خبر/

دبیرخانه‌ جشنواره‌ ملی هنرهای دیجیتالی در تبریز افتتاح شد

1399/08/21 - 13:41 - کد خبر: 31667 نسخه چاپی

نصر: دبیرخانه‌ جشنواره‌ هنرهای دیجیتالی با حضور غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز چهارشنبه در تبریز افتتاح شد.

به گزارش نصر، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز علاوه بر دبیرخانه جشنواره هنرهای دیجیتال، سامانه واقعیت مجازی کنفرانس و همایش دانشکده‌ چند رسانه‌ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز را نیز رونمایی کرد.
وی با حضور درانشگاه هنر اسلامی تبریز در جریان روند طراحی این سامانه و ضرورت استفاده از بستر فضای مجازی در رویدادهای واقعی، قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، سامانه‌ واقعیت مجازی کنفرانس و همایش برای اولین بار توسط دانشگاه «لاوال فرانسه»، طراحی و اجرا و سپس در دانشگاه‌های آمریکا و استرالیا نیز طراحی شد و مورد توجه قرار گرفت.
در این سامانه به جای بستر ۲ بعدی، از سخنرانی‌ها در قالب آواتارها و شخصیت‌های واقعی برای ارتباط بیشتر، استفاده می‌شود، به همین ترتیب شرکت‌کننده با استفاده از بستر واقعیت مجازی به صورت ۱۰۰ درصدی در محیط غوطه ور می‌شود، زیرا این بستر مجازی ضریب تاثیرگذاری بیشتری دارد.
طراحی سامانه واقعیت مجازی همایش‌ها و کنفرانس‌ها در شرایطی که بسیاری از سیستم‌ها و زیرساخت‌های مجازی ما از تحریم‌ها متاثر می‌شود، بسیار کارساز بوده و می‌توان با پیشبرد آن در آینده نزدیک نیز استفاده‌های فراوانی از آن کرد.
واقعیت مجازی بستری خوبی برای حل مشکلات فرهنگی است
رئیس دانشکده چندرسانه‌ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز در این مراسم گفت: شرایط کرونایی اهمیت جشنواره‌ی هنرهای دیجیتال را بیشتر کرد، برگزاری این جشنواره می‌تواند بستر توسعه هنرهای دیجیتال با استفاده از ارتباطات را ایجاد کند.
یونس سخاوت با بیان اینکه استفاده از بستر واقعیت مجازی، فرصت بسیار خوبی برای حل مشکلات فرهنگی ایجاد شده است، اظهار کرد: سخنرانی‌ها و نمایشگاه‌های مجازی نیز می‌توانند با استفاده از این بستر برگزار شوند.
وی با اشاره به برگزاری دو سالانه‌ی جشنواره‌ی هنرهای دیجیتال در این دانشکده، بیان کرد: اولین جشنواره تحت عنوان «جشنواره صنعت هنرهای دیجیتال» در سال ۹۵ و دومین جشنواره در سال ۹۷ برگزار شد.
وی با بیان اینکه دانشکده چند رسانه‌ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز به عنوان قطب چندرسانه و هنرهای دیجیتال شناخته می‌شود، اظهار کرد: در جشنواره‌ها و رویدادهای مختلف آثار خوبی ایجاد شد.
سخاوت تاکید کرد: بستر واقعیت مجازی همایش‌ها و کنفرانس‌ها، بستر جذابی است که نشان می‌دهد این هنر چگونه می‌تواند اثرگذار باشد، اقدامات لازم در این خصوص از چهار ماه قبل شروع شده‌اند و قصد داریم نمونه‌هایی از این کار را در بستر واقعیت مجازی انجام دهیم.
وی ادامه داد: این بستر نیاز به حمایت دارد و می‌تواند به بستری تبدیلشود که بقیه‌ی رویدادها در آن برگزار شوند، چرا که معلوم نیست این شرایط کرونایی کی تمام شود.
وی با بیان اینکه دانشکده‌ی چند رسانه‌ای با پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی از سال ۸۶ شروع به کار کرد، گفت: مقطع کارشناسی ارشد نیز تحت عنوان هنرهای رایانه‌ای در در سال ۹۵ در سه گرایش، ایجاد شد.
رییس دانشکده چند رسانه ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز با بیان اینکه تمامی سرفصل‌های رشته‌های موجود در دانشکده چند رسانه‌ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز توسط همین دانشکده طراحی شده است، بیان کرد: ایجاد مقطع دکتری هنرهای رایانه‌ای هم در کارگروه هنر به تصویب رسید و مجوزهای لازم اخد خواهد شد.
انتهای پیام/
دبیرخانه‌ جشنواره‌ ملی هنرهای دیجیتالی در تبریز افتتاح شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار