مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تبریز و حومه خبر داد؛

عدم امکان نوسازی اتوبوس‌های تبریز به دلیل مشکلات ناشی از تحریم

1399/08/21 - 10:42 - کد خبر: 31645 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تبریز و حومه از عدم امکان نوسازی اتوبوس‌ها به دلیل مشکلات ناشی از تحریم، خبر داد.

به گزارش نصر،ایمان غنی‌زاده با اشاره به اینکه 82 درصد ناوگان در اختیار بخش خصوصی با عمر بالا فعال هستند، گفت: از سال 95 به بعد به علت تحریم‌های ظالمانه و محدودیت‌های مالی امکان خرید اتوبوس از کارخانجات اتوبوس سازی داخلی و یا واردات اتوبوس با وجود حمایت شورا و شهرداری تبریز و پیگیری‌های مستمر نداشته‌ایم.
وی افزود: سیاست گذاری اتوبوسرانی به سمت بازسازی اتوبوس‌های موجود است؛ در حال حاضر 35 دستگاه اتوبوس در حال بازسازی است که کاربازسازی آن‌ها طی شش ماه آتی به اتمام خواهد رسید.
وی در ادامه در خصوص عملکرد شرکت واحد در مقابله با شیوع کرونا، گفت: از زمان شروع بیماری کرونا در سال گذشته و به منظور حفظ سلامتی شهروندان شاهد تعطیلی 45 روزه حمل و نقل عمومی بودیم و پس از آن نیز فعالیت ناوگان اتوبوسرانی با رعایت دستورالعملهای بهداشتی ، ضد عفونی اتوبوس‌ها و ایستگاه‌ها با همکاری خدمات شهری شهرداری انجام میشود.
غنی‌زاده افزود: کلیه ایستگاه‌ها، دکه‌ها، اتوبوس‌های ناوگان به صورت مستمر و روزانه ضدعفونی میشود، همچنین دستگاه مه پاش در پایانههای اتوبوسرانی مستقر بوده که نسبت به ضدعفونی اتوبوسها در پایان هر سرویس اقدام می‌کند.
وی افزود: 65 نیروی نظارت و بازرسی به صورت شبانه روزی بر امر رعایت دستورالعملهای بهداشتی، نظافت و ضدعفونی ناوگان و نیز رعایت اصول بهداشتی همچون استفاده از ماسک توسط مسافران، نظارت می‌کند.
وی در خصوص میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، گفت: با توجه به رسالت خدمات رسانی شرکت واحد شاهد رعایت موارد مربوط به استفاده از ماسک به میزان بیش از 80 درصد توسط شهروندان در خطوط 72 گانه اتوبوسرانی هستیم و سعی داریم برای افراد فاقد ماسک نیز با کمک خیران، ماسک رایگان تهیه کرده و در اختیار آنان قرار دهیم.
به نقل از روابط عمومی شرکت اتوبوسرانی تبریز و حومه‌، غنی‌زاده ادامه داد: در محیط اداری نیز تمامی امورات اداری به صورت دورکاری از طریق دبیرخانه انجام شده و ضدعفونی محیط اداری، توزیع اقلام بهداشتی و ماسک برای کارکنان و رانندگان به طور مستمر انجام می‌شود.
وی در ادامه در خصوص شلوغی اتوبوس‌ها در برخی ساعت‌ها، گفت: از شهروندان خواهشمندیم در زمان‌های شلوغ اتوبوس را تعویض کرده و یا از سفرهای غیر ضروری در حد امکان خودداری کنند.
وی افزود: در مسیر تندرو اتوبوس هیچ گونه مشکلی از اختصاص اتوبوس نداریم و در صورتیکه شهروندان، زمان انتظار را رعایت کرده و در استفاده از اتوبوس عجله نداشته باشند، مشکلی از بابت ازدحام پیش نخواهد آمد.
غنی‌زاده در خصوص حمایت از ناوگان بخش خصوصی تحت نظارت، بیان کرد: در ادامه سال کمک هزینه معیشتی نزدیک به 1000 نفر از رانندگان و کمک رانندگان بخش خصوصی با اعتبار بالغ بر پنج میلیارد ریال بصورت بلاعوض پرداخت شده ضمن اینکه هزینه 50 درصد بیمه اعتباری رانندگان با مصوبه هیئت مدیره در دست اقدام است.
مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه در خاتمه، متذکر شد: استراتژی اصل شرکت واحد در حال حاضر هوشمندسازی ناوگان است، بطوریکه در حال حاضر سوخت گیری، نظارت بر سرویس دهی اتوبوس‌ها، پیامکهای آموزشی و اجتماعی بصورت سیستمی و هوشمند انجام می‌شود و امیدواریم همکاری و مشارکت شهروندان در هزینه اتوبوسرانی که با پرداخت کرایه و استفاده از کارت بلیت الکترونیکی که تنها منبع درآمد اتوبوسرانی بوده و با  حمایت شورا و شهرداری تبریز نیز امکان توسعه ناوگان و هوشمندسازی امکان پذیر است.
انتهای پیام/
عدم امکان نوسازی اتوبوس‌های تبریز به دلیل مشکلات ناشی از تحریم خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار