مدیر عامل گروه صنعتی آرد اطهر در جمع خبرنگاران:

آذربایجان شرقی رتبه اول ناراحتی های گوارشی در دنیا/ آرد اطهر، کامل ترین آرد کشور

1399/08/21 - 16:20 - کد خبر: 31681 نسخه چاپی

نصر: مدیر عامل گروه صنعتی آرد اطهر گفت: طبق نتایج سازمان جهانی بهداشت کشور ما رتبه اول ناراحتی‌های گوارشی را در دنیا دارد و در کشور ما آذربایجان شرقی رتبه اول ناراحتی های گوارشی را دارد، علت اصلی این مشکلات بخاطر عدم توجه مردم به نان مصرفی روزانه خود است که اطلاعات کافی برای آن ندارند.

کارخانه آرد اطهر، با هدف تولید آردهای تخصصی فعالیت خود را از سال 1369 با ظرفیت تولید روزانه 80 تن شروع کرد.
در مسیر توسعه با به کارگیری تکنولوژی مدرن و روز، راه اندازی خط دوم و افزایش تولید به 600 تن در روز با ایجاد تنوع در تولید محصول، در حال حاضر 29 نوع آرد تخصصی تولید می نماید.
با توجه به استقبال بازارهای هدف داخلی و خارجی خط سوم با هدف تولید آرد از غلات سخت دانه ذرت و جو، با بهره گیری از تکنولوژی و تجهیزات مدرن اروپایی با ظرفیت 500 تن در روز در مرحله حمل ماشین آلات و نصب و راه اندازی می باشد.
 
 
به گزارش نصر، "جواد فشنگچی" در نشست خبری که بمناسبت روز ملی نان (22 آبان ماه) با حضور اصحاب رسانه در بناب برگزار شد، گفت: آرد اطهر نانی را تولید می کند که چند غله و کامل است، آردی کامل که سیستم گوارشی بدن را از هر لحظه فراهم می کند.

نان اطهر، از آرد کامل تولید می شود
وی ادامه داد: آرد اطهر پیشرو در صنعت آرد کشور است، در مجموعه گروه صنعتی آرد اطهر سعی کرده ایم امروزمان بهتر ازدیروز شود.
وی اضافه کرد: از سال ۹۳ مدل EFQ اروپا را پیاده سازی کردیم و برای اولین بار در سطح کشور آرد کامل را تولید کردیم.
مدیر عامل گروه صنعتی آرد اطهر افزود: آرد کامل قبلا با روش سنتی توسط آسیابان تولید می‌شد که در کارخانه آرد اطهر این آرد بصورت کاملا اوتوماتیک و بدون دخالت دست انسان تولید می شود.
 
 
وی ادامه داد: یکی از بزرگترین دغدغه های مصرف کنندگان صنایع آردی، اطمینان از ثبات کیفیت مواد اولیه مصرفی می باشد که تأثیر مستقیمی بر افزایش ضایعات تولید دارد.
وی افزود: بدین منظور، شرکت آرد اطهر با افزایش قدرت ذخیره سازی گندم و همچنین با ایجاد سیلوهای گندم مجزا، سعی در جداسازی گندم در ابتدای ورود به کارخانه نموده است تا بتواند آرد تولید خود را به دور از نوسانات کیفی و فصلی، تولید و با کیفیت ثابت به مشتریان خود تحویل دهد.
 
 
 آذربایجان شرقی اولین رتبه ناراحتی های گوارشی در دنیا
وی ابراز داشت: طبق نتایج سازمان جهانی بهداشت کشور ما رتبه اول ناراحتی‌های گوارشی را در دنیا دارد و در کشور ما استان آذربایجان شرقی رتبه اول ناراحتی های گوارشی را دارد، علت اصلی این مشکلات بخاطر عدم توجه مردم به نان مصرفی روزانه خود است که اطلاعات کافی برای آن ندارند.
فشنگچی ادامه داد: در ۴ نقطه از تبریز شعبات آرد اطهر وجود دارد که به صورت کاملا بهداشتی و لوکس آماده خدمت رسانی به شهروندان تبریزی است، پنجمین شعبه نان اطهر در شهر بناب افتتاح شده است که امیدواریم در شهرستان های دیگر هم بتوانیم شعبات را ایجاد کنیم.
وی ادامه داد: موفق شده ایم مجوز نان زنجیره ای آرد کامل اطهر را در سطح کشور دریافت کنیم تا بتوانیم به سراسر کشور توزیع کنیم.
 
 
مردم نسبت به نانی که مصرف می کنند اطلاعات کافی داشته باشند
وی تاکید کرد: خیلی از افرادی که ناراحتی گوراشی دارند و دارو مصرف می کنند با مصرف نان اطهر مشکلشان رفع شده است، متاسفانه مردم در مورد نان هایی که مصرف می کنند اطلاعات کمی دارند و اغلب به سمت آرد سفید تمایل بیشتری دارند.
وی افزود: با توجه به اینکه قوت غالب جامعه در حوزه نان زیاد است، باید به سلامت نانی که مصرف می کنیم توجه شود عدم توجه مردم به نان مصرفی موجب بوجود آمدن بسیاری از مشکلات در جامعه شده است.
 
 
کارخانه آرد اطهر بزرگترین کارخانه آرد شمال غرب کشور
مدیر عامل گروه صنعتی آرد اطهر گفت: روزانه ۵۰۰ تن تولید داریم و امسال برای سومین سال متوالی صادر کننده ملی آرد در کشور هستیم.
وی اضافه کرد: کارخانه آرد اطهر بزرگترین کارخانه آرد شمال غرب کشور است، در کارخانه آرد اطهر 29 نوع آرد داریم که به صورت تخصصی تولید و نهایی می شود.
وی ادامه داد: در ۶ ماه اول سال ۱۱ هزار تن صادرات آرد داشتیم و واردات گندم امسال 18هزار و 500 تن بود.

دولت مجوز گندم ورود موقت را داده است
وی در واکنش به گرانی و کمبود آرد که اخیر در تبریز و ارومیه اتفاق افتاده بود گفت: با توجه به فصل کاری مرداد، شهریور و مهر ماه که جمع آوری سیب، گوجه، پیاز و ... است؛ کمبود هر سال در این سه ماه نمود داشته است.
وی ابراز داشت: دولت در مهر ماه ۴ هزار تومان قیمت خرید تضمینی گندم را اعلام کرد که باعث شد 60 درصد قیمت افزایش یابد و کشاورزان به این دلیل گندم موجود خود را نمی فروختند تا قیمت افزایش ‌یابد و منتظر افزایش قیمت بودند.
 
 
افزایش قیمت آرد 60 درصد اتفاق افتاده است
وی تاکید کرد: وقتی فاصله قیمت واقعی کالا با قیمت یارانه ای زیاد می شود انحراف قیمت هم زیاد می شود، قیمتی که دولت اعلام کرده بود با قیمتی که کشاورزان اعلام می کردند 5 برابر تفاوت داشت و افزایش قیمت آرد در این سه ماهه ۶۰ درصد اتفاق افتاده است.
 
 
وی ادامه داد: کارشناسان بازرس وزارت صمت وظیفه نظارت بر قیمت دارند، قبل از دولت نهم شورایی بنام آرد و نان وجود داشت که وظیفه نظارت بر قیمت داشتند اما بر اساس سیاست دولت نهم شورای آرد و نان منحل شد.
وی افزود: اکنون برای کل اصناف3 الی 4 بازرس در شهر وجود دارد، در شهر نظارت صورت می گیرد اما نه به این صورت که باید انجام شود.
 
 
امیدواریم تا 1400 در فاز سوم برای هزار نفر شغل ایجاد کنیم
مدیر عامل گروه صنعتی آرد اطهر گفت: در خانواده ۴۰۰ نفره گروه صنعتی اطلس هیچ فوتی کرونایی وجود نداشته و نفرات محدودی مبتلا بودند که با قرنطینه بهبودی کامل یافتند.
وی ادامه داد: دومین واحد گروه صنعتی عطر شرکت صنعتی اطهر بافت است که در فاز اول آن ۱۰۰ نفر مشغول به کار هستند و سالن خط تولید فاز دوم واقع در روبروی فاز اول آماده است و امیدواریم در آینده نزدیک فاز دوم را با ۲۰۰ نفر ظرفیت شغلی آماده به کار شود.
وی اضافه کرد: شرکت صنعتی اطهر بافت که در عجب شیر واقع است برای سال ۱۴۰۰ چشم انداز ما ایجاد شغل برای هزار نفر است.
 
 
مصرف نان سبوس دار توصیه نمی شود
فشنگچی در رابطه با آرد سبوس دار گفت: متاسفانه برخی از نانوایی هایی که به آرد سبوس دار کپک اضافه می کنند از نظر بهداشتی کار اشتباهی است، بدلیل اینکه فرآیند تولید سبوس بدلیل مصرف دامی که دارد کاملا کنترل نمی شود که آیا اجازه مصرف انسانی دارد یا نه، متاسفانه نانوایی ها از آرد سبوس دار اطلاعات کافی ندارند.
 
وی ادامه داد: 100 درصد سبوس خارج شده در کارخانجات آرد، مصرف دامی دارند لذا مصرف نان سبوس دار توصیه نمی شود.
وی تاکید کرد: در آرد کامل هیچ گونه سبوس گیری اتفاق نمی افتد، آرد کامل برای تمام سنین قابل مصرف و مفید است.
در ادامه این نشست خبری از سالن های این کارخانه که بصورت کاملا اتوماتیک فعال بودند توسط خبرنگاران بازدید بعمل آمد.
انتهای پیام/
آذربایجان شرقی رتبه اول ناراحتی های گوارشی در دنیا/ آرد اطهر، کامل ترین آرد کشور محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار