رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی؛

قیمت مرغ تا ۱۵ روز آینده بر اساس قیمت ستاد تنظیم بازار کنترل می‌شود

1399/08/21 - 10:41 - کد خبر: 31644 نسخه چاپی

نصر: رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به قیمت مصوب مرغ، گفت: قیمت مرغ تا ۱۵ روز آینده بر اساس قیمت ستاد تنظیم بازار، خواهد بود.

به گزارش نصر، اکبر فتحی در گفت‌وگوی خبری در تشریح این خبر و تشریح برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی برای کنترل قیمت مرغ، اظهار کرد: تفاوتی که بین قیمت مصرف و قیمت مرغ زنده برای مصرف کننده وجود دارد، قابل قبول نیست و ستاد تنظیم بازار کشور اعلام کرده است که کلیه نهاده‌های دامی باید با ارز دولتی تامین شوند.
وی اضافه کرد: بر همین اساس قیمت مرغ زنده ۱۴۴۰۰ تومان و قیمت مرغ آماده طبخ، شش هزار تومان از آن بیشتر است؛ ۷۰ درصد از نهاده‌ها با ارز دولتی تأمین شده است.
وی با اشاره به راه اندازی سامانه بازارگاه و اتصال مرغداران به این سامانه به عنوان راهی برای کنترل قیمت مرغ، بیان کرد: در این سامانه علاوه بر خرید مستقیم و حذف واسطه‌ها به ازای هر قطعه مرغ، ۱.۵ کیلو سویا و ۲.۵ کیلو ذرت به عنوان سهمیه لحاظ شده است و کارهای راه اندازی آن از اول آبان ماه شروع شده و نهایی می‌شود.
بنا به این گزارش، فتحی خاطرنشان کرد: با این روش و با این اصلاح سامانه شاهد تغییرات خوب و حتی کاهش قیمت خواهیم بود.
وی متذکر شد: عمده مشکل ما در بخش دام خواهد بود، دامداری‌های سنتی فاقد مجوز پس از شناسنامه دار شدن و بعد از پلاک کوبی، می‌توانند از سهیمه‌ی بخش خصوصی در کارخانجات استفاده کنند.
انتهای پیام/
قیمت مرغ تا ۱۵ روز آینده بر اساس قیمت ستاد تنظیم بازار کنترل می‌شود خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار