فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان خبر داد:

تشدید نظارت بر قاچاق چوب در آذربایجان شرقی/ ضبط ۵۰ تن درخت غیرمجاز

1399/08/21 - 11:25 - کد خبر: 31651 نسخه چاپی

نصر: فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی از کشف و ضبط حدود ۵۰ تن درخت غیر مجاز باغی و جنگلی در شهرستان‌های اهر و هوراند خبر داد و تاکید کرد: قاچاق چوب در آذربایجان شرقی، جایگاهی ندارد.

به گزارش نصر، سرهنگ حسن زاده در گفت‌وگویی، اظهار کرد: در راستای حفاظت از عرصه و اعیان منابع طبیعی و ذخایر جنگلی و جلوگیری از هر گونه خرید و فروش و حمل غیر مجاز چوب در استان، مقابله با قاچاق چوب در منطقه ارسباران تشدید یافته است.
وی افزود: بر اساس ماده ۴۸ قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع کشور و بنا بر تبصره سه ماده ۵۴ قانون اساسی، یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با همراهی عوامل تحت امر و کارکنان ادارات منابع طبیعی استان، به خصوص شهرستان‌های اهر و هوراند، با هماهنگی مقامات قضایی استان، از محل دپو، نگهداری و خرید و فروش چوب آلات و فرآورده‌های چوبی استان بازدید کرده و هر گونه اقدام غیرمجاز در حوزه چوب را شناسایی و برخورد می‌کنند.
وی ادامه داد: در راستای این بازدیدها نیز تعداد چهار صنف مربوط به محل دپو و بارگیری (دو مورد در اهر و دو مورد در هوراند) به علت خرید و نگهداری بدون مجوز درختان دو ماهیتی و جنگلی، پلمپ شده و تعداد دو دستگاه خودروی حامل بار چوب درختان غیر مجاز نیز جهت تعیین تکلیف، تحویل مقامات قضایی و انتظامی شده است.
حسن زاده بیان کرد: چهار نفر نیز در این راستا، دستگیر شده که پس از تشکیل پرونده مقدماتی، برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال خواهد شد.
انتهای پیام/
تشدید نظارت بر قاچاق چوب در آذربایجان شرقی/ ضبط ۵۰ تن درخت غیرمجاز خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار