس این گزارش، روز گذشته ۲۰۰ نفر از اهالی آبش احمد شهرستان کلیبر با علایم مسمومیت به مراکز درمانی مراجعه کرده بودند که علت آن در دست بررسی است.
انتهای پیام/
آلودگی آب شرب مجتمع شهید لشکری آبش احمد تکذیب شد خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار